Waar wil je heen

Vertrek datum tussen

Popup
114  Reizen tonen 

    Boekingsvoorwaarden

    ANVR-reisvoorwaarden
    Ons bedrijf is aangesloten bij het ANVR, de brancheorganisatie van de reisbranche. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. Op alle boekingen gemaakt bij Baobab Reizen / Sawadee Reizen zijn de ANVR Consumentenvoorwaarden van toepassing. U vindt deze voorwaarden op www.anvr.nl of in de ANVR Informatiebrochure 2013. Baobab Reizen / Sawadee Reizen zal u een papieren exemplaar van deze brochure verstrekken als u hier om vraagt. Een digitale versie van de brochure vindt u op www.anvr.nl, bij Publicaties en Bijeenkomsten/Brochures.

    Op tijd boeken
    Prijzen van vluchten en landarrangementen zijn altijd onder voorbehoud van beschikbaarheid en kunnen aan wijzigingen onderhevig zijn. Graag willen we nog extra benadrukken dat wanneer je op tijd boekt, teleurstellingen worden voorkomen. Minstens 8 tot 10 weken voor vertrek van de reis zijn wij meestal genoodzaakt niet geboekte vliegtuigstoelen terug te geven aan de luchtvaartmaatschappijen. Stoelen in het vliegtuig zijn soms op aanvraag en de kans bestaat dat er dan geen plaats meer is of dat we alleen een ticket in een duurdere klasse kunnen boeken. Ook eerder kan het echter voorkomen dat vlucht en/of landarrangement niet meer, of enkel tegen een hogere prijs beschikbaar zijn. Indien er onverhoopt een toeslag voor de vlucht en/of landarrangement geldt, word je als klant zo snel mogelijk ingelicht over de hoogte hiervan. Op dat moment heb je de keuze om akkoord te gaan met deze toeslag of om bijvoorbeeld een andere vertrekdatum te kiezen, een andere reis te boeken of om de reis kosteloos te annuleren. Zodra het minimum aantal deelnemers heeft geboekt, garanderen we de doorgang van de reis. Indien het minimum niet wordt gehaald brengen we je uiterlijk 28 dagen voor vertrek op de hoogte. We bieden je desgewenst een passend alternatief of je krijgt alles wat je al hebt betaald retour.
    De ANVR-annuleringsvoorwaarden van Baobab Reizen / Sawadee Reizen
    Nadat je een reis hebt geboekt kan het gebeuren dat je je reis moet annuleren of onderbreken. Baobab / Sawadee brengt je dan annuleringskosten in rekening. Vanwege de avontuurlijke aard van onze reizen en de bijzondere omstandigheden in een aantal landen waar Baobab / Sawadee reizen organiseert, hanteren we in overleg met de ANVR aangepaste annuleringsvoorwaarden. Deze wijken dus af van de in de ANVR brochure vermelde reisvoorwaarden. Bij annulering is iedere reiziger de volgende bedragen van de reissom* aan Baobab / Sawadee Reizen verschuldigd:
    - tot 56 dagen voor vertrek: 20% van de reissom
    - 56e tot 28e dag voor vertrek: 50% van de reissom
    - 28e tot 14e dag voor vertrek: 75% van de reissom
    - binnen 14 dagen voor vertrek: 100% van de reissom
    * definitie van reissom = alle op factuur berekende onderdelen exclusief bijdrage Calamiteitenfonds, de (mogelijke) bijdrage(n) aan goede doelen en premie kortlopende reisverzekering. De boekingskosten en de premie voor de kortlopende annuleringsverzekering worden bij annulering volledig in rekening gebracht, ongeacht annuleringsdatum.

    Voor de Poolreizen (Antarctica, Falkland eilanden, South Georgia, Noord-Canada, Groenland en Spitsbergen), en voor de reizen naar Tahiti, de Amazonecruise en de Galápagos Eilanden gelden afwijkende annuleringsvoorwaarden (dit geldt ook voor de Galápagos-verlenging na de Ecuador reizen):
    - tot 120 dagen voor vertrek: 25%
    - binnen 120 dagen voor vertrek: 100%.

    Annulering van de reisovereenkomst door de reiziger dient altijd schriftelijk (per brief of email) te geschieden. Met een passende annuleringsverzekering van Europeesche waar je jezelf vrij van deze kosten bij een geldige reden om te annuleren (ter beoordeling aan de verzekeraar).

    Prijsbeleid
    Baobab / Sawadee hanteert het principe van VARIABELE PRIJZEN bij al haar groepsreizen. Dit principe houdt in dat reissommen op onze website kunnen veranderen al naar gelang bezetting en moment van boeking. Doordat onze prijzen variabel zijn, is de op de website gepubliceerde reissom op het moment dat je de boeking maakt van toepassing. Daarnaast kan Baobab / Sawadee gebruik maken van kortingen en andere vormen van promotie om de verkoop op een bepaalde vertrekdatum, -periode of bestemming te bevorderen. Voor actuele voordelen kijk je o.a. op onze website. Het kan dus voorkomen dat medereizigers niet dezelfde prijs hebben betaald maar in de meeste gevallen geldt: wie vroeg boekt, betaalt minder.
    Actiekortingen en actievoordelen kunnen niet gecombineerd worden, het voor jou als klant meest gunstige voordeel zal gelden voor de desbetreffende boeking. Vaste klantenkorting valt hier buiten en blijft altijd van kracht. Ook op alle boekingen waar actiekortingen en actievoordelen voor gelden zijn de ANVR-reisvoorwaarden en de Boekings-, & Annuleringsvoorwaarden van Baobab / Sawadee Reizen van kracht.

    Vaste klantenkorting
    Uiteraard zijn we vereerd en blij als je vaker met ons mee op reis gaat. Graag geven we je iets terug voor je trouw, in de vorm van een aantrekkelijke korting. Hoe vaker je met ons meegaat, hoe hoger de korting. Reis je voor de 3e of 4e keer met ons, dan ontvang je een korting van €25,-. Ga je voor een 5e t/m 9e reis met ons mee, dan loopt deze korting op tot €50,-. Vanaf je 10e reis brengen we €100,- in mindering op de reissom. De korting geldt voor alle reizen die je met Baobab maakt vanaf de overname door Sawadee (augustus 2013). Ook alle reizen die je met Sawadee hebt gemaakt tellen mee voor je korting.
    Betalingen
    Je ontvangt van ons na boeking een E-factuur voor het totaalbedrag. Indien bij ons geen emailadres bekend is ontvang je de factuur per post.
    a. Maak binnen 2 weken na ontvangst van de factuur de genoemde aanbetaling van 20% van de reissom per persoon en de eventueel verschuldigde kosten van de annuleringsverzekering over.
    b. De resterende reissom en het bedrag van de eventueel afgesloten reisverzekering moeten uiterlijk 8 weken voor vertrek overgemaakt zijn.

    Betalingen in Nederland graag naar:
       ABN AMRO rekening 48.71.71.241

    Betalingen vanuit overige landen naar:
       IBAN:NL80ABNA0487171241
       BIC: ABNANL2A
       ABN AMRO te Amsterdam

    Verlengingen
    Ga je met Baobab / Sawadee op reis maar wil je na afloop van de reis langer in het betreffende land blijven, dan is dat in principe mogelijk binnen de geldigheidsduur van het ticket. Als je de hiervoor benodigde vluchtwijziging direct bij boeking bij ons aanvraagt brengen we daarvoor € 50,- administratiekosten per persoon extra in rekening. Vraag je de vluchtwijziging na de boeking aan, dan berekenen we € 100,- per persoon extra. Als de gewenste verlenging buiten de geldigheidsduur van het ticket valt, of er geldt een toeslag op de vlucht, moeten we naast de bovengenoemde administratiekosten een hoger tarief, dat door de luchtvaartmaatschappij wordt opgelegd, berekenen. Voor vluchtverlengingen geldt altijd dat de vlucht op aanvraag is. Eerder vertrek, voor aanvang van de reis, is niet in alle gevallen mogelijk en uitsluitend op aanvraag. Bij een vluchtverlenging regel en betaal je zelf de kosten voor vervoer naar de luchthaven.

    Administratie- en wijzigingskosten
    In de onderstaande tabel vind je een overzicht van de administratie- en wijzigingskosten die we in rekening brengen op je boeking en bij eventuele wijzigingen naderhand. Als je na ontvangst van de factuur (boekingsbevestiging) een wijziging wilt doorvoeren in je boeking, betekent dit ook een wijziging op je factuur. Kies je voor een losse aanvullende factuur, dan brengen we geen administratiekosten in rekening. Wil je één factuur waar alle kosten en wijzigingen op vermeld staan, dan brengen we €50 wijzigingskosten per factuur in rekening. Besluit je na boeking dat je mee wilt gaan op een andere reis, dan wordt dit beschouwd als een annulering van de oorspronkelijke reis en boeking van een nieuwe reis. De ANVR Annuleringsvoorwaarden van Baobab / Sawadee zijn dan van toepassing.

    Bedrag

    Boekingskosten voor 1 deelnemer  €25 per boeking
    Boekingskosten voor 2 deelnemers  €40 per boeking
    Boekingskosten voor 3 of meer deelnemers  €50 per boeking
    Administratiekosten Vluchtverlenging / Verlengingspakket *  €50 per persoon
    Administratiekosten na boeking Vluchtverlenging / Verlengingspakket **  €100 per persoon
    Wijzigingen na boeking, met nieuwe factuur ***  €50 per boeking
    Wijzigingen na boeking, met losse aanvullende factuur ***  geen kosten

    * Met een maximum van €100 per factuur, exclusief eventuele toeslag op vliegticket en/of accommodatie. 
    ** Met een maximum van €200 per factuur, exclusief eventuele toeslag op vliegticket en/of accommodatie. 
    *** Nieuwe factuur betekent dat je een nieuwe factuur ontvangt met de totaalkosten. Eerdere facturen komen te vervallen. Losse aanvullende factuur betekent dat je een factuur ontvangt met enkel de gewijzigde kosten. Je verrekent deze nieuwe factuur zelf met je originele factuur.

    De laatste reisinformatie en vliegtickets
    Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je de exacte vluchtgegevens, de deelnemerslijst en, indien van toepassing, de meest recente reisinformatie.

    Kwaliteitsbewaking
    Na afloop van een reis vragen wij iedere reiziger om een enquêteformulier in te vullen. Met behulp van deze informatie evalueren wij onze reizen en zorgen wij voor een continue kwaliteitsbewaking. Indien er tijdens de reis onverhoopt zaken zijn die niet aan je verwachtingen voldoen is het van belang om dit direct te melden aan de reisbegeleiding zodat deze, indien mogelijk, terplekke kan zorgen voor een oplossing. Wanneer het niet mogelijk is om je klacht tijdens de reis naar tevredenheid op te lossen, leg de klacht dan samen met de reisbegeleider schriftelijk vast op een klachten¬formulier dat de reisbegeleider altijd bij zich heeft. Dit formulier kun je tot uiterlijk een maand na afloop van de reis inleveren op ons kantoor in Amsterdam. Indien het niet mogelijk is om je klacht bij de reisbegeleiding kenbaar te maken, of wanneer het een opmerking over het functioneren van de reisbegeleiding zelf betreft, is het belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze medewerkers in Amsterdam zodat wij kunnen bekijken welke oplossingen mogelijk zijn. Indien je klacht niet naar tevredenheid is opgelost dien deze dan binnen een maand na terugkomst van je reis schriftelijk in, bij ons kantoor in Amsterdam.

    24-uurs noodservice
    In geval van nood kunnen thuisblijvers tijdens kantooruren bellen naar Baobab / Sawadee op ons reguliere nummer: 020-4202220. Wij kunnen snel achterhalen waar de groep zich op dat moment bevindt. Als er buiten kantooruren contact gelegd moet worden met iemand die op reis is of omdat je zelf een probleem hebt met je reis kun je -enkel in noodgevallen- ons noodnummer bellen: 020-6516035. Hou er rekening mee dat het vanwege het avontuurlijke karakter van onze reizen niet altijd mogelijk is om binnen 24 uur contact met de groep te leggen.