MENU
  • overzicht
  • data & prijzen
  • reisroute
  • vluchtinfo
  • verblijf & vervoer
  • praktisch
  • beoordelingen
  • veelgestelde vragen
routekaartje Familiereis Canada West - Kampeer/hotel reis
  • 1Actieve rondreis met bezoek aan de mooiste parken van het westen van Canada
  • 2Veel kans op het zien van wild, zoals grizzly- en zwarte beren, herten en elanden
  • 3Inclusief een 2-daagse kanotocht over de heldere en schone meren van Wells Gray
  • 4Tijdens een optionele excursie op zoek naar grijze walvissen of orka's
  • 5Effici√ęnte route met relatief korte reisdagen door van Calgary naar Vancouver te reizen
  • 6Veel maaltijden inbegrepen in de reissom!
  • 7Kamperen op veelal fantastische locaties, afgewisseld met comfortabele hotelovernachtingen
  • 8Vaak twee nachten op √©√©n plaats, dus niet iedere dag reizen
  • 9Reizen met een comfortabele minibus
  • Dag 1 vlucht naar Calgary
  • Dag 2 naar Banff Nationaal Park
  • Dag 3 Banff Nationaal Park / vrije dag
  • Dag 4 Banff Nationaal Park / vrije dag
  • Dag 5 Banff Nationaal Park / vrije dag
  • Dag 6 via Yoho Nationaal Park naar Golden
  • Dag 7 naar Jasper Nationaal Park
  • Dag 8 Jasper Nationaal Park
  • Dag 9 naar Wells Gray Provincial Park
  • Dag 10 Wells Gray Provincial Park / 2-daagse kanotocht (dag 1)
  • Dag 11 Wells Gray Provincial Park / 2-daagse kanotocht (dag 2) / naar Sun Peaks
  • Dag 12 naar Whistler
  • Dag 13 Whistler / vrije dag
  • Dag 14 naar Victoria, Vancouver Island
  • Dag 15 Victoria, Vancouver Island
  • Dag 16 naar Tofino, Vancouver Island
  • Dag 17 Tofino, Vancouver Island
  • Dag 18 naar Vancouver
  • Dag 19 Vancouver / vlucht naar Amsterdam
  • Dag 20 aankomst Amsterdam
chat-icon

Laatste reis meldingen

Er zijn geen nieuws meldingen voor deze reis.

Comfort
Intensiteit
Deelnemers
18/26
Reiscode
CAF

Actief in de Rockies

Tijdens deze familiereis Canada ben je op vakantie in het westen van het land. Je komt hier spectaculaire watervallen, kolkende rivieren, azuurblauwe meren, gletsjers en uitgestrekte naaldwouden tegen. Voor avontuurlijke families is deze kampeer-/hotelreis door het westen van Canada een echte aanrader. In de nationale parken van de ruige Rocky Mountains kun je wandelen, mountainbiken of een paardrijdtocht maken. En pas op voor beren op de weg!

Vragen of advies
020 - 627 51 29Karin - Noord-Amerika specialist

Data & Prijzen

Vertrek in 2021

Vertrek
 
Opmerkingen
Groeps-samenstelling
Reissom (incl. vlucht)
 

  • Deelnemers en doorgang

    LET OP: De huidige situatie in de wereld noodzaakt ons om ons beleid van gegarandeerde vertrekken op een flexibelere manier in te steken. We blijven er naar streven de gegarandeerde reizen volgens planning uit te voeren. Echter, we behouden ons het recht voor hier van af te wijken als er op lokaal niveau reden voor is.

  • Verzekeringen

    Een reisverzekering is verplicht, een annuleringsverzekering raden we je ten strengste aan. Je kunt deze overal afsluiten, maar Baobab biedt verzekeringen die speciaal zijn toegespitst op de aard van de reis die je gaat maken. In samenwerking met De Europeesche heeft Baobab een scala aan uitstekende verzekeringen. Zo bieden wij een combinatie van een reis- en annuleringsverzekering die je unieke garantie kan bieden van volledige terugbetaling van de reissom bij tussentijdse afbreken van de reis wegens onvoorziene omstandigheden. Je kunt bij ons ook zowel gewone, als doorlopende reis- of annuleringsverzekeringen afsluiten. Uitgebreide informatie over deze verzekeringen vind je op onze website. Je kunt ons ook mailen of bellen voor een persoonlijk advies.

  • Eenpersoonskamertoeslag

    Eénpersoonskamer
    De éénpersoonskamertoeslag geldt alleen voor de hotelovernachtingen.

    Let op: Als je voor een éénpersoonskamertoeslag kiest, zullen we proberen ook een single tent voor je te regelen. Dit kunnen we niet altijd garanderen.

    Tenten
    De tenten waar we in slapen tijdens de kampeerovernachtingen zijn ruime tweepersoonstenten. Wanneer je met jonge/kleinere kinderen reist kan de tent als driepersoonstent fungeren. Boek je een driepersoonskamer, dan deelt de derde persoon (indien mogelijk) een tent met iemand van hetzelfde geslacht.

    Driepersoonskamer in Noord-Amerika
    In Noord Amerika kan het voorkomen dat driespersoonskamers in de werkelijkheid tweepersoonskamers zijn met twee tweepersoonsbedden of zelfs twee Queensize bedden. Je deelt dan met drie personen twee (tweepersoons of Queensize) bedden. Let op: wanneer je met oudere of langere kinderen reist, kan dit oncomfortabel kan zijn. Wij adviseren om in dat geval een éénpersoonskamer te boeken. 

    Wie liever op een éénpersoonskamer slaapt, kan dit bij boeking opgeven en betaalt een toeslag van € 99999,-. Een éénpersoonskamer is altijd op aanvraag.

  • Deskundige lokale Engelstalige reisbegeleiding, tevens chauffeur.
  • Alle tranport en transfers volgens programma per minibus.
  • Retour veerboot van/naar Vancouver Island
  • De kampeer- en kookuitrusting, behalve een slaapzak en kussentje
  • Uitgebreid bezoek aan Banff Nationaal Park
  • Bezoek aan Yoho Nationaal Park
  • Uitgebreid bezoek aan Jasper Nationaal Park
  • Tweedaagse kanotocht over Clearwater Lake in Wells Gray
  • Vier nachten op het bijzondere Vancouver Island (Victoria en Tofino)
  • Alle entreegelden voor de nationale parken
  • Bezoek aan het Pacific Rim Nationaal Park
  • Kampeerovernachtingen op de meest prachtige plekken midden in de natuur
  • Bijzondere overnachting midden in Wells Gray PP tijdens de 2-daagse kanotocht
  • Maak kennis met het fantastische wildleven van West-Canada
  • Persoonlijke uitgaven: eten en drankjes (voor de hele reis)
  • Fooien (zie richtlijn hieronder)
  • Optionele excursies en optionele entreegelden (totaal is afhankelijk van deelname)
  • Enkele voorbeelden:
  • - Kano huren Lake Louise in Banff NP
  • - Gletsjer wandeling Jasper NP
  • - Fiets huren Victoria
  • - Kajakken Tofino

Reisroute

  • foto dag 1

    Dag 1

    vlucht naar Calgary Vandaag begint jullie avontuur door de Rockies! Voor het vluchtschema verwijzen we naar het kopje ‚Äúvluchtinfo‚ÄĚ. Tijdens de vlucht kom je waarschijnlijk al wat reisgenoten tegen. Op de luchthaven worden we opgewacht door onze reisbegeleider. We komen aan in de stad Calgary, de grootste stad van de provincie Alberta. Zowel overdag als in het donker is de skyline van deze stad fascinerend. 

  •  

    Canada heeft een uiterst rijke fauna, en wilde dieren zullen hier dan ook zeker ons pad kruisen. Vooral 's ochtends en 's avonds komen beren te voorschijn. Deze dienen met de nodige omzichtigheid te worden bejegend, zeker als ze jongen hebben! Tijdens het kamperen is het van belang dat bepaalde regels nageleefd worden, wil je 's nachts niet verrast worden door een ongenode gast. Enige voorzichtigheid is ook op zijn plaats met herten en elanden. De reisbegeleider geeft hier uitgebreide instructies over.

  • foto dag 2

    Dag 2

    naar Banff Nationaal Park Banff Nationaal Park ligt dichtbij Calgary, waardoor de eerste reisdag kort is. Een aangenaam begin van deze reis. Banff is Canada's oudste Nationale Park en wereldberoemd. De valleien en bergen werden 75 miljoen jaar geleden gevormd en zijn een ideaal decor voor verschillende buitensport activiteiten. We overnachten vier nachten in of nabij Banff Nationaal Park. 

  • foto dag 3

    Dag 3

    Banff Nationaal Park / vrije dag We hebben de komende twee dagen volop de tijd om dit prachtige nationale park te ontdekken. De reisbegeleider zal jullie helpen een geschikte keuze te maken voor een actieve besteding van de komende dagen. Verken Bow River Valley met z'n typerende ''hoodoos'' of aardpyramides, een geologisch verschijnsel met een bizarre pijlerachtige vorm. Maar je zult zeker ook het beroemde en waarschijnlijk mooiste Lake Louise willen zien! De turkooizen kleur en de witte toppen en naaldbossen op de achtergrond hebben er voor gezorgd dat het de bijnaam ‚Äújuweel van de Rockies‚ÄĚ heeft gekregen.

  • foto dag 4

    Dag 4

    Banff Nationaal Park / vrije dag In Banff Nationaal Park kun je kano√ęn, maar het loont ook echt om een pittige wandeling in de omliggende bergen te maken. Hier ontdek je andere kristal heldere meren en kun je vanaf een uitzichtpunt Lake Louise bijna recht omlaag zien liggen. De kano‚Äôs op het meer zijn kleine zwarte stipjes. 

  • foto dag 5

    Dag 5

    Banff Nationaal Park / vrije dag Het stadje Banff is met zijn café's, winkels en uitgaansleven een ideale plek om even te relaxen en door het stadje te slenteren. Vlakbij Banff kun je een gondel nemen en na enkele minuten sta je bovenop de bergen die Banff omringen en heb je (als het weer mee zit) een fenomenaal uitzicht over de stad en de wijde omgeving. Weer beneden kun je heerlijk ontspannen in het natuurlijke heetwaterbad.

  • foto dag 6

    Dag 6

    via Yoho Nationaal Park naar Golden We vervolgen onze weg over de Trans Canada Highway en stoppen bij de 384 meter hoge Takakkaw waterval, √©√©n van de hoogste van Canada. De vele gele bomen in Yoho zien er misschien wel mooi uit, maar de werkelijkheid is minder leuk: kevertjes eten van de bomen zodat deze dood gaan. ‚ÄúYoho‚ÄĚ is een Cree-indianen woord voor ‚Äėwonder‚Äô of ‚Äėverbazing‚Äô en de naam is zeer toepasselijk. Deze regio is het meest bekend vanwege de machtige Kicking Horse Rivier. Hier kunnen we wandelen door spectaculair berglandschap. Vanavond komen we bij van drie nachten kamperen in een hotel in het stadje Golden. 

  • foto dag 7

    Dag 7

    naar Jasper Nationaal Park We rijden vandaag over √©√©n van de mooiste landschappelijke routes in de wereld die de ‚ÄúIcefield Parkway‚ÄĚ wordt genoemd. De weg kronkelt tussen gigantische bergen waarop duidelijk de boomgrens te zien is. Langs de weg groeien nog volop dennen waar beren niet ongewoon zijn en de kans er √©√©n te zien best aanwezig is. Hogerop zijn de bergen kaal en bedekt met sneeuw en ijs en op sommige plekken is ook het Columbia IJsveld goed zichtbaar.

  • foto paragraaf dag 7

     

    Halverwege stoppen we bij de Athabasca Gletsjer. Je kunt hier tot vlak bij de tientallen meters brede ijsmassa komen. Het is moeilijk voor te stellen dat dit ijs langzaam stroomt terwijl het hartje zomer is! We slapen twee nachten in of nabij Jasper Nationaal Park.

  • foto dag 8

    Dag 8

    Jasper Nationaal Park Jasper staat bekend om zijn wild zoals bevers, elanden, sneeuwgeiten, Wapiti herten, rendieren, wolven, grizzlyberen en zwarte beren. In Jasper heb je twee dagen om in de woeste bergen te wandelen. Je kunt bijvoorbeeld Whistlers Summit beklimmen, welke vernoemd is naar de fluitende geluiden die marmotten maken. Als de top van de 2464 meter hoge berg je te veel is brengt de Jasper Tramway je tot anderhalve kilometer onder de top van Whistlers Summit. 

  • foto paragraaf dag 8

     

    Een eenvoudigere wandeling die je in Jasper kunt maken, is de Angel Trail waarbij je een stukje langs de Cavell Gletsjer loopt. Soms zie je hier ijsbergen in het water die van de gletsjer zijn afgebroken. Naast spectaculaire dagwandelingen kun je ook een boottocht maken over het Maligne Lake. Als je het liever wat rustiger aan doet kun je relaxen in het 39 graden warme water van de Miette Hotsprings. Chillmodus aan!

  • foto dag 9

    Dag 9

    naar Wells Gray Provincial Park Vandaag rijden we in ongeveer 4 uur naar Wells Gray. Wist je dat Wells Gray √©√©n van de grootste provinciale parken van Brits Columbia is? We kamperen twee nachten in Well Gray, waarvan √©√©n op een mooie plek aan het water tijdens de tweedaagse kanotocht. Leuk is het om bij het kampvuur naar de berenverhalen van de gids te luisteren. Zouden die metalen kasten om het eten in op te bergen dan toch niet voor niets zijn? Misschien word je vannacht wel gewekt door huilende coyotes in de verte.

  • foto dag 10

    Dag 10

    Wells Gray Provincial Park / 2-daagse kanotocht (dag 1) Vandaag beginnen we aan onze 2-daagse kanotocht over de rustige en heldere meren van Wells Gray. We vertrekken naar Clearwater Lake om daar te beginnen aan onze eerste tocht. We kano√ęn zo'n 3 uur naar ons kamp van vannacht. Houd er rekening mee dat  het kamp primitief is en dat er geen stromend water is, dus douchen zit er niet in. 

  •  

    Wil je deze dagen liever niet kano√ęn, maar bijvoorbeeld wandelend van het fantastische Wells Gray Provincial Park genieten? Laat het dan aan de reisbegeleider weten aan het begin van de reis, na aankomst in Vancouver, zodat hij of zij dit kan regelen.

  • foto dag 11

    Dag 11

    Wells Gray Provincial Park / 2-daagse kanotocht (dag 2) / naar Sun Peaks Wist je dat het water hier z√≥ helder en schoon is dat je tijdens de tocht je waterfles met water uit het meer kunt vullen? Misschien is het wel het lekkerste water dat je ooit hebt geproefd! Vandaag kun je een beetje rondvaren op het meer. Of je kunt in de buurt van het kamp een wandeling maken. Tegen het begin van de middag kano√ęn we terug naar de Wells Gray waarna we in ongeveer 2 uur naar Sun Peaks rijden. De route is weer prachtig. In de winter komen mensen voornamelijk naar Sun Peaks om te ski√ęn of snowboarden. In de zomer leent het gebied zich perfect voor wandelingen of een rondje op de mountainbike. We slapen een nacht in een hotel. 

  • foto dag 12

    Dag 12

    naar Whistler Vandaag rijden we verder door het prachtige Canadese landschap. We volgen gedeeltes van de Trans Canada Highway; de bijna 8000 kilometer lange snelweg die Canada van oost tot west doorkruist. Alles is groot in Canada: bizar grote vrachtwagens vervoeren imposante ladingen boomstammen, grote campers en je ziet regelmatig honderden meters lange treinen. Whistler is vernoemd naar het fluitende geluid dat bergmarmotjes maken, dat klinkt alsof er een ballon leegloopt. Kan jij tegen dit geluid? Whistler is een leuk plaatsje wat uitermate geschikt is voor mooie wandelingen in de bergen, kajaken en vissen. We kamperen twee nachten in Whistler.

  • foto dag 13

    Dag 13

    Whistler / vrije dag In de bergen rond Whistler vonden in 2010 veel onderdelen van Olympische Winterspelen plaats. In de omgeving kun je vele activiteiten ondernemen. Denk bijvoorbeeld aan de PEAK 2 PEAK Gondola Experience waarbij je in een gondel kunt genieten van het prachtige zicht op torenhoge vulkanische pieken, regenwouden en oude gletsjers. Ook kun je mooie wandeltochten maken, zwemmen in het meer, ziplinen en mountainbiken. Kortom, leuke actieve dagen met de familie die je naar eigen wens kunt invullen.

  • foto dag 14

    Dag 14

    naar Victoria, Vancouver Island Vandaag rijden we naar het havenstadje Tsawwassen waar vandaan een veerboot ons naar Vancouver Island brengt. Tijdens de anderhalf uur durende overtocht kom je met een beetje geluk dolfijnen en walvissen tegen! Ogen open houden dus. Het eiland heeft veel te bieden, zoals prachtige natuur, beren, walvissen, orka's, gigantische golven en oeroude bomen. Bovendien telt Vancouver Island één van de meest charmante steden in Canada, Victoria. Hier slapen we dan ook twee nachten in een mooi hotel.

  • foto dag 15

    Dag 15

    Victoria, Vancouver Island Victoria wordt wel de meest Engelse stad van Canada genoemd. Voel je een echte Britse Lady of Gentleman tijdens een high tea in koloniale stijl. Nippend van thee uit een porseleinen kopje kijk je uit op monumentale gebouwen. Of bezoek een van de Engelse tuinen zoals de Butchart Gardens in Swartz Bay. Vanuit Victoria kun je een walvisexcursie maken op zoek naar grijze walvissen of orka's. Voor een meer actieve besteding kun je bijvoorbeeld de 'Galopping Goose trail' fietsen.

  • foto dag 16

    Dag 16

    naar Tofino, Vancouver Island We rijden dwars over Vancouver Island naar Tofino, een tocht van ongeveer 300 kilometer. Onderweg passeren we het McMillan Provincial Park, een stuk ongerept oerbos met reusachtig grote Douglas Fir bomen. Vanuit Tofino, waar we twee nachten kamperen, verkennen we verder het westelijke deel van het eiland. Vanavond met z'n allen een spelletje doen of liedjes zingen bij het kampvuur? 

  • foto dag 17

    Dag 17

    Tofino, Vancouver Island De beste manier om de kleine eilandjes voor de kust te verkennen is per zeekajak. In het Pacific Rim Nationaal Park Reserve met zijn vele karakteristieke eilandjes kun je uren wandelen. Er is een heus (gematigd) regenwoud, kleine strandjes en een divers wildleven. In de wateren tussen de kleine eilandjes leven  bultrugwalvissen, grijze walvissen en orka‚Äôs, die je vrijwel zeker vanaf  kleine bootjes kunt zien. Of ga op zoek naar zwarte beren die voedsel verzamelen op het strand. Vergeet je verrekijker niet!

  • foto dag 18

    Dag 18

    naar Vancouver Na het ontbijt rijden en varen we terug naar Tsawwassen. Vandaar is het nog een uur rijden naar Vancouver, alles bij elkaar een behoorlijk lange reisdag. Vancouver is geweldig mooi gelegen aan de kust, met een haven aan de oceaan in het noorden en een brede rivier in het zuiden, tegen de achtergrond van vaak besneeuwde bergen in het oosten. We overnachten in een hotel.

  • foto dag 19

    Dag 19

    Vancouver / vlucht naar Amsterdam Vancouver is een prachtige stad die tussen baaien en bergen ligt. Afhankelijk van de vluchttijd heb je nog tijd om de stad te verkennen. Zo kunnen jullie vandaag een fietstocht rond en door Stanley Park maken. Hier zijn veel fietspaden en onderweg kun je een kijkje nemen bij de beroemde totempalen of het Aquarium. Op Granville Island is een grote markt met de lekkerste verse waar en het historische Gastown met zijn Victoriaanse gebouwen is een oud en gezellig deel van Vancouver met winkels, cafeetjes en veel restuarants. Helaas zit ons avontuur door de Rockies er dan alweer op. We rijden naar het vliegveld voor onze vlucht naar Amsterdam. Voor de vluchtgegevens verwijzen we naar het vluchtschema.

  • Dag 20

    aankomst Amsterdam Welkom thuis allemaal!

Vluchtinfo

Zoek vlucht

  • Vertrekdatum
  • Vluchtnr.
  • Traject
  • Vertrek
  • Aankomst
  • Vluchtduur

Het vluchtschema kan per vertrekdatum verschillen. Genoemde vluchtgegevens en geplande luchtvaartmaatschappij zijn onder voorbehoud. Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je een e-mail van ons met het definitieve vluchtschema, de gegevens van de accommodatie waar je de eerste nacht zult verblijven, de deelnemerslijst en het E-ticket.

Landarrangement

Ben je al op de plaats van bestemming of regel je de vlucht liever zelf? Boek dan het landarrangement van deze reis. We verwachten dan dat je op de dag van aankomst van de groep tijdig bij het eerste hotel bent. Transfers naar het hotel dien je zelf te regelen en te betalen. Een landarrangement zal vaak 1 of 2 dagen korter zijn dan de volledige reis vanwege de vluchtdagen die er onderdeel van uitmaken. De prijs van het landarrangement verschilt per vertrekdatum en varieert van ‚ā¨ 2.409,- tot ‚ā¨ 2.479,-.

Het landarrangement start in Calgary en eindigt in Vancouver.

Vluchtverlenging

Wil je na afloop van de reis langer blijven, vraag dan een vluchtverlenging aan. Aan het boeken van een verlenging zijn extra kosten verbonden. Als je de verlenging direct bij boeking bij ons aanvraagt bedragen deze ‚ā¨ 50,- per persoon (tot een maximum van ‚ā¨ 100,- per factuur). Vraag je de wijziging later aan, dan zijn de kosten hoger. Indien er geen vlucht beschikbaar is of enkel tegen meerprijs kan worden geleverd, nemen we contact met je op. Je kunt dan zelf beslissen of je hiermee akkoord gaat. Extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. Eventuele transfers kun je het beste ter plekke regelen.

CO2-neutraal vliegen

Sawadee compenseert standaard de CO2-uitstoot van al haar reizen. Als je duurzaamheid of CO2-compensatie persoonlijk een warm hart toedraagt bieden we je de mogelijkheid om ook een vrijwillige bijdrage te doen. Voor 2, 5 of 8 euro per persoon (afhankelijk van de bestemming van je reis) lever je al een belangrijke bijdrage in de strijd tegen opwarming van de aarde. De vrijwillige bijdragen worden gebruikt voor het opzetten en verder ontwikkelen van duurzame projecten. Op het boekingsformulier kun je aangeven of je een vrijwillige bijdrage wilt leveren. Voor meer informatie over ons CO2-compensatie beleid vind je hier.

Verblijf & vervoer

Hieronder volgt een selectie van de accommodaties die we gebruiken tijdens deze reis. In het geval dat we niet terecht kunnen in een bepaald hotel, wijken we uit naar een gelijkwaardige accommodatie.

Info over accommodatie

Vervoer ter plaatse

  • foto Ramada Plaza Calgary Downtown

     

    Ramada Plaza Calgary Downtown Het Ramada Plaza Calgary Downtown is centraal gelegen in Calgary. In de buurt van het hotel vind je verschillende restaurantjes. Het hotel beschikt over een restaurant, ontbijtruimte, klein zwembad en fitnessruimte. De kamers hebben een eigen badkamer, tv en Wi-Fi. 

  • foto Travelodge Golden Sportsman

     

    Travelodge Golden Sportsman Centraal gelegen, aan de Trans-Canada Highway, ligt de Travelodge Golden Sportsman. Bergen vormen het decor van deze plaats. De lodge beschikt over een binnenzwembad met een waterglijbaan. De kamers beschikken ieder over een eigen badkamer. Buiten is er een picknickplaats om te genieten van de omgeving.

  • foto Sun Peaks Lodge

     

    Sun Peaks Lodge Midden in het pittoreske Sun Peaks bevindt zich dit traditionele hotel. Het hotel ligt op een steenworp afstand van verschillende wandelmogelijkheden. De kamers zijn voorzien van een eigen badkamer en WiFi.

  • foto Strathcona Hotel

     

    Strathcona Hotel Het Strathcona Hotel ligt in het centrum van Victoria. Dit hotel heeft eigen restaurants en een beach volleybal veld op het dak. Alle kamers hebben gratis WiFi. Er is ook een spellenkamer met een biljarttafel, een dartsspel en zithoeken. De binnenhaven van Victoria en het koninklijk museum van British Columbia bevinden zich op nog geen 600 meter afstand.

  • foto Accent Inn Vancouver

     

    Accent Inn Vancouver De kamers van dit hotel zijn ingericht met airconditioning, een flatscreen-tv, een kleine koelkast en koffie- en theefaciliteiten. Er is gratis WiFi in het hotel aanwezig. 

  • foto Kamperen

     

    Kamperen Bij een avontuurlijke reis hoort natuurlijk een avontuurlijk verblijf! Tijdens de kampeerovernachtingen bevind je je op de meest prachtige plekken midden in de natuur. Wij verzorgen alle kampeerspullen, -inclusief een luchtbed-, en een goede kampkeuken, maar je dient zelf voor een goede, warme slaapzak te zorgen. Huren is ter plaatse niet mogelijk. We kamperen op campings met faciliteiten als toilet en warme douches, op een enkele uitzondering na. Houdt er wel rekening mee dat de meeste campings en facilitaire voorzieningen eenvoudig zijn.

  • foto Bus

     

    Bus We reizen met een eigen bus. Dit heeft als voordeel dat we overal kunnen stoppen om foto's te maken. De bagage gaat achterin de trailer, net als de eventuele kampeerspullen.


Info over accommodaties

Tijdens deze reis wordt afwisselend gekampeerd (11 nachten) en in hotels (6 nachten) overnacht. In Calgary, bij Glacier NP, Sunpeaks, Victoria en Vancouver overnachten we in hotels in tweepersoonskamers met eigen badkamer.

Kamperen

Alle overige nachten zullen we kamperen. We hebben de kampeerplekken met zorg uitgekozen. Wij verzorgen alle kampeerspullen, - inclusief een luchtbed, echter indien je graag comfortabel ligt en je beschikt over een (zelfopblaasbaar) matje, neem dit dan zeker mee -, en een goeduitgeruste kampkeuken, maar je dient zelf voor een goede, warme slaapzak en eventueel een kussentje te zorgen. Het is niet mogelijk ter plekke een slaapzak te huren. Op een enkele uitzondering na kamperen we op campings met faciliteiten als toilet en warme douches. Voor die laatste moet doorgaans wel 1 tot 3 dollar worden betaald.

Houd er wel rekening mee dat sommige campings en de faciliteiten eenvoudig zijn. In sommige regio's is het aanbod van campings zeer beperkt, soms is er zelfs maar 1 camping beschikbaar waardoor we geen andere keus hebben dan te verblijven op een eenvoudige camping. Een heel enkele keer overnachten we op een camping zonder enige faciliteiten, dat is echter zelden voor meer dan een nacht. Als je nog nooit eerder hebt gekampeerd, geen probleem! De tenten zijn gemakkelijk op te zetten en de reisbegeleiders geven de eerste kampeerovernachting een goede instructie.

Vervoer

We maken de hele reis reis gebruik van onze eigen kleine busjes (max. 2) voor maximaal 13 deelnemers + chauffeur per busje. Alle busjes hebben airco.

Praktisch

Bijkomende kosten

Wat is inbegrepen in de reissom?

  • Internationale vluchten
  • Luchthavenbelasting Schiphol (of Brussels Airport)
  • Overige luchthavenbelastingen (uitgezonderd eventueel ter plekke te betalen vertrekbelastingen; zie kopje: zakgeld)
  • Brandstoftoeslag (zoals die geldt op het moment van boeking)
  • Vervoer ter plaatse volgens programma
  • Overnachtingen volgens programma
  • Deskundige lokale Engelstalige reisbegeleiding, tevens chauffeur.
  • Alle tranport en transfers volgens programma per minibus.
  • Retour veerboot van/naar Vancouver Island
  • De kampeer- en kookuitrusting, behalve een slaapzak en kussentje
  • Uitgebreid bezoek aan Banff Nationaal Park
  • Bezoek aan Yoho Nationaal Park
  • Uitgebreid bezoek aan Jasper Nationaal Park
  • Tweedaagse kanotocht over Clearwater Lake in Wells Gray
  • Vier nachten op het bijzondere Vancouver Island (Victoria en Tofino)
  • Alle entreegelden voor de nationale parken
  • Bezoek aan het Pacific Rim Nationaal Park
  • Kampeerovernachtingen op de meest prachtige plekken midden in de natuur
  • Bijzondere overnachting midden in Wells Gray PP tijdens de 2-daagse kanotocht
  • Maak kennis met het fantastische wildleven van West-Canada

Bijkomende kosten vooraf

Boekingskosten 
  •      1 persoon:¬†‚ā¨ 25,-
  •      2 personen:¬†‚ā¨ 40,-
  •      3 of meer deelnemers:¬†‚ā¨ 50,-

Bijdrage Calamiteitenfonds (per factuur): ‚ā¨ 2,50
Reis- en/of annuleringsverzekering (indien van toepassing)

Zakgeld

Het richtbedrag aan zakgeld op deze reis is € 350 per persoon per week.

Dit bedrag is een gemiddelde van wat reizigers de laatste jaren tijdens deze reis hebben uitgegeven aan maaltijden en drankjes, bijkomende excursies, entreegelden, eventuele plaatselijke luchthavenbelastingen en fooien. Natuurlijk is je eigen uitgavenpatroon hierbij ook bepalend. Souvenirs zijn daarom niet inbegrepen. Tijdens de reis zijn verschillende (optionele) excursies mogelijk, die je ter plaatse (met behulp van de reisbegeleider) kunt boeken. Indien een excursie beter vooraf kan worden geboekt, dan staat deze vermeld in de reisbeschrijving en op het boekingsformulier.

Enkele voorbeelden van uitgaven tijdens deze reis:

Persoonlijke uitgaven: eten en drankjes (voor de hele reis)‚ā¨ 670,-
Fooien (zie richtlijn hieronder)‚ā¨ 70,-
Optionele excursies en optionele entreegelden (totaal is afhankelijk van deelname)‚ā¨ 200,-
Enkele voorbeelden:
- Kano huren Lake Louise in Banff NPOngeveer $32 per uur
- Gletsjer wandeling Jasper NPOngeveer $115-185,-
- Fiets huren VictoriaOngeveer $30-95,-
- Kajakken TofinoOngeveer $55-66,-

Fooien

Het genoemde bedrag aan fooien is een richtlijn. Op reis is het gebruikelijk om bijv. chauffeurs, koks en gidsen een fooi te geven. Fooien zijn vaak een onmisbare aanvulling op het inkomen, waarvan meestal een hele familie afhankelijk is. In veel gevallen kun je zelf een fooi geven. Gemeenschappelijke uitgaven (groepsfooien, entreegelden etc.) worden meestal uit de gezamenlijke pot betaald, waarvoor aan alle deelnemers een bijdrage wordt gevraagd. Wanneer je tevreden bent over je reisbegeleider, is het leuk om deze waardering ook met een fooi uit te drukken. Een richtlijn ligt rond de ‚ā¨2 per persoon per (reis)dag.

Zwaarte

Comfort: 2     Intensiteit: 3


Iedereen met een normale gezondheid en flexibele houding kan deze reis maken. Faciliteiten en infrastructuur zijn over het algemeen erg goed in Canada. Het blijft echter een avontuurlijke reis met 
kampeerovernachtingen en er zijn soms lange reisdagen. We beperken het aantal lange reisdagen door de reis te beginnen in Calgary en te eindigen in Vancouver. 

Neem bij twijfel contact op met onze reisexperts. Houd er rekening mee dat vanwege het avontuurlijke karakter van onze reizen en onvoorziene omstandigheden (een weg kan onbegaanbaar raken, een vervoermiddel kan kapot gaan of een binnenlandse vlucht heeft vertraging) wij genoodzaakt zijn een dagindeling of programmaonderdeel aan te passen.  Een programmawijziging gebeurt zoveel mogelijk in overleg met de groep, maar de uiteindelijke beslissing ligt bij de reisbegeleiding. 

Gezond en veilig op reis

Medicijnen

We raden je aan om een bescheiden reisapotheek mee te nemen. Denk hierbij o.a. aan pijnstillers, desinfecterende middelen, zonnebrand, (blaren)pleisters, middelen tegen koorts, diarree, verstopping, insectenbeten en reisziekte. Daarnaast zijn een tekentang en ORS (Oral Rehydration Salts, tegen uitdroging) aan te raden. Onze reisbegeleiders hebben zelf ook een beperkte EHBO-kit mee. 

Gebruik je speciale medicijnen(bijv. medicijnen die onder de opiumwet vallen en/of grote hoeveelheden), neem dan voldoende mee en vraag je apotheek om een KNMP-reisdocument voor je op te stellen. Houd dit document in je handbagage.

Vaccinaties en malariaprofylaxe

Aangezien de adviezen voor vaccinaties en malariaprofylaxe bijzonder vaak veranderen, raden we je aan contact op te nemen met de lokale GGD, je huisarts of thuisvaccinatie.nl. Het is handig om deze reisroute mee te nemen tijdens de afspraak. Met een volledig vaccinatieschema moet vier tot zes weken voor vertrek begonnen worden. Bekijk hier meer uitleg over beschikbare vaccinaties.

Voor deze reis wordt in de regel geadviseerd je te beschermen tegen:

vinkje Rabies


Check je reisverzekering!

Logo Europeesche

De kosten van medische verzorging in het buitenland of een onverwachte vlucht naar huis kunnen enorm oplopen. Wie goed verzekerd op reis gaat voorkomt hoge kosten. Daarom stellen we een individuele reisverzekering verplicht. Meer informatie over het Sawadee Verzekeringspakket i.s.m. Europeesche Verzekeringen vind je hier.

Hulp op zak app

De Hulp op Zak-app biedt je snelle hulp als je schade hebt tijdens je vakantie. Bij een noodsituatie bereik je direct de alarmcentrale van je verzekeraar. De app is via deze pagina te downloaden.

Veiligheid en reisadvies

De veiligheid van klanten en personeel staat bij Sawadee altijd op de eerste plaats. Via onze contacten met agenten en lokale autoriteiten volgen wij de veiligheidssituatie op al onze bestemmingen doorlopend. Voor actuele informatie over de veiligheidssituatie op jouw bestemming verwijzen wij je naar de website van de rijksoverheid: reisadviezen.

Financiën

Valuta

De munteenheid van Canada is de Canadese Dollar. Voor de actuele wisselkoers verwijzen we naar Oanda.

Pinnen, cash en creditcard.

Pinnen: In alle dorpen en steden en op de luchthaven kun je pinnen.
Cash: Sommige locaties zijn wat afgelegen, dus het is handig om contact geld achter de hand te hebben.
Creditcard: Creditcards zijn zeer gebruikelijk (meer dan debitcards) en hiermee kun je eigenlijk overal betalen. Het kan zijn dat je hier bij ook een vorm van identificatie moeten laten zien. Neem je pinpas √©n je creditcard mee. 

Maaltijden

maaltijden

Op plaatsen waar je zelf keuze hebt om uit eten te gaan zijn de maaltijden niet inbegrepen. Gedurende de reis wordt er door iedereen meegeholpen met boodschappen doen, koken, spullen klaarzetten voor het ontbijt/diner en ook het afwassen en opruimen.

Eten en drinken

Net als Nederland is Canada van oorsprong een agrarisch land. Canadezen zijn grote vleeseters. Verschillende gerechten zijn populair. Zo komt poutine uit het Franstalige deel van Canada. Dit zijn Franse frietjes die zijn overgoten met kaas en jus. In Nova Scotia zijn zeevruchten meer populair, zoals kreeft broodjes. Afhankelijk van waar je bent, kun je ook wild eten, bijvoorbeeld caribou of eland. Als je meer een zoetekauw bent, dan kun je botertaartjes proberen. Typische Canadees producten zijn ahornsiroop, oftewel maple syrup, en peameal bacon.

Taal & Cultur

maaltijden

Taal: De offici√ęle talen in Canada zijn Engels en Frans. Engels is hiervan het populairst. Het grootste gedeelte van de Franstalige Canadezen woont in Quebec, waar Frans dan ook veel gesproken wordt, maar ook in andere delen van het land wonen Franstalige Canadezen. Daarnaast zijn er nog 60 inheemse talen die gesproken worden. 

Cultuur: De Canadese cultuur heeft Britse, Franse en Amerikaanse invloeden. In Quebec is bijvoorbeeld de Franse invloed goed terug te zien in de architectuur. Net als in de Verenigde Staten, heeft Canada ook een originele, inheemse bevolking: de First Nations (bestaande uit meer dan zeshonderd inheemse volkeren), de Inuit en de M√©tis. Door de vele verschillende culturen in het land zijn gelijkheid en inclusiviteit hier een belangrijk onderdeel van de cultuur geworden. Een populaire sport in Canada is ijshockey. 

Reisbegeleiding

reisbegeleiding

Deze reis wordt begeleid door een lokale, Engelssprekende reisbegeleider, die naast reisbegeleider ook chauffeur is. Van de deelnemers wordt verwacht dat ze meehelpen met het inkopen van eten, het koken en het afwassen en opruimen tijdens het kamperen. Als iedereen meedoet gaat het sneller en gemakkelijker en met meer plezier. De reisbegeleider zal deze activiteiten coördineren. NB! In veel Nationale Parken in Canada mogen reisbegeleiders niet optreden als wandelgids van de National Park Service. Onze reisbegeleiders zullen in dat geval van te voren alle mogelijke informatie geven over een wandeling maar niet optreden als wandelgids.

Onze reisbegeleiders zijn stuk voor stuk professioneel en gepassioneerd en hebben een intensieve, door Sawadee ontwikkelde training gevolgd. De reisbegeleiders zorgen ervoor dat de reis zo optimaal mogelijk verloopt en zijn je eerste aanspreekpunt bij vragen of opmerkingen. Zij geven je graag tips over mogelijke excursies, mooie plekjes en leuke restaurants. Onze reisbegeleiders beantwoorden graag al je vragen, maar neem zelf ook een goede reisgids mee. De reisbegeleider verwelkomt je op de bestemming bij aankomst op de luchthaven.


Reisdocumenten

reisdocumenten

Voor Canada heb je een geldig paspoort nodig dat tenminste geldig is tot de datum waarop je Canada verlaat. Een identiteitskaart is niet voldoende om Canada binnen te mogen.

NB. Belgische reizigers hebben een internationale reispas nodig.

Voor deze reis moet je voor vertrek een visum aanvragen voor: . Je kunt het visum aanvragen via of via de Visumcentrale in Nederland of België, waarmee Sawadee samenwerkt. Dien je aanvraag voor vertrek in. De hiervoor benodigde formulieren vind je op: Visumcentrale-Nederland en Visumcentrale-België.

Voor Canada moeten Nederlandse en Belgische reizigers een eTA (elektronisch visum) aanvragen. Dit doe je door op de eTA site je persoons- en reisgegevens in te voeren. De eTA site: http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp

Het niet doorgeven van deze gegevens kan ertoe leiden dat je niet het vliegtuig in mag of je de toegang tot de Canada ontzegd wordt. Het elektronisch visum kost 7 CAN dollar en moet met een creditcard afgerekend worden. Het elektronisch visum is 5 jaar geldig vanaf het moment van aanvragen. Het vluchtschema kan per vertrekdatum verschillen. Kijk onder het kopje Vluchtgegevens naar het voorlopige vluchtschema van je reis. Uiterlijk 10 dagen voor vertrek krijg je het definitieve vluchtschema in de vorm van je e-ticket toegestuurd.

Let op: Als je via de Verenigde Staten naar Canada vliegt ben je verplicht om ook een ESTA (elektronisch visum) voor de Verenigde Staten aan te vragen. Dit is ook van toepassing als je niet door de douane gaat en direct doorvliegt naar Canada.

Het aanvragen van een visum is vaak een tijdrovende procedure. Wij raden je daarom aan om het visum te laten regelen door de Visumcentrale, een gespecialiseerde visumdienst met vestigingen in Nederland (voor Nederlandse paspoorthouders) en België (voor Belgische paspoorthouders).

Vraag je visum dan aan via de speciale Sawadee links Visumcentrale-Nederland of Visumcentrale-Belgi√ę. Daar vind je alle benodigde formulieren. Nadat je de formulieren hebt ingevuld, stuur je je paspoort plus alle vereiste documentatie aangetekend op naar CIBTvisas in den Haag¬†(voor Nederlandse paspoorthouders) of Visumcentrale Brussel (voor Belgische paspoorthouders). Zij zorgen ervoor dat je visum in het paspoort komt. Vervolgens sturen ze je paspoort aangetekend of via de CIBT koeriersdienst terug. Je kunt je paspoort ook brengen/ophalen bij de Visumcentrale-vestigingen. De kosten voor het visum en de bemiddeling betaal je aan de Visumcentrale bij het indienen van je aanvraag.¬†

Nederlandse paspoorthouders Belgische paspoorthouders
CIBTvisas ‚Äď Den Haag
Bezuidenhoutseweg 27-29
2594 AC Den Haag
Postbus 90458 / 2509 LL
+31 (0) 70 31 50 212  
Visumcentrale Brussel
Boulevard Brand Whitlock 87 (5th floor)
1200 Brussel
02 - 7700771
info@visumcentrale.nl
www.visumcentrale.nl
info@visumcentrale.be
www.visumcentrale.be
Bezoekuren
ma-vrij 9.00 - 17.00
Bezoekuren
ma-vrij 9.00 - 17.00 
Bemiddelingskosten bij ambassade/consulaat in Nederland
‚ā¨29,- (algemeen*)
Bemiddelingskosten bij ambassade/consulaat in Belgi√ę
‚ā¨56,50¬†(algemeen*)

*Dit zijn de kosten die de Visumcentrale rekent, in sommige gevallen zijn deze kosten hoger of lager. De Visumcentrale berekent ook consulaire kosten, kijk voor de actuele prijzen op de website van de visumcentrale.

Als reiziger ben je zelf verantwoordelijk om over de juiste reisdocumenten te beschikken. Bovenstaande richtlijnen gelden voor reizigers met de Nederlandse of Belgische nationaliteit. Reizigers met een andere nationaliteit dienen zelf contact op te nemen met de ambassade, Visumcentrale-Nederland of Visumcentrale-België.

Beste reistijd

reisseizoen

Vancouver en heeft een zeer mild klimaat met warme, regenachtige winters en niet te hete droge zomers. In de Rockies zijn de winters koud met heel veel sneeuw: ideaal voor de wintersport maar niet voor onze reizen waar we ook kamperen. In het voorjaar zijn de nachten fris maar dagen mild. De zomers zijn echter warm en zeer aangenaam.

Vervoer

vervoer

We maken de hele reis reis gebruik van onze eigen kleine busjes (max. 2) voor maximaal 13 deelnemers + chauffeur per busje. Alle busjes hebben airco.

Wat neem ik mee

Wat neem ik mee

Bagagekeuze 

Ter plaatse maakt het vervoer vaak deel uit van het avontuur. Reizen per (privé) bus, truck, boot, trein, terreinwagen; tijdens een Sawadee reis kan het allemaal! Omdat de bagageruimte in deze vervoermiddelen vaak beperkt is, raden we je af om een harde koffer mee te nemen. Het beste kun je kiezen voor een flexibele rugzak, sporttas of zachte koffer. Kijk daarnaast ook eens kritisch naar wat je echt nodig hebt op reis, de ervaring leert dat je al snel te veel meeneemt. Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het dragen van je bagage naar de accommodatie, geldt in dit geval: less is more!

Luchtvaartmaatschappijen staan meestal 1 stuk ruimbagage van maximaal 20 kilo toe. Voor binnenlandse vluchten hanteren sommige luchtvaartmaatschappijen een lagere bagagelimiet. Dit staat dan vermeld in het tabblad 'vluchtinfo', onder het kopje vluchtinformatie. Wij adviseren om onmisbare spullen, zoals bijvoorbeeld medicatie en wandelschoenen, aan te trekken of in je handbagage te stoppen.

Het is belangrijk om te weten dat een kussen niet bij de kampeeruitrusting hoort. We adviseren je om een (klein opblaasbaar) kussen mee te nemen als je dit graag gebruikt. Uiteraard kan een kussen ook ter plaatse gekocht worden.

Kleding

Omdat de temperaturen tijdens deze reis nogal kunnen verschillen is het handig om laagjeskleding mee te nemen: kledingstukken die je als het afkoelt over elkaar heen kunt aantrekken en bij warmer weer snel uittrekt. Het weer is in deze noordelijke regionen zeer wisselvallig. Ook op een mooie zomerdag kan het weer opeens omslaan. Indien je eind augustus of begin september naar Canada vertrekt, houd er dan rekening mee dat het koeler is en de kans op regen groter is. 

Er gelden in Canada geen specifieke kledingvoorschriften. Je kunt dragen waar jij je fijn bij voel

Wat je écht nodig hebt:

  • Reisdocumenten: zie Paspoort & Visum
  • Dagrugzak voor tijdens wandelingen en excursies
  • Kleding: denk vooral aan laagjes, regenbestendige jas, zwemkleding, warme trui, sweater of fleece voor koude avonden
  • Handdoek (sneldrogend), strandhanddoek
  • Toiletartikelen
  • Schoeisel: goed ingelopen (belangrijk!) wandelschoenen met een goed profiel
  • Accessoires: hoedje/pet, zonnebril, (hoofd-)zaklantaarn, als je contactlenzen draagt, neem dan ook een bril mee
  • Reisapotheek: zonnebrandcr√®me, insectenwerend middel (dit kun je natuurlijk ook ter plekke kopen), medicijnen voor eigen gebruik
  • warme slaapzak (3-4 seizoenen) en eventueel een kussentje

Wat handig is om mee te nemen:

  • flightbag (beschermhoes voor rugzak of tas), ook handig tegen stof
  • moneybelt/heuptasje
  • hervulbare drinkfles (scheelt plastic afval)
  • tas voor kleine aankopen (scheelt plastic afval)
  • slippers (voor onder de douches)
  • verrekijker
  • kussentje en/of kussensloop als je deze graag gebruikt

Wat je niet hoeft mee te nemen:

  • matje: niet nodig, echter indien je graag comfortabel ligt en je beschikt over een (zelfopblaasbaar) matje, neem dit dan zeker mee
  • klamboe: niet nodig, de tenten zijn voorzien van gaas

Fotografie, video en opladen

Voor het opladen van je elektrische apparaten tijdens de reis heb je de juiste stekker nodig. Het is handig om van te voren te controleren of een wereldstekker noodzakelijk is. Een overzicht van de type stopcontacten van elk land vind je via deze link.

Daarnaast is het ook altijd handig om een reserve set batterijen en een Powerbank bij je te hebben.

Contact op reis

Contact op reis

Maak van thuisblijvers geen spoorzoekers! Zorg dat thuisblijvers altijd kopie√ęn hebben van zowel je reisschema als je vluchtgegevens. Actuele vluchttijden zijn te vinden op NOS-teletekst of via www.schiphol.nl of www.schiphol.nl

We sturen geen lijst van de accommodaties die we tijdens de reis gebruiken. Deze kunnen in een enkel geval wisselen en vaak zijn de kamers onder een andere naam geboekt. In geval van nood zijn wij voor zowel reizigers als thuisblijvers 24 uur per dag bereikbaar. Tijdens kantooruren bel je +31204202220. Buiten kantooruren wordt je doorgeschakeld met onze alarmdienst of kun je direct ons noodnummer bellen: +31206516035. 

Tip: maak een digitaal dossier aan. Scan je paspoort, visa, e-tickets en andere belangrijke bescheiden en mail deze naar jezelf. Zo heb je, ingeval van diefstal of verlies tijdens de reis, altijd kopie√ęn van je belangrijke papieren achter de hand.

Beoordelingen

Reisbegeleiding 9.0
Vervoer 7.9
Overnachtingen 8.2
Reisroute 8.4
8.6 5 beoordelingen
  • 8 22-07-2018

    Renske

    Prachtige natuur, intensief programma en prima gids.

  • 9 22-07-2018

    Annette

    Goede reisbegeleiding; goede mix van natuur, cultuur, sportief, samen en alleen met gezin

  • 8 24-07-2017

    Aimée

    Complete rondtocht door een prachtig deel van Canada (Alberta en BC, inclusief Vancouver Island), goed begeleid door twee enthousiaste Canadezen. Groep was goed passend. Veel gezien en meegemaakt. Lekker buiten kamperen en een hotel of bungalow op zijn tijd.

  • 9 24-07-2017

    Marc

    Leuke groep, mooie reis en prima reisbegeleiders

  • 9 24-07-2017

    Lambertus

    Mooie rondreis, veel afwisseling, leuke groep en goede Canadese gidsen.

Veelgestelde vragen

 

    Coronavirus (COVID-19)

  • Wat is het huidige reisadvies?

    Vanaf 16 juni is het mogelijk om op vakantie te gaan naar veel landen binnen de Europese Unie (EU) of de Schengenzone. Het reisadvies voor landen wordt aangepast van ‚Äėoranje‚Äô (vakantiereizen afgeraden) naar ‚Äėgeel‚Äô (vakantiereizen mogelijk, let op risico‚Äôs).Het Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het algemene reisadvies voor alle landen ter wereld aangepast naar code oranje: alleen noodzakelijk reizen of rood, niet reizen. Dit maakt het voor ons op dit moment nog onmogelijk om reizen uit te voeren. Omdat de situatie zo snel verandert raden we je aan om op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken te kijken voor de laatste updates.

  • Kunnen landen mij de toegang verbieden?

    Diverse landen nemen op dit moment maatregelen ter beperking van de verspreiding van het Coronavirus. Ga je binnenkort op reis? Dan kun je hiermee geconfronteerd worden. Bekijk hier de op dit moment geldende maatregelen per land.

  • Heeft het Calamiteitenfonds een rol bij epidemie√ęn zoals het coronavirus?

    De garantieregeling van het Calamiteitenfonds is alleen van toepassing op calamiteiten als gevolg van een natuurramp of van molest. Gezondheidsrisico's zoals het coronavirus vallen niet onder de definitie natuurramp of molest. Het Calamiteitenfonds kan hier dus geen dekkingsbeperking en garantie voor afgeven.

  • Waar vind ik de meest actuele informatie vanuit de ANVR?

    De meest actuele informatie vanuit de ANVR kun je hier vinden.

  • Wat betekent het coronavirus voor mijn reisverzekering?

    Indien je verzekerd bent via de Europeesche vind je hier meer informatie over het coronavirus met betrekking tot uw reis- en annuleringsverzekering. Ben je verzekerd via een andere partij? Check dan de website van jouw verzekeraar voor meer informatie.

  • Ik heb een reis geboekt met vertrek tussen nu en 31 oktober 2020. Gaat mijn reis wel door?

    Niemand weet hoe de wereld er in de aankomende maanden uit zal zien. Het is voor ons daarom onmogelijk om nu al definitief uitsluitsel te geven of jouw reis al dan niet door kan gaan. Een en ander hangt uiteraard af van het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. We begrijpen dat dit wellicht lastig voor je kan zijn, maar vragen je desondanks geduld te hebben en nader bericht van ons af te wachten. Om je hierin tegemoet te komen hebben we de voorwaarden voor alle reizen met vertrek met vertrek tussen nu en 31 oktober 2020 als volgt aangepast:
    Versoepelde betalingsvoorwaarden
    Heb je de volledige reissom nog niet betaald? Dan hoef je dit pas 30 dagen voor de vertrekdatum te doen.
    Flexibele annuleringsvoorwaarden
    Heb je besloten de reis niet meer te willen maken? Dan kan je de reis (schriftelijk) annuleren en gelden de volgende aangepaste annuleringsvoorwaarden (Let op: uitsluitend voor reizen met vertrek tussen nu en 31 oktober 2020 en niet geldig voor reizen met internationale groepen):

    • Tot 30 dagen voor vertrek: kosteloos (onder voorbehoud)*. We bieden je de mogelijkheid aan om tot 30 dagen voor vertrek in ieder geval het landcomponent van jouw reis kosteloos te annuleren of om te boeken naar een andere bestemming of vertrekdatum. In meeste gevallen kan het vluchtcomponent van jouw reis ook kosteloos geannuleerd of omgezet worden. Dit is afhankelijk van de ticketvoorwaarden, die wij op verzoek zullen opvragen en je hierover informeren. 
    • Binnen 30 dagen voor vertrek: annuleringskosten op aanvraag*. De annuleringskosten zijn afhankelijk van de vliegticketvoorwaarden en annuleringsvoorwaarden van onze leveranciers. Deze kosten zullen wij op verzoek opvragen en je hierover informeren. Wij berekenen alleen de werkelijke annuleringskosten aan jou door. Mocht je onverhoopt voor vertrek besmet raken met het Covid-19 virus, dan kan je alsnog kosteloos jouw reis annuleren of omboeken naar een andere bestemming of vertrekdatum, mochten de annuleringskosten niet vergoed worden door jouw annuleringsverzekering.

    * Boekingskosten worden bij annulering volledig in rekening gebracht, ongeacht annuleringsdatum.

    Voor reizen met vertrek na 31 oktober 2020 gelden (voorlopig) nog de reguliere annuleringskosten. Heb je een reis met internationale groep geboekt? Neem dan contact met ons op om je voorwaarden te bespreken. 

  • Wat zijn de algemene voorwaarden en de geldigheid van de coronavoucher?

    Als jouw reis geen doorgang heeft kunnen vinden wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je een coronavoucher om een nieuwe reis bij ons te boeken. De geldigheid van de coronavoucher is maximaal 1 jaar na de uitgifte ervan. Wanneer je de voucher wilt inzetten voor een nieuw te boeken reis, dien je deze boeking vóór de vervaldatum van de voucher bij ons te plaatsen. De geldigheidsdatum betreft dus de boekingsdatum en niet de vertrekdatum. De vertrekdatum van jouw nieuwe reis kan daarentegen wel plaatsvinden ná de vervaldatum van de voucher.

  • Wat is de waarde van de coronavoucher?

    De waarde is maximaal gelijk aan het bedrag dat je reeds had (aan)betaald ten tijde van de annulering. De voucher vervangt het recht om terugbetaling van alle betaalde bedragen te vragen aan Sawadee Reizen. Boekings- en of administratiekosten worden niet gerestitueerd. Extra CO2-compensatie en reis- en annuleringsverzekeringspremies voor verzekeringen die via ons zijn afgesloten, worden zo spoedig mogelijk op het bij ons bekende bankrekeningnummer van de hoofdboeker overgemaakt.

  • Wat gebeurt er als mijn nieuwe reis duurder/goedkoper is dan mijn geannuleerde reis?

    Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten volgens de reguliere betalingsvoorwaarden. Wanneer de nieuwe reis goedkoper is, blijft de restwaarde voor de resterende termijn van de voucher bestaan en gedekt door de SGR voor een periode van 1 jaar na afgifte van de voucher.

  • Kan ik mijn voucher delen met mijn medereizigers?

    De voucher wordt uitgegeven aan de hoofdboeker. De hoofdboeker is de enige die deze voucher kan inzetten voor een nieuwe reis. We vragen je dan ook om dit onderling met jouw medereizigers te regelen. Sawadee Reizen zal hier geen bemiddelende rol in spelen.

  • Kan ik de voucher gebruiken om een eerder geboekte reis die niet geannuleerd is te betalen?

    Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere reizen met Sawadee Reizen betalen met jouw voucher.

  • Ik wil mijn coronavoucher inzetten. Hoe doe ik dit?

    Je kunt jouw nieuwe reis gewoon boeken via onze website en het vouchernummer in het opmerkingenveld vermelden. Zodra jouw nieuwe reis bevestigd is, ontvang je zo spoedig mogelijk een bevestiging middels een factuur, waarop de coronavoucher verwerkt is.

  • Als ik nu een reis boek, kan ik deze dan kosteloos annuleren?

    Flexibele boekings- en annuleringsvoorwaarden: Bij bijzondere omstandigheden horen uiteraard bijzondere en flexibele boekings- en annuleringsvoorwaarden. Zo kun je in de huidige situatie toch alvast je reis vastleggen ‚Äď en de bijbehorende voorpret ervaren ‚Äď maar heb je voldoende ruimte om je plannen (vaak kosteloos) te wijzigen indien de omstandigheden veranderen. Indien je boekt voor een reis tot 1 april, gelden de volgende voorwaarden: 

    • Kosteloos annuleren*
    • Gratis omboeken**
    • Niet genoten reisdagen bij repatri√ęren worden vergoed  
    • Gratis annuleren tot dag voor vertrek bij een COVID-19 besmetting indien je annuleringsverzekering niet uitkeert*** 
    • Let op: de aangepaste voorwaarden zijn niet van toepassing op groepsrondreizen met internationaal gezelschap****
    * Tot 30 dagen voor vertrek, binnen de dertig dagen gelden de Sawadee-ANVR annuleringsvoorwaarden.

    ** Tot 5 dagen voor vertrek. Kosten die Airlines rekenen voor de omboeking worden in rekening gebracht.

    *** Wij raden iedereen aan een annuleringsverzekering met COVID-dekking af te sluiten. Controleer hiervoor de polisvoorwaarden bij je verzekering. 

    **** Heb je interesse in het boeken van een groepsrondreis met internationaal gezelschap? Neem dan contact met ons op om de boekings- en annuleringsvoorwaarden te bespreken.  

  • Algemeen

  • Wat is het minimum aantal deelnemers voor een reis?

    Het minimum aantal deelnemers om doorgang van de reis te garanderen, kan per vertrekdatum verschillen. Uiteraard streven we ernaar om alle gepubliceerde reizen te laten doorgaan. Wanneer deelnemers onverhoopt annuleren, komt het voor dat een (reeds gegarandeerde) reis niet langer het minimum aantal deelnemers heeft. De vertrekgarantie vervalt dan totdat het minimum aantal deelnemers via nieuwe boekingen weer is behaald. Mocht dit niet het geval zijn, dan bekijken we of je reis alsnog door kan gaan. We nemen in dat geval contact met je op om te kijken wat mogelijk is.

  • Gaan er veel singles mee op reis?

    Singlereizen worden steeds populairder; veel mensen gaan om uiteenlopende redenen alleen op reis. Er is daarom ook steeds meer vraag naar speciale singlereizen. Sawadee biedt ook speciale singlereizen, bedoeld voor iedereen die alleen op vakantie gaat, maar wel graag in het gezelschap van anderen een land wil verkennen. Het begrip 'single' hanteren we ruim: wil jij op vakantie, maar blijft je partner thuis? Ook dan kun je één van onze single reizen boeken. Stellen kunnen niet mee met deze reizen. Familieleden, vrienden of buren wél.
    Op de reguliere Sawadee reizen is de verhouding tussen stellen en singles ongeveer gelijk. Toch boeken op de ene vertrekdatum meer alleengaanden dan op de andere. Voor de alleengaande reizigers hebben wij een  overzicht van reizen waarop al minimaal drie andere alleenreizenden staan.

  • Kan ik ook reizen in een priv√©groep?

    Het is mogelijk om te reizen in een privégroep. Dat kan vanaf 10 personen op een reis uit ons programma. Je kunt dan zelf de vertrekdatum kiezen (mits dit mogelijk is met vluchten en activiteiten tijdens de reis). Het is niet mogelijk om aanpassingen in de route of het programma door te voeren. Neem voor meer informatie over reizen in een privégroep contact op met onze reisadviseurs (020 - 4202220 of info@baobab.nl).

  • Heeft Sawadee de beschikking over een 24-uurs noodservice?

    In geval van nood kunnen thuisblijvers tijdens kantooruren bellen naar Sawadee op ons reguliere nummer: 020-4202220. Wij kunnen snel achterhalen waar de groep zich op dat moment bevindt. Als contact buiten kantooruren noodzakelijk is dan zijn wij bereikbaar op ons noodnummer: 020-6516035. Houd er rekening mee dat het vanwege het avontuurlijke karakter van onze reizen niet altijd mogelijk is om binnen 24 uur contact met de groep te leggen.

  • Tot wanneer kan Sawadee een reis annuleren die nog geen gegarandeerd vertrek heeft?

    Sawadee Reizen behoudt zich het recht voor om tot uiterlijk 28 dagen voor vertrek de reis te annuleren volgens de Sawadee annuleringsvoorwaarden.

  • Boeken van je reis

  • Wanneer kan ik het beste een reis boeken?

    Wij raden je aan een reis te boeken zodra je er uit bent. Veel reizen, zeker in het hoogseizoen, zitten namelijk snel vol. Prijzen van vluchten en landarrangementen zijn altijd onder voorbehoud van beschikbaarheid en aan wijzigingen onderhevig. Elke boeking verwerken wij dan ook in aanvraag. Hoe eerder je boekt, hoe kleiner de kans op teleurstellingen. Een vliegtuig kan volgeboekt zijn of een stoel is alleen nog in een duurdere klasse beschikbaar. Daarnaast geldt dat wij minstens 8 tot 10 weken voor vertrek genoodzaakt zijn om niet afgenomen vliegtuigstoelen terug te geven aan de luchtvaartmaatschappij. Het kan voorkomen dat een vlucht en/of het landarrangement niet meer, of enkel tegen een hogere prijs, beschikbaar is. In dat geval nemen we direct contact met je op. Je hebt dan de keuze om akkoord te gaan met de wijziging, om een andere reis of vertrekdatum te boeken of om je reis kosteloos te annuleren. Is het minimum aantal deelnemers behaald, dan garanderen wij de doorgang van de reis. Uiterlijk 28 dagen voor vertrek nemen we contact met je op in het geval het minimum niet is behaald. We bieden je desgewenst een passend alternatief of je krijgt de volledige reissom retour.

  • Kan ik ook eerst een optie nemen op een reis?

    Wanneer je nog even wilt nadenken of moet overleggen voor je een reis vast legt, dan kun je een optie nemen op een reis. Met een optie houden we zo lang als mogelijk de plek (mits beschikbaar) in de groep voor je vast. We vragen echter nog geen vluchten of accommodaties aan, of deelname aan een keuzeprogramma. Een optie kun je telefonisch afsluiten bij een van onze Reisexperts via 020-420 22 20 (keuze 2) of online via de website onder het kopje 'Vertrekdata & Prijzen' van de betreffende reis.

  • De reis van mijn keuze heeft nog geen gegarandeerd vertrek. Wat nu?

    Wanneer de reis van je eerste voorkeur nog geen gegarandeerd vertrek heeft,boek dan toch. Hoe sneller het minimum aantal deelnemers wordt behaald, hoe eerder wij de reis (op de website) op gegarandeerd vertrek kunnen zetten! Wil je zeker zijn dat je op reis gaat? Dan kun je bij boeking een zogenaamde Vakantie Garantie Optie nemen op een andere reis. Als de door jou geboekte reis nog niet gegarandeerd doorgaat √©n de reis van jouw VGO al bijna vol zit, dan bieden we je de mogelijkheid om kosteloos om te boeken. Zo vertrek je altijd! Deze regel geldt niet voor de reizen van Exodus en Grand American Adventures. Als 28 dagen voor vertrek het minimum aantal deelnemers nog niet is gehaald, dan nemen wij contact met je op. Je krijgt dan desgewenst een passend alternatief aangeboden of je krijgt de volledige reissom retour.

  • Waar vind ik de boekingsvoorwaarden?

    Sawadee hanteert haar eigen boekingsvoorwaarden: Boekingsvoorwaarden.
    Wij zijn aangesloten bij de ANVR, de brancheorganisatie van de reisbranche. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. Op alle boekingen gemaakt bij Sawadee zijn de ANVR Consumentenvoorwaarden van toepassing. Je vindt deze voorwaarden op ANVR.nl of in deze PDF.

  • Hoe weet ik dat mijn reis bevestigd is?

    Zodra je van ons de factuur ontvangt, is je boeking bevestigd. Je factuur is de definitieve boekingsbevestiging voor alle zaken omtrent je boeking. We streven ernaar je de factuur binnen acht werkdagen na boeking toe te sturen.

  • Hoe en wanneer betaal ik?

    Wanneer we je vluchten en accommodaties hebben vastgelegd, krijg je de factuur toegestuurd als definitieve boekingsbevestiging. De aanbetaling van de reis bedraagt 20% van de reissom wanneer je langer dan 8 weken voor vertrek hebt geboekt. Dit bedrag staat duidelijk vermeld op de factuur die je van ons krijgt. Maak meteen na ontvangst van de factuur de aanbetaling en de eventueel verschuldigde kosten van de annuleringsverzekering over. De resterende reissom en het bedrag van de eventueel afgesloten reisverzekering moeten uiterlijk 8 weken voor vertrek overgemaakt zijn. Let op: je krijgt hiervoor géén nieuwe factuur. Bij boekingen binnen 8 weken voor vertrek betaal je in één keer de gehele reissom. Lees hier meer informatie over betalingen.

  • Wanneer krijg ik mijn vluchtschema en deelnemerslijst toegestuurd?

    Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je de exacte vluchtgegevens, de deelnemerslijst en, indien van toepassing, de meest recente reisinformatie.

  • Welke verzekeringen heb ik nodig voor mijn reis?

    Iedereen die met Sawadee op reis gaat, dient verplicht een individuele reisverzekering te hebben. Je kunt eenvoudig een doorlopende of aflopende reis- en/of annuleringsverzekering bij ons afsluiten. Sawadee biedt in samenwerking met Europeesche Verzekeringen een reisverzekering aan die in alle noodzakelijke dekkingsgebieden voorziet. Bekijk hier meer informatie en het afsluiten van een reis- of annuleringsverzekering.

  • Ik wil een wijziging aanbrengen in mijn boeking, kan dat?

    Het is mogelijk om bij of na boeking een wijziging aan te brengen. Als je na ontvangst van de factuur (boekingsbevestiging) een wijziging doorvoert in je boeking waarmee kosten zijn gemoeid, dan zijn er wellicht ook administratiekosten. Besluit je na boeking dat je mee wilt gaan op een andere reis, dan wordt dit beschouwd als een annulering van de oorspronkelijke reis en boeking van een nieuwe reis. De Sawadee annuleringsvoorwaarden zijn dan van toepassing. Kijk hier voor de administratie- en wijzigingskosten.

  • Ik wil mijn reis verlengen, kan dat?

    Ga je met Sawadee op reis en wil je na afloop van de reis langer in het betreffende land blijven, dan bieden we twee mogelijkheden. Beide zijn in principe mogelijk binnen de geldigheidsduur van het ticket. Je boekt de standaard verlenging die wij bij een aantal reizen aanbieden, of je laat ons de terugvlucht uitstellen naar een door jou gewenste datum. Vraag je de vluchtwijziging direct bij boeking bij ons aan, dan brengen we daarvoor ‚ā¨ 50,- administratiekosten per persoon in rekening (tot een maximum van ‚ā¨ 100,- per factuur). Vraag je de vluchtwijziging na boeking aan, dan berekenen we ‚ā¨ 100,- per persoon extra (tot een maximum van ‚ā¨ 200,- per factuur). Deze kosten gelden ook voor de aanvraag van de standaard verlenging. Valt de gewenste verlenging buiten de geldigheidsduur van het ticket, of geldt er een toeslag op de vlucht, dan moeten we naast de administratiekosten een hoger tarief, dat door de luchtvaartmaatschappij wordt opgelegd, berekenen. Voor beide vormen van de verlenging geldt altijd dat de vlucht en/of accommodatie op aanvraag zijn. Eerder vertrek, voor aanvang van de reis, is niet in alle gevallen mogelijk en uitsluitend op aanvraag. Bij een vluchtverlenging regel en betaal je zelf de kosten voor vervoer naar de luchthaven. Kijk hier voor de administratie- en wijzigingskosten..

  • Ik moet mijn reis annuleren, hoe kan ik dit doen?

    Wanneer je de reis onverhoopt moet annuleren, doe dit dan schriftelijk door het sturen van een e-mail. Uiteraard horen we telefonisch graag eerst je verhaal aan. Je kunt je mail sturen naar info@baobab.nl. >Lees hier meer over de annuleringsvoorwaarden.

  • Ik wil boeken vanuit Belgi√ę, kan dat?

    Woon je in Belgi√ę, dan kun je terecht bij onze collega‚Äôs van reisorganisatie Joker voor alle informatie en voor het boeken van je reis. Kijk op www.sawadeereizen.be voor meer informatie.

    Onze reizen vertrekken bij voorkeur vanaf Schiphol, maar een aantal van onze reizen vertrekt vanuit Zaventem/Brussel. Met de trein reis je doorgaans in nog geen twee uur vanuit Antwerpen op Schiphol, en ook naar Zaventem is het openbaar vervoer goed geregeld. Meer informatie vind je op: www.ns.nl of www.belgianrail.be.

  • ‚ÄčIk reis alleen. Hoe gaat dat in zijn werk?

    Reis je alleen? Dan hoef je niet perse de meerprijs voor een √©√©npersoonskamer te betalen. Je kan ervoor kiezen om een ‚Äėkamer op indeling‚Äô (of tent indien van toepassing) te boeken, waarbij je een kamer deelt en rouleert met andere ‚Äėop indeling‚Äô deelnemers van hetzelfde geslacht. Kies je hiervoor, dan willen we je graag wijzen op de verwachtingen die wij hebben van deelnemers die op ‚Äėkamer op indeling‚Äô basis meereizen.
    Een ‚Äėkamer op indeling‚Äô is afhankelijk van de groepssamenstelling en is net zoals een √©√©npersoonskamer altijd op aanvraag en onder voorbehoud van beschikbaarheid. Kunnen we niet meer bevestigen, dan nemen we direct contact met je op. Je hebt dan de keuze om akkoord te gaan met een wijziging, een andere reis te boeken of om je reis kosteloos te annuleren.

  • Wat betekent een boeking ‚Äėop aanvraag‚Äô?

    Alle boekingen die bij ons worden gemaakt, worden gemaakt op aanvraag. Dit betekent dat wij bij onze samenwerkingspartners eerst moeten nagaan of bijv. de gewenste retourvlucht of de gevraagde kamer nog beschikbaar is. Indien er beschikbaarheid is, wordt de reservering meteen gemaakt en is de boeking direct definitief. Als de reis niet akkoord komt, dan nemen wij contact met je op en wordt er een alternatief geboden (mogelijk met een prijsverhoging). Ga je hier niet mee akkoord, dan kun je kiezen voor een andere reis of de boeking kosteloos annuleren.

  • Vluchten en tickets

  • Hoe en wanneer ontvang ik mijn e-tickets en vluchtgegevens?

    Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je een e-mail met het definitieve vluchtschema en het e-ticket, ook wel elektronisch ticket.

  • Ontvang ik ook de tickets voor de binnenlandse vluchten?

    Alle vluchten die onder het kopje Vluchtinformatie op onze website staan, worden per e-mail aan je verstuurd. De e-tickets van de overige vluchten, die niet onder Vluchtinformatie genoemd worden, ontvang je ter plekke van de reisbegeleider.

  • Mijn naam staat verkeerd gespeld op het e-ticket, wat moet ik doen?

    E-tickets houden geen rekening met spaties tussen namen en zijn niet hoofdlettergevoelig. Mocht je naam dus spatieloos zijn gespeld (bijvoorbeeld vandijk) dan is er geen fout in de spelling van je naam. Komt de naam in je e-ticket echter op een andere manier niet overeen met de naam in je paspoort, dan dien je gelijk contact met ons op te nemen via 020-4202220.

  • Er staan nog andere namen op mijn ticket van mensen die ik niet ken. Klopt dit?

    Het ticket dat je van ons hebt ontvangen is alleen voor jou, de andere namen die je ziet zijn van medereizigers uit je groep. We hebben tegelijk met jouw naam ook hun gegevens aan de luchtvaartmaatschappij doorgegeven, waardoor jullie in hetzelfde cluster zijn geboekt. Dit kan geen kwaad voor jouw e-ticket.

  • Hoe check ik in met een e-ticket?

    Een papieren ticket heb je officieel niet meer nodig om in te checken. Het e-ticket is slechts een overzicht van je vluchtgegevens. Je hebt alleen een geldig paspoort nodig om in te checken. Op Schiphol kan dit zowel bij de selfservice incheckpunten als bij de reguliere incheckbalies. Voor jezelf en voor de luchtvaartmaatschappij is het handig om je uitgeprinte e-ticket mee te nemen, zodat je een overzicht van je vluchtgegevens bij de hand hebt als bewijs.

  • Kan ik van tevoren online inchecken?

    Vooraf online inchecken is mogelijk als je vliegt met:
    - KLM/Air France: vanaf 30 uur voor vertrek via www.klm.com
    - Lufthansa: vanaf 23 uur voor vertrek via www.lufthansa.com
    - Corendon: vanaf 24 uur voor vertrek via www.fly.corendon.com
    - TUI fly: dit is alleen mogelijk voor de reizen naar Nepal wanneer je een stoelreservering (tegen betaling) hebt gemaakt via www.tui.nl
    Bij alle andere luchtvaartmaatschappijen is dit voor groepsreispassagiers helaas nog niet mogelijk en dien je 2 tot 3 uur voor vertrek op Schiphol zelf in te checken. Daar waar mogelijk hebben we stoelreserveringen gemaakt.

  • Hoeveel bagage mag ik meenemen?

    Wij adviseren onze reizigers goed op hun bagagelimiet te letten, je moet ten slotte zelf je bagage van en naar de accommodaties dragen. Een richtlijn van 10 tot 15 kilo is zeer aan te raden, aangezien je altijd onderweg je kleding kunt (laten) wassen. De meeste luchtvaartmaatschappijen hanteren de regel dat je naast 1 stuk handbagage maximaal 1 stuk ruimbagage met een maximum gewicht van 20 kilo mee mag nemen. Is je tas zwaarder dan 20 kilo, of neem je meer dan 1 stuk ruimbagage mee, dan kan het gebeuren dat de luchtvaartmaatschappij je een toeslag oplegt. Het kan voorkomen dat luchtvaartmaatschappijen voor hun binnenlandse vluchten een afwijkende bagagelimiet hanteren van bijvoorbeeld 10 of 15 kilo. Dit staat bij de reis van je keuze vermeld onder het kopje Wat neem ik mee.

  • Ik heb een Frequent Flyer nummer, kan ik dat ook aan jullie doorgeven?

    Ja, je kunt je Frequent Flyer nummer bij boeking aan ons doorgeven. Als je dit vermeld op je boekingsformulier geven wij het door aan de luchtvaartmaatschappij zodat je punten automatisch bijgeschreven worden.

  • Kan ik onderweg een tussenstop maken?

    Bij sommige luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk om een tussenstop te maken. Dit verschilt per bestemming en luchtvaartmaatschappij en is daarom altijd op aanvraag bij ons. Met dit verzoek dien je een vluchtverlenging bij ons aan te vragen. Aan een vluchtverlenging zijn extra administratiekosten verbonden. Houd er rekening mee dat het vluchttarief op de door jou gewenste datum hoger uit kan vallen dan het ticket van de oorspronkelijke heen- en terugreisdatum. In dit geval nemen we contact met je en maken we je boeking pas rond als je akkoord gaat met de eventuele meerprijs. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden.

  • Is het mogelijk om eerder of later dan de groep te vliegen?

    Het is vaak niet mogelijk om eerder uit Nederland te vertrekken in verband met de voorwaardes van de luchtvaartmaatschappij. Wij raden je aan om contact met ons op te nemen als je dit graag wilt. Later terugkeren dan de groep is wél mogelijk. Met dit verzoek dien je een vluchtverlenging bij ons aan te vragen. Aan een vluchtverlenging zijn extra administratiekosten verbonden. Houd er rekening mee dat het vluchttarief op de door jou gewenste datum hoger uit kan vallen dan het ticket van de oorspronkelijke heen- en terugreisdatum. In dit geval nemen we contact met je en maken we je boeking pas rond als je akkoord gaat met de eventuele meerprijs. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden.

  • Is het mogelijk om de reis eerder af te breken dan de groep?

    We raden het eerder afbreken van je reis in principe af, maar in overleg is het mogelijk om de reis eerder af te breken. Je betaalt dan wel de volledige reissom. Deze wijziging in originele reisdata kun je bij ons als een vluchtafwijking aanvragen, en hieraan zijn administratiekosten verbonden. Houd er rekening mee dat het vluchttarief op de door jou gewenste datum hoger uit kan vallen dan het ticket van de oorspronkelijke heen- en terugreisdatum. In dit geval nemen we contact met je en maken we je boeking pas rond als je akkoord gaat met de eventuele meerprijs. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden.

  • Kan ik vanaf een andere luchthaven vertrekken?

    Ja, het is mogelijk om vanaf een andere luchthaven te vertrekken door een zogenaamd landarrangement te boeken. We verwachten je dan in de eerste accommodatie op de datum van aankomst van de groep. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden. De definitieve gegevens van de eerste accommodatie ontvang je ongeveer 1 week voor vertrek van ons.

  • Is er een groepsincheck op Schiphol of iemand om ons daar op te vangen?

    Sawadee verzorgt geen groepsincheck op Schiphol, je dient zelfstandig in te checken bij de betreffende balie. Wij adviseren je dan ook om tijdig aanwezig te zijn en tijdens het inchecken eventueel je stoelvoorkeuren door te geven.

  • Hoe kan ik een vliegtuigstoel reserveren?

    Een aantal luchtvaartmaatschappijen biedt de mogelijkheid om tegen betaling je stoel te reserveren of te upgraden naar een stoel met meer beenruimte. Hieronder vind je de luchtvaartmaatschappijen waarbij dit mogelijk is.
    KLM
    KLM biedt reizigers de mogelijkheid om zelf via www.klm.com met behulp van een reserveringsnummer te upgraden naar economy comfort class stoelen. Dit reserveringsnummer is telefonisch of via e-mail op te vragen bij Sawadee.

    Lufthansa
    Vanaf 23 uur voor vertrek kun je via www.lufthansa.com een vliegtuigstoel reserveren.

    TUI fly
    Vanaf 21 dagen tot en met 2 dagen voor vertrek is het mogelijk om, tegen een vergoeding, je stoelvoorkeur vast te leggen via de website. Tevens kun je bij TUI fly tegen betaling in Economy Comfort of Premium Comfort vliegen. Deze upgrade dient via Sawadee te worden aangevraagd en is op aanvraag. Indien deze upgrade bij boeking wordt aangevraagd dan komen er geen extra kosten bij (naast de standaard upgradekosten). Wordt dit verzoek na boeking aangevraagd dan rekenen wij hiervoor administratiekosten
    Corendon Airlines
    Het is mogelijk om een stoelvoorkeur door te geven aan Corendon Airlines. Dit kun je tegen een vergoeding zelf doen via www.flycorendon.com. Je kunt ook via deze website bij Corendon Airlines stoelen reserveren met extra beenruimte.

    Transavia
    Het is mogelijk om een stoelvoorkeur door te geven aan Transavia. Dit kun je zelf, tegen betaling, doen via www.transavia.com nadat je van ons het ticket hebt ontvangen.

    Overige luchtvaartmaatschappijen
    Aan alle overige luchtvaartmaatschappijen geven wij, waar mogelijk, je stoelvoorkeur door. De luchtvaartmaatschappij probeert deze wensen zo veel mogelijk in acht te nemen, maar bevestigt het ons niet. Aangezien het om een voorkeur gaat raden wij altijd aan om dit bij de incheckbalie op Schiphol opnieuw kenbaar te maken.

  • Welke naam moet ik als getrouwde vrouw opgeven?

    Als getrouwde vrouw geef je ons alleen je meisjesnaam door zoals die in je paspoort vermeld staat. Staat er in je paspoort bijvoorbeeld 'Hendriks e/v Jansen', dan is je meisjesnaam Hendriks en die hebben we nodig voor je ticket.

  • Hoe weet de luchtvaartmaatschappij dat ik een speciale maaltijd wil?

    Bij boeking kun je ons je wensen voor een speciale maaltijd doorgeven. Bij het boeken van je vlucht geven wij, waar mogelijk, je wensen door aan de luchtvaartmaatschappij. Zij zal daar zoveel mogelijk rekening mee houden en je op de heen- en terugreis je speciale maaltijd serveren. Voor bestemmingen binnen Europa kan deze voorkeur niet doorgegeven worden omdat er veelal geen maaltijden geserveerd worden.

  • Wat gebeurt er als mijn vlucht vertraging heeft?

    De luchtvaartmaatschappij is verplicht de reiziger bij vertraging bijstand te verlenen. Mocht je door de vertraging een aansluitende vlucht missen, dan is de luchtvaartmaatschappij verplicht om je met een vervangende vlucht zo snel mogelijk op de eindbestemming te krijgen. Daarnaast heeft de maatschappij een zogenaamde zorgplicht; afhankelijk van de duur van de vertraging is de luchtvaartmaatschappij verplicht drankjes en maaltijden, en in sommige gevallen zelfs hotelaccommodatie, ter beschikking te stellen. Mocht je te maken krijgen met een vertraging op de heenreis, neem dan contact met ons op zodra duidelijk is wat je nieuwe aankomsttijd wordt, zodat we de reisbegeleider op de hoogte kunnen stellen. Bij een vertraging op de terugreis is het handig om eventuele ophalers in te lichten zodat zij geen uren tevergeefs op de luchthaven op je staan te wachten

  • Mijn bagage is zoekgeraakt, wat moet ik doen?

    Als je bij aankomst je bagage niet kunt vinden op de bagageband, ga dan niet door de douane maar ga altijd eerst naar de balie (bagageservice) van de luchtvaartmaatschappij. Deze zit meestal in de dezelfde hal waar zich ook de bagageband en de douane bevinden. Aan de balie laat je een zogenaamd PIR-document (Property Irregularity Report ‚Äď bewijs van vermissing) opmaken. De luchtvaartmaatschappij probeert jouw bagage dan alsnog zo spoedig mogelijk te traceren. Vraag ook altijd om het rechtstreekse telefoonnummer van de bagageservice zodat jij of je reisbegeleider hen eventueel kan bellen om te vragen naar de stand van zaken. Mocht je bagage onverhoopt blijvend zoek raken, dan heb je dit PIR-document nodig om een claim in te dienen of voor je verzekeraar.

  • Voorbereiding op je reis

  • Mijn kind heeft een andere achternaam dan ik; moet ik dan nog ergens rekening mee houden?

    Ouders met een andere achternaam dan hun kinderen, hebben soms problemen bij de persoonscontrole op een luchthaven of grensovergang als zij alleen met hun kind reizen. Bij een reis binnen het Schengengebied (de meeste Europese landen) is er geen persoonscontrole, naar of vanuit een niet-Schengenland is die controle er wel. De Koninklijke Marechaussee moet bij minderjarigen nagaan of de begeleidende volwassene het ouderlijk gezag heeft. Dit speelt vooral als een kind met slechts 1 volwassene reist en er redenen zijn om te kijken of er geen sprake is van het onwettig onttrekken aan het ouderlijk gezag. Nederland verwacht niet van ouders dat zij standaard een verklaring bij zich hebben waaruit het ouderlijk gezag blijkt of waaruit blijkt dat het kind de grens over mag. Wel kan documentatie over het ouderlijk gezag voor een vlottere grenspassage zorgen. Zo adviseert de marechaussee ouders om de volgende documenten mee te nemen:

    • verklaring toestemming voor vakantie van de andere ouder
    • recent uittreksel gezagsregister
    • recent uittreksel GBA van het kind
    • kopie van paspoort van toestemminggevende ouder
    • eventueel uitspraak met betrekking tot gezag en omgang
    • eventueel het ouderschapsplan
    • eventueel geboorteakte

  • Heb ik een visum nodig voor mijn reis?

    Voor veel van onze reizen is het noodzakelijk om voor vertrek een visum aan te vragen. In de regel moet hier 4 weken voor vertrek mee begonnen worden. In de uitgebreide reisroute van elke reis vind je onder ‚ÄėPraktisch/Paspoort en visum‚Äô de specifieke paspoort- en visumeisen voor jouw reis.

  • Hoe kan ik vooraf in contact komen met andere reisgenoten?

    Om voor vertrek alvast kennis te maken met je reisgenoten kun je Sawadee's mobiele app voor je smartphone en tablet gebruiken. Deze kun je downloaden in de app stores (App Store voor Apple iOS, Google Play Store voor Android). Via deze app kun je kennismaken met je reisgenoten, en hierin vind je o.a. het dag-tot-dag programma met kaartjes en foto‚Äôs, kom je meer te weten over je reisbegeleider en lees je veel handige tips en tricks. Voor meer informatie over deze app kijk je op www.sawadee.nl/app.

  • Welke websites kan ik raadplegen voor handige reisinformatie?

    Om de voorbereidingen op je reis te vereenvoudigen hebben we een aantal links naar, aan onze reizen gerelateerde, websites op een rijtje gezet. Visa
    https://www.visum.nl visuminformatie en formulieren Gezondheid
    www.gezondopreis.nl Gezond op reis.
    www.lcr.nl Het Landelijk Coördinatie Centrum Reizigersadvisering houdt zich bezig met de preventie van ziekte bij reizigers.
    www.tropenzorg.nl Deze site geeft informatie over het thema reizen en gezondheid en bijbehorende producten.
    www.vaccinatiebureau.nl Geeft informatie over vaccinaties aan reizigers.
    www.ggd.nl Vind de dichtstbijzijnde GGD bij jou in de buurt. Reisadviezen
    www.minbuza.nl Site van het ministerie van Buitenlandse Zaken met een overzicht per land en regio van reisadviezen, ambassades en consulaten, legalisatie-informatie en andere adviezen.
    www.anvr.nl Reisvoorwaarden, boekingsvoorwaarden en meest gestelde vragen over uiteenlopende zaken.
    www.calamiteitenfonds.nl Informatie over de garantieregelingen en dekkingsbeperkingen van het fonds.
    www.sgr.nl Informatie over de Stichting Garantiefonds Reisgelden.
    www.douane.nl Voor informatie over wat je wel en niet mag meenemen als je vanuit buiten de Europese Unie naar Nederland terugkeert. Reisboeken
    www.reizenoppapier.nl Hier vind je zowel reisgidsen over het op reis gaan met kinderen als boeken voor kinderen over op reis gaan.
    www.dezwerver.nl Reisgidsen en kaarten.
    www.tegastin.nl Reisgidsen over achtergronden en cultuur van landen. Duurzaam toerisme
    www.debeterewereld.nl Genieten en bewuste keuzes maken kunnen prima samengaan.
    www.hier.nu Nederland klimaatneutraal.  
    www.fairtourism.nl Interactieve website over duurzaam toerisme.
    www.maxhavelaar.nl Website over eerlijke handel met derde wereld producenten.
    www.greenseat.nl compensatie van CO¬≤-uitstoot met behulp van het aanplanten en beschermen van bossen. 
    www.wwf.nl Lees alles over de projecten van het Wereld Natuur Fonds.
    www.soskinderdorpen.nl SOS Kinderdorpen zorgt wereldwijd voor de opvang van weeskinderen. Geld en verzekeringen
    Mastercard ATMhunter Zoek pinautomaten wereldwijd.
    www.gwktravelex.nl Online bestelservice van buitenlands geld en een koersconverter.
    www.oanda.com Wisselkoersen
    www.europeesche.nl Informatie over reisverzekeringen. Overig
    www.kropla.com Welke wereldstekker heb ik nodig?
    www.schiphol.nl Informatie over de voorzieningen en dienstverlening op Schiphol. 
    www.ns.nl Reisplanner voor vervoer per trein.
    www.lowani.nl Cursus Swahili voor reizen naar Oost-Afrika. 
    www.afrikanieuws.nl Boeken, muziek, foto's en het laatste nieuws van landen in Afrika.
    www.google.nl/earth Satellietbeelden en andere kaarten.
    www.tropentheater.nl Informatie over niet-westerse culturen en hun achtergronden.
    www.samsam.net Site voor kinderen met leuke feitjes over landen.
    www.rangerclub.nl Leuke site voor kinderen die alles willen weten over dieren.
    www.museumkennis.nl Rijksmuseum voor Volkenkunde, Rijksmuseum van Oudheden, Naturalis
    www.maakhetwaar.nl Overzicht met de millenniumdoelen.
    www.globalicious.org Site voor kinderen over hoe je bij kunt dragen aan een hongervrije wereld.
    www.weeronline.nl Check het weer wereldwijd.
    www.worldtimeserver.com Overzicht van tijdsverschillen en de huidige tijd in landen.

  • Heb ik inentingen nodig of moet ik malariatabletten meenemen?

    Aangezien de adviezen voor vaccinaties en malariaprofylaxe bijzonder vaak veranderen en Sawadee geen medische instantie is, raden we je aan contact op te nemen met de lokale GGD, je huisarts of Thuisvaccinatie.nl. Het is handig om de uitgebreide reisroute mee te nemen naar je afspraak.

  • Zijn er nog bepaalde tips met betrekking tot mijn gezondheid tijdens de reis?

    Er zijn enkele eenvoudige tips, om de kans op ziek worden tijdens de reis te verkleinen:

    • Ga alleen restaurants binnen als er andere mensen zitten. Veel gasten betekent een hoge omloopsnelheid van (vers) voedsel. Bovendien kun je veel gasten als goede reclame zien.
    • Doe de eerste dagen rustig aan met eten en laat je maag wennen.
    • Blijf altijd goed eten ondanks de hitte en drink vooral veel water.
    • Vermijd geschild fruit en groente.
    • Goede basishygi√ęne (handen wassen voor het eten) is essentieel ter voorkoming van maag- en darmklachten.

  • Hoe kan ik me voorbereiden op zware trektochten?

    In enkele van onze reizen (zoals in Nepal) is een langere trek- of wandeltocht opgenomen, waarvoor een goede voorbereiding noodzakelijk is. Dit helpt om de tocht minder zwaar en veiliger te maken. Daarom heeft Sawadee de trainingsgids "Trainen voor meerdaagse wandeltochten en trekkings" samengesteld. Je kunt de gids hier downloaden.

  • Hebben jullie nog enkele tips om de reis duurzamer te maken?

    Toerisme is de grootste industrie ter wereld, met een enorm potentieel aan economische groei en werkgelegenheid. Helaas veroorzaakt toerisme ook negatieve effecten op de natuur en lokale culturen. Sawadee is altijd op zoek naar duurzame alternatieven om de negatieve effecten van het toerisme te beperken en de positieve effecten te versterken. Sawadee hecht veel belang aan het verantwoord omgaan met cultuur, de natuur en het milieu op bestemming. Daarnaast houden we ons zoveel mogelijk aan culturele codes en we verwachten dat ook van onze reizigers. Als toerist zijn er veel, vaak simpele dingen die je kunt doen (of laten) om te zorgen dat je bezoek voor beide partijen een verrijkende ervaring wordt. Een aantal tips:

    • Informeer jezelf over het land dat je gaat bezoeken met betrekking tot de actuele situatie, de geschiedenis, cultuur, taal en gebruiken.
    • Respecteer lokale culturen en gebruiken, veroordeel niet. Je bent immers te gast in hun land.
    • Eet en gebruik zoveel mogelijk lokale producten.
    • Koop lokale producten voor een schappelijke prijs. Besef dat de lage prijzen mogelijk zijn door (te) lage lonen. Zie afdingen dus niet als een sport en ga niet tot de bodem!
    • Koop geen verboden souvenirs zoals schelpen, koraal, ivoor, dieren en planten.
    • Het uitdelen van pennen, stickers, ballonnen en speelgoed is, hoe goed ook bedoeld, af te raden. Als toeristen van alles weggeven, leren kinderen dat bedelen loont. Als je iets wilt geven doneer het dan aan een project waar de hele gemeenschap baat bij heeft. Zo kun je bijvoorbeeld besluiten om met de groep een school of een ziekenhuis te steunen. Ook is het goed om ter plekke iets te kopen dat je graag wilt doneren. Zo sla je twee vliegen in een klap: je helpt bijvoorbeeld een schooltje, en steunt daarnaast steunen met jouw aankopen in een kleine schoolboekhandel de lokale economie.
    • Gooi tijdens de reis geen afval op straat, ook al ziet het er op sommige plaatsen nog zo vies uit.
    • Gooi wc-papier onderweg in de prullenbak, of stop het in een plastic zakje als je tijdens een wandeling hoge nood krijgt. Rondvliegend wc-papier in een natuurgebied ziet er niet alleen erg vies uit, maar is ook een bron van bacteri√ęn.
    • Bananenschillen en ander biologisch afbreekbaar afval mag 'terug naar de natuur'. Wees er wel bewust van waar je schillen ed. weggooit, want bergen rottend afval zijn niet wenselijk in bewoond gebied. Houd het discreet. In nationale parken en natuurgebieden moet je het afval dus inzamelen om het later te verbranden of weg te werpen.
    • Batterijen zijn grote vervuilers. Bewaar lege batterijen en neem ze mee terug naar Nederland.
    • Pas je kleding aan de lokale voorschriften en gedragscodes aan. Het is erg gemakkelijk om de lokale bevolking te beledigen of te kwetsen door niet gepast gekleed te gaan..

  • Hebben jullie nog enkele tips om de trektocht duurzamer te maken?

    De afgelopen jaren is het aantal (berg)wandelaars sterk toegenomen. Om de gevolgen van de aanwezigheid van reizigers in vaak prachtige maar kwetsbare gebieden te beperken is een gedragscode ontwikkeld. Wij raden je sterk aan om je aan deze richtlijnen te houden.

    • Neem alle niet-afbreekbare verpakkingsmaterialen mee terug. Verbrand of begraaf afbreekbaar afval.
    • Gebruik toiletten voor zover aanwezig, of anders een plek op een afstand van minimaal 30 meter van een waterbron verwijderd.
    • Zorg voor afdoende warme kleding, zodat niemand echt afhankelijk is van verwarming 's avonds.
    • Beperk het gebruik van warm water om te wassen tot een minimum.
    • Gebruik afbreekbare zeep of shampoo.
    • Blijf op de paden.
    • Pluk absoluut geen bloemen of planten en koop geen zaken die gemaakt zijn van wilde diersoorten.
    • Respecteer de lokale cultuur. Vrouwen dienen er redelijk bedekt bij te lopen, mannen in ieder geval niet met ontbloot bovenlijf.
    • Het is gemakkelijk om te vergeten dat we soms door zeer arme gebieden reizen en dat de bevolking zich vaak dankzij hun beperkte behoeften en een uitgekiend eeuwenoud evenwicht in leven weet te houden. Bedenk dat dit evenwicht snel verstoord kan raken door onze aanwezigheid en hetgeen we achterlaten.

  • Waar komen beoordelingen vandaan?

    Onze beoordelingen zijn gebaseerd op enquêtes die je na je reis in kunt vullen. De uitnodiging van deze enquête wordt na afloop van je reis gemaild.

  • Waar moet ik rekening mee houden als ik wil reizen met een CPAP apneu-apparaat?

    Op reis gaan met je CPAP-apparaat hoeft geen probleem te zijn, de apparatuur is immers makkelijk mee te nemen. Het is wel goed om een aantal zaken goed te regelen voordat je op reis gaat:

    • Neem een douaneverklaring (in het Engels) mee. Deze kun je aanvragen bij de leverancier, maar vaak is deze ook te downloaden van de site van de leverancier. Met deze verklaring passeer je de douane zonder problemen.
    • Verder is het handig om informatie over het maskertype, de behandeldruk en de contactgegevens van de leverancier mee te nemen.
    • Je mag een CPAP-apparaat meenemen op alle vluchten (er kan eventueel nog wel naar de douaneverklaring gevraagd worden).
    • Neem het apparaat mee als handbagage. Let er wel op dat je bij de meeste maatschappijen 1 stuk handbagage (rugzakje, kleine rolkoffer) mee mag nemen.
    • Over het algemeen is het niet nodig om het apparaat tijdens de vlucht te gebruiken, omdat je in een rechtop zittende houding slaapt, en je daardoor minder ademstops hebt. Als je wel gebruik wilt maken van het apparaat tijdens de vlucht, dan moet je daar even toestemming voor vragen bij de medische dienst van de luchtvaartmaatschappij. Je kunt hiervoor het reserveringsnummer een maand voor vertrek bij ons opvragen.
    • Tijdens de reis geldt dat het apparaat geschikt is voor alle wisselstroom tussen 110 en 220 volt. Wel kan het zijn dat je een reisstekker mee moet nemen.
    • We kunnen niet garanderen dat er in alle hotels een stroomvoorziening vlakbij het bed zit. Verder zijn er natuurlijk landen waar de stroomvoorziening wel eens uitvalt, dus het kan raadzaam zijn om een speciale accu voor het CPAP-apparaat mee te nemen.
    Wij geven door aan de reisbegeleider dat je een apneu-apparaat gebruikt maar hiermee garanderen wij niet dat het gebruik altijd mogelijk is. Wij adviseren je dan ook dringend om zelf maatregelen te nemen voor die momenten, dat jouw beademingsapparaat niet kan worden voorzien van de benodigde elektriciteitsvoeding. Ook al biedt een MRA-beugel geen goede, permanente oplossing, we raden je wel aan om deze mee te nemen, omdat deze in noodgevallen wel degelijk iets verlichting geeft. Voor een paar uurtjes, als de stroom is uitgevallen, of zelfs desnoods voor een hele nacht als het niet anders kan. Ook een verlengsnoer en uiteraard de wereldstekker zijn belangrijk voor de cpap-slaper. 

  • Op reis

  • Wat verwachten jullie van deelnemers ‚Äėop indeling‚Äô?

    Stel je prijs op een plekje waar je je even kan terugtrekken? Of voel je nu al aan dat jouw kamergenoot last van je gaat ondervinden omdat je snurkt, laat op blijft of vaak midden in de nacht op moet staan? Dan raden we je ten zeerste aan om tegen een meerprijs een eenpersoonskamer te boeken. Kies je er toch voor om ‚Äėop indeling‚Äô te reizen? Dan wordt er van alle deelnemers van hetzelfde geslacht verwacht om met elkaar te rouleren. Krijg je in de loop van de reis toch een voorkeur voor een kamergenoot, dan kan dit alleen na akkoord van de reisbegeleider en alle deelnemers van hetzelfde geslacht die ook ‚Äėop indeling‚Äô reizen. Wij verwachten dat je te allen tijde respect houdt voor en rekening houdt met je kamergenoot, een tolerante houding toont en geen overlast veroorzaakt. Ontstaat er toch een dispuut dan is het zaak om de reisbegeleider hierin te laten bemiddelen. Escaleert een dispuut en kan er geen oplossing gevonden worden, dan zal er van de deelnemer die de overlast veroorzaakt, verwacht worden om een eenpersoonskamer te boeken en de meerprijs hiervoor op zich te nemen.  In extreme gevallen heeft de reisbegeleider het recht een deelnemer verdere deelname aan de reis te ontzeggen.

  • Ontevredenheid en klachten

  • Hoe kan ik mijn ontevredenheid/klacht doorgeven?

    Onze missie is om jou als reiziger de reis van je leven te bezorgen. Het kan alleen voorkomen dat iets niet aan je verwachtingen voldoet. In alle gevallen geldt: hoe eerder je aan de bel trekt, hoe meer we voor je kunnen betekenen.

    Hieronder lees je wat je dan kunt doen. Je kunt ons bereiken via:
    ‚ÄĘ Het klachtenformulier
    ‚ÄĘ Per email: klantenservice@sawadee.nl
    ‚ÄĘ Telefonisch: +31 (0)20 420 22 20. Eventuele telefoonkosten kun je achteraf bij ons declareren.
    ‚ÄĘ Buiten kantoortijden voor dringende kwesties: +31 (0)20 651 60 35

  • Heb je klachten voor of na de reis?

    Een reis legt een heel traject af waarbij je vooraf en na afloop vooral telefonisch of digitaal contact hebt met ons kantoor in Amsterdam. Ben je hier ontevreden over? Laat dit ons weten of dien een klachtenformulier in. Dan kijken wij wat we voor je kunnen betekenen.

  • Heb je klachten tijdens de reis?

    Soms loopt een reis anders dan verwacht. Meld dit dan direct bij je reisbegeleider. In veel gevallen kan deze het ter plekke voor je oplossen. Vind je de oplossing ontoereikend? Ga terug naar je reisbegeleider en neem bij grote klachten direct contact op met ons kantoor in Amsterdam. Wij hebben soms meer mogelijkheden om tijdens de reis je klacht te verhelpen of te compenseren. Als je ons alleen na de reis op de hoogte brengt, vervalt ook je recht op eventuele financi√ęle tegemoetkoming. 

  • Wat zijn de ANVR consumentenvoorwaarden?

    We verzoeken je de klacht(en) zo specifiek mogelijk te beschrijven en eventueel te voorzien van foto’s. Nadat we je klacht hebben ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging. Vervolgens gaan we je klacht onderzoeken. Conform de ANVR Consumentenvoorwaarden 2016 kun je binnen uiterlijk 30 dagen na ontvangstbevestiging onze inhoudelijke reactie op je klacht tegemoet zien. Het is ook mogelijk om je klacht in te dienen per aangetekende brief. Stuur deze naar Sawadee Reizen, t.a.v. Afdeling Klantenservice, Sarphatistraat 650, 1018 AV, Amsterdam

  • Vragen over onze fietsreizen

  • Kan ik m'n e-bike meenemen en waar moet een e-bike aan voldoen?

    Tijdens de fietskampeervakanties is het mogelijk je eigen e-bike mee te nemen.Het is wel nodig dat je e-bike voldoet aan de volgende eisen:

    Accu: een accu van minimaal 500 watt (actieradius ong 100 km). Het is wel belangrijk dat je weet hoe je om dient te gaan met je accu. In een heuvelachtige omgeving is het anders fietsen dan op vlakke wegen/paden.

    Versnellingen: de e-bike dient voorzien te zijn van derailleurversnellingen.

    Motor: de e-bike dient over een midden - of achterwielmotor te beschikken.

    Remmen: de e-bike dient velg of schijfremmen te hebben.Als je een nieuwe e-bike hebt aangeschaft, dien je er minimaal een maand op gefietst hebben.

  • Hoe werkt het met het fietsvervoer naar en van de bestemming?

    Fietsvervoer

    De fietsaanhanger is luchtgeveerd.

    Voor het vervoer van uw fiets zijn een aantal gegevens belangrijk: Fietstassen kunnen niet aan de fiets blijven; deze worden apart onderin de bagageruimte vervoerd.

    U dient alle uitstekende voorwerpen te demonteren: denkt u hierbij vooral aan triatlonsturen en kaartleesstandaards etc. Het stuur dient een kwartslag gedraaid te worden. Voordragers (lowriders en highriders) dienen altijd gedemonteerd te worden. Wij adviseren u al deze zaken thuis al een keer los te draaien. Onze chauffeurs zetten uw fiets in de aanhanger.

    Het vervoer van een fietskar, ongeacht de afmetingen, merk en gewicht, kost ‚ā¨ 40,- retour of ‚ā¨ 20,- enkele reis. Deze moet wel demontabel zijn. Het vervoer van een tandem kost ‚ā¨ 40,- voor een retour of ‚ā¨ 20,- enkele reis.

    Van tandems dienen naast de lowriders ook de pedalen gedemonteerd te worden. E-fietsen en ligfietsen kunnen zonder toeslag mee. Van e-fietsen dient de batterij afgehaald te worden en bij de overige bagage gestopt te worden. Van ligfietsen dienen ook de kuipjes gedemonteerd te worden. Heeft uw ligfiets een bovenstuur dan dient deze gedraaid te worden, een onderstuur dient gedemonteerd te worden.

    Fietskarren, tandems en ligfietsen zijn op aanvraag, vanwege de beperkte plaats in de bus. Mocht uw fiets tijdens het transport ondanks al onze zorgen toch een beschadiging oplopen, dan kunt u deze schade, m.u.v. kras- en lakschade en schade aan gelzadels, bij ons indienen (inclusief het door de chauffeur ingevuld schaderapport). Is er schade, meldt u dit dan direct aan uw chauffeur. Samen kunt u dan het schaderapport invullen.

Altijd op de hoogte
Meld je nu aan

* Ontvang regelmatig reisnieuws & inspiratie
* Interessante acties
* De beste aanbiedingen


Baobab respecteert jouw privacy en gebruikt hiervoor de richtlijnen vanuit de AVG wetgeving. Bekijk ons Privacy Beleid.