MENU
  • overzicht
  • data & prijzen
  • reisroute
  • vluchtinfo
  • verblijf & vervoer
  • praktisch
  • beoordelingen
  • veelgestelde vragen
routekaartje Fietsvakantie Griekenland - Cycladen (hotel)
  • 1Fietsen met een groep op vier Griekse eilanden
  • 2Eeuwenoude marmergroeves op het groene Naxos
  • 3Rhodos, werelderfgoed
  • 4Blauwwitte architectuur op het pittoreske Paros
  • 5Onorthodox Syros, ver weg van massatoerisme
  • 65 etappes in 15 dagen
  • 7Bagagevervoer en hulp bij pech onderweg
  • 8Volgwagen op de route
  • 9Nederlandse reisbegeleider
  • 10Huurfiets inbegrepen
  • Dag 1 Startpunt Rhodos
  • Dag 2 Rhodos, rondrit Apollona, 48 km
  • Dag 3 Rhodos, Kalavarda - Rhodos-Stad, 42 km, overtocht naar Syros
  • Dag 4 Syros, rondit Chroussa, 31 of 50 km
  • Dag 5 Boot van Syros naar Paros
  • Dag 6 Paros, rondrit Naousa en Lefkes, 41 of 51 km
  • Dag 7 Paros, rondrit Antiparos, 35 km
  • Dag 8 Boot naar Naxos, Naxos-Stad - Agia Anna, 12 km
  • Dag 9 Naxos, rondrit Dimitra-tempel, 43 km
  • Dag 10 Naxos, rondrit Potamia-dal en Marmergroeves, 60 km
  • Dag 11 Naxos, rustdag
  • Dag 12 Naxos, 26 km, overtocht naar Syros
  • Dag 13 Syros, rondrit Galasos en Piskopi, 35 km, boot naar Rhodos
  • Dag 14 Rhodos, rustdag of stadswandeling
  • Dag 15 Vertrek naar Nederland
  • Dag 16 Aankomst Nederland
chat-icon

Laatste reis meldingen

Er zijn geen nieuws meldingen voor deze reis.

Comfort
Intensiteit
Deelnemers
8/16
Reiscode
CTGCG

Eilandhoppen tussen 4 eilanden

De Cycladen zijn een archipel in de diepblauwe Egeïsche Zee. Deze fietsvakantie langs vier Cycladen-eilanden begint op het bosrijke Rhodos. Naxos en Paros zijn stil en groen met marmergroeves, mooie bergdorpen en goudgele stranden. Op Paros logeer je in het sfeervolle hoofdstadje en op Naxos aan een paradijselijk strand. Op Syros verrruil je witblauwe orthodoxe kapelletjes voor grijsrode rooms-katholieke kerken en hoog tegen de heuvels gebouwde stadjes. Je besluit de reis weer op Rhodos, in zijn hoofdstad vol werelderfgoed.

Vragen of advies
020 - 627 51 29Mirjam - Europa specialist

Data & Prijzen

Vertrek in 2019

Vertrek
Beschik-baarheid
Gegarandeerd vertrek
Min. leeftijd
Groeps-samenstelling
Opmerkingen
Reissom (incl. vlucht)
 
 
  • 22 sep / 7 okt
    Beschikbaar

    Fietsvakantie Griekenland - Cycladen (hotel): groepssamenstelling

    boeken
    optie

    Vertrekdatum  22 september 2019
    Status van deze reis  Boekbaar
    Aantal deelnemers op deze reis  3
    Aantal opties op deze reis  0
    Nog beschikbare plaatsen op deze reis  13*
     
    * Deze plaatsen kunnen bezet zijn door opties, neem contact met ons op via 020-420 2220


    Deelnemer 1 & 2
    man vrouw
    56+  49-55
    Deelnemer 3
    man
    49-55
    transpixtranspix
     
     
    Al geboekte excursies
     
    Mountainbike inbegrepen:  1
    Hybride Toerfiets inbegrepen:  2
    samenstelling
    € 1748,-

  • Verzekeringen

    Een reisverzekering is verplicht, een annuleringsverzekering raden we je ten strengste aan. Je kunt deze overal afsluiten, maar Baobab biedt verzekeringen die speciaal zijn toegespitst op de aard van de reis die je gaat maken. In samenwerking met De Europeesche heeft Baobab een scala aan uitstekende verzekeringen. Zo bieden wij een combinatie van een reis- en annuleringsverzekering die je unieke garantie kan bieden van volledige terugbetaling van de reissom bij tussentijdse afbreken van de reis wegens onvoorziene omstandigheden. Je kunt bij ons ook zowel gewone, als doorlopende reis- of annuleringsverzekeringen afsluiten. Uitgebreide informatie over deze verzekeringen vind je op onze website. Je kunt ons ook mailen of bellen voor een persoonlijk advies.

  • Eenpersoonskamertoeslag

    Wie liever op een éénpersoonskamer slaapt, kan dit bij boeking opgeven en betaalt een toeslag van € 360,-. Een éénpersoonskamer is altijd op aanvraag.

  • GPS-tracks op aanvraag
  • Boottransfer Rhodos - Syros, inclusief cabine
  • Boottransfer Syros - Rhodos, inclusief cabine
  • Reisbegeleiding
  • Bagagevervoer
  • Technische assistentie en materiaalservice
  • Huurfiets met 24 versnellingen Hybride of ATB
  • 13x ontbijt (ontbijt op nachtboot naar Rhodos niet inbegrepen)
  • 5 x diner
  • Groepstransfers luchthaven op Rhodos
  • Routebeschrijving per mail (uiterlijk 7 dagen voor vertrek) en geprinte versie ter plaatse
  • Volgauto

Reisroute

  • Dag 1

    Startpunt Rhodos Na aankomst op het vliegveld van Rhodos is er een groepstransfer naar het hotel in Kalavarda geregeld (soms wijken we uit naar Fanes of Theologos). De hotels liggen circa 1 km van het strand.

  • Dag 2

    Rhodos, rondrit Apollona, 48 km Door een groen dal klim je naar Salakos aan de voet van de groene bergrug Profitis Ilias. Daarna fiets je om deze bergrug heen over een panoramaweg door de dorpen Apollona en Platania. Eleousa is een voormalige Italiaanse nederzetting en niet ver buiten dit dorp ligt Fountoukli, de oudste byzantijnse kapel van Rhodos.

  • Dag 3

    Rhodos, Kalavarda - Rhodos-Stad, 42 km, overtocht naar Syros Door het bosrijke binnenland van Rhodos fiets je naar dorpen als Maritsá en Pastída voor een koffiepauze op een aangenaam dorpsterras. Via sluiproutes fiets je Rhodos-stad binnen, waar vijf markante zuilen wachten op een kleine fotosessie. Daarna daal je af naar de haven, waar je met de boot naar Syros vertrekt. Op de boot beschik je over een cabine met eigen sanitair. Na de middernachtelijke aankomst op Syros slaap je verder in je hotel. Syros is een bijzonder eiland omdat het overwegend rooms-katholiek is en niet orthodox. Ook de bouwstijl van de hoofdstad Ermoupoli wijkt af van het blauwwitte van de Cycladen en is eerder grijsrood zoals Korfoe of Nafplio. Ermoupoli en de tweede stad Ano-Syros zijn gebouwd tegen steile heuvelflanken. Het hotel ligt in Ermoupoli, dichtbij het centrum.

  • Dag 4

    Syros, rondit Chroussa, 31 of 50 km Deze dagtocht begint met spectaculaire uitzichten op Ermoupoli en Ano Syros. Daarna klim je naar een van de mooie dorpen in het binnenland, Chroussa. De kerk van Faneromeni ligt heel markant op een van de hoogste punten. Na de badplaats Kini keer je terug in Ermoupoli. Je kunt de tocht uitbreiden met een retourrit naar het noorden. Dit gebied is veel bergachtiger dan het zuiden en er zijn indrukwekkende uitzichten op de buureilanden Mykonos en Tinos.

  • Dag 5

    Boot van Syros naar Paros Als de boot pas later op de dag vertrekt, kunt je de rit naar het noorden van Syros maken als je daar gisteren niet aan toe bent gekomen. Je hotel op Paros ligt midden in het netwerk van steegjes in de hoofdplaats Parikia, tussen de witgepleisterde huizen en de kerkjes met blauwe koepels.

  • Dag 6

    Paros, rondrit Naousa en Lefkes, 41 of 51 km Vandaag staat de belangrijkste route van Paros op het programma. Die gaat eerst naar de Kolymvithres, markante rotsen met kleine zandstrandjes. Naoussa is de belangrijkste vissershaven van Paros. Via een vlakke route gaat het zuidwaarts naar Piso Livadi. Het slot van de route gaat door het binnenland. Hier ligt het mooie bergdorp Lefkes met prima taverna's voor een heerlijke Griekse lunch.

  • Dag 7

    Paros, rondrit Antiparos, 35 km Vandaag staat er een dagtocht op het programma naar het buureilandje Antiparos, waar je een erg mooie druipsteengrot kunt bezoeken. Een frequent varende veerpont brengt je in tien minuten van Pounta op Paros naar het enige echter dorp op Antiparos. Door het binnenland fiets je naar de grot en langs de kust keer je terug naar de veerpont.

  • Dag 8

    Boot naar Naxos, Naxos-Stad - Agia Anna, 12 km De veerboot brengt je in minder dan een uur naar Naxos, het grootste en groenste eiland van de Cycladen. Een korte fietstocht voert je van de hoofdstad naar de badplaats Agia Anna, waar je logeert in luxe studio's op een stil deel van een camping. Deze camping ligt direct aan zee, in een paradijselijke gebied.

  • Dag 9

    Naxos, rondrit Dimitra-tempel, 43 km De tocht begint makkelijk door het vrijwel vlakke kustgebied. Sommige wegen zijn onverhard, maar dat levert geen problemen op. Vanaf Agiassos fiets je geleidelijk omhoog het binnenland in, waar aan de voet van de berg Zas de prachtige opgravingen van de tempel van Dimitra liggen. Hier is ook een klein museum. Via mooie dorpen als Sangri en Vivlos keer je terug naar Agia Anna.

  • Dag 10

    Naxos, rondrit Potamia-dal en Marmergroeves, 60 km Vandaag fiets je de koninginnenrit op Naxos. Eerst fiets je door het Potamia-dal met drie prachtige dorpjes naar het hart van het eiland. Hier liggen op een plateau vol olijf- en fruitgaarden mooie dorpen, waarvan vooral Filoti met zijn mooie platanenplein tot de verbeelding spreekt. Een mooie geleidelijke klim langs de flanken van de Zas brengen je in Apíranthos, het hoogste punt tijdens deze reis. Op de terugweg kom je door het gebied waar al eeuwenlang het mooiste marmer van Griekenland wordt gedolven. De marmergroeves zijn indrukwekkend en ook heel mooi zijn de Kourosbeelden: deze zo goed als complete beelden zijn nooit op hun bestemming aangekomen en liggen nog in hun oude groeves.

  • Dag 11

    Naxos, rustdag Het goudgele strand van Agia Anna ligt er uitnodigend bij voor deze rustdag. Vanuit Agia Anna is er tot laat in de avond een frequente busdienst naar het mooie hoofdstadje van Naxos. In het oude deel van de stad is een netwerk van steegjes aan de voet van de akropolis.

  • Dag 12

    Naxos, 26 km, overtocht naar Syros In de ochtend fiets je dwars over het eiland via mooie dorpen als Vivlos, Melanes en Engares. De tocht eindigt aan de haven. Hier neem je de boot naar Syros (indien er geen rechtstreekse boot is, dan vaar je via Mykonos of Tinos, waar je overstapt op een boot naar Syros). 

  • Dag 13

    Syros, rondrit Galasos en Piskopi, 35 km, boot naar Rhodos De rondrit doet eerst de zuidkust aan en slingert dan door de binnenlanden naar de mooiste badplaats van Syros, Galasos. Op de terugweg bezoek je twee prachtige dorpen, Danakós en Piskopió. De boot vertrekt pas rond 11 uur 's avonds. Op de veerboot logeer je in een luxe cabine met eigen badkamer.

  • Dag 14

    Rhodos, rustdag of stadswandeling Je kunt lekker uitslapen op de boot die rond 10 uur in Rhodos-Stad arriveert. Het hotel ligt vlakbij het middeleeuwse centrum. Er is een prachtige stadswandeling beschikbaar die niet alleen alle highlights aandoet (uit de tijd van de Kruisvaarders, uit de Turkse en uit de Italiaanse periode), maar ook langs onbekende plekjes gaat in de volledig onder UNESCO-bescherming staande binnenstad.

  • Dag 15

    Vertrek naar Nederland Als de vlucht 's avonds vertrekt, is er vandaag nog een fietstocht naar Kalavarda. Deze slingert kriskras langs de westkust. Je wordt vanuit Kalavarda (of bij een ochtendvlucht vanuit Rhodos-Stad) naar het vliegveld gebracht.

  • Dag 16

    Aankomst Nederland Voor de vluchtgegevens verwijzen we naar het vluchtschema.

Vluchtinfo

Zoek vlucht

  • Vertrekdatum
  • Vluchtnr.
  • Traject
  • Vertrek
  • Aankomst
  • Vluchtduur

Het vluchtschema kan per vertrekdatum verschillen. Genoemde vluchtgegevens en geplande luchtvaartmaatschappij zijn onder voorbehoud. Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je een e-mail van ons met het definitieve vluchtschema, de gegevens van de accommodatie waar je de eerste nacht zult verblijven, de deelnemerslijst en het E-ticket.

Landarrangement

Ben je al op de plaats van bestemming of regel je de vlucht liever zelf? Boek dan het landarrangement van deze reis. We verwachten dan dat je op de dag van aankomst van de groep tijdig bij het eerste hotel bent. Transfers naar het hotel dien je zelf te regelen en te betalen. Een landarrangement zal vaak 1 of 2 dagen korter zijn dan de volledige reis vanwege de vluchtdagen die er onderdeel van uitmaken. De prijs van het landarrangement verschilt per vertrekdatum en varieert van € 1.378,-.

Het arrangement start en eindigt op Rhodos.

Vluchtverlenging

Wil je na afloop van de reis langer blijven, vraag dan een vluchtverlenging aan. Aan het boeken van een verlenging zijn extra kosten verbonden. Als je de verlenging direct bij boeking bij ons aanvraagt bedragen deze € 50,- per persoon (tot een maximum van € 100,- per factuur). Vraag je de wijziging later aan, dan zijn de kosten hoger. Indien er geen vlucht beschikbaar is of enkel tegen meerprijs kan worden geleverd, nemen we contact met je op. Je kunt dan zelf beslissen of je hiermee akkoord gaat. Extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. Eventuele transfers kun je het beste ter plekke regelen.

CO2-neutraal vliegen

Sawadee compenseert standaard de CO2-uitstoot van al haar reizen. Als je duurzaamheid of CO2-compensatie persoonlijk een warm hart toedraagt bieden we je de mogelijkheid om ook een vrijwillige bijdrage te doen. Voor 2, 5 of 8 euro per persoon (afhankelijk van de bestemming van je reis) lever je al een belangrijke bijdrage in de strijd tegen opwarming van de aarde. De vrijwillige bijdragen worden gebruikt voor het opzetten en verder ontwikkelen van duurzame projecten. Op het boekingsformulier kun je aangeven of je een vrijwillige bijdrage wilt leveren. Voor meer informatie over ons CO2-compensatie beleid vind je hier.

Verblijf & vervoer

Hieronder volgt een selectie van de accommodaties die we gebruiken tijdens deze reis. In het geval dat we niet terecht kunnen in een bepaald hotel, wijken we uit naar een gelijkwaardige accommodatie.

Info over accommodatie

Vervoer ter plaatse

  •  

    Hotel Vouras Hotel Vouras is onze thuisbasis op Rhodos waar ook de door onze Nederlandse staf gerunde fietswerkplaats is. Het door een Griekse familie gerunde hotel is echter maar klein, waardoor we soms moeten uitwijken naar Fanes of Theologos. Hotel Vouras ligt vlakbij zee, met gratis ligbedden en parasols. Achter Hotel Vouras is de fietswerkplaats. Hotel Vouras heeft keurige kamers met terras of balkon; de badkamers zijn recentelijk geheel gerenoveerd.

  • foto Hotel Chalaris

     

    Hotel Chalaris Dit hotel ligt vlak bij de haven en ook dicht bij het centrum van Ermoupoli. Het is gevestigd in een stijlvol historisch pand uit 19e eeuw. De kamers zijn comfortabel en hebben airco.

  • foto Hotel Captain Manolis

     

    Hotel Captain Manolis Dit hotelletje ligt aan een groen binnenplaatsje midden in het oude deel van Parikia, het hoofdstadje van Paros. Je loopt zo vanuit je kamer de pittoreske steegjes in. De kamers met airco kijken uit op de binnenplaats, waar je lekker buiten kunt zitten.

  • foto Studio Magaras

     

    Studio Magaras Deze recent gerenoveerde en ruime studio's liggen op een rustig deel van een camping direct aan zee, net buiten de badplaats Agia Anna. Je kunt gebruikmaken van gratis ligstoelen en parasols aan het strand. Elke studio ligt op begane grond en beschikt over wifi, airconditioning en een eigen terrasje.

  •  

    Rhodos-Stad In welk hotel je in Rhodos-Stad verblijft, is pas kort voor de reis bekend.

  • foto Huurfiets

     

    Huurfiets Je huurfiets in Griekenland is inbegrepen bij de reissom. Je kunt kiezen uit een hybridefiets of een mountainbike.

    De hybrides zijn van Gazelle (model Medeo) of van TREK (model T200, T300 of T500). Niet elk model is in elke maat leverbaar.Mountainbikes, ofwel ATB's, zijn van TREK (model 4500), en alleen in herenmodellen leverbaar.

    De fietsen zijn uitgerust met:

    • 24 versnellingen
    • bagagedrager en een bidonhouder (geen bidon).
    • spatborden en verlichting (alleen hybrides).
    • fietstas, een slot, een reparatiesetje, een pomp en een reserve-binnenband
    • kilometerteller
    Je kunt je je eigen pedalen of zadel meenemen. Wij gaan ervan uit dat je onderweg zelf een lekke band kunt plakken. Voor grotere problemen kun je altijd een beroep doen op de reisbegeleider. Ook werken we samen met de lokale fietsenmaker.

    Geef je lichaamslengte door, zodat we de juiste fiets kunnen leveren. Bij aanvang van de reis kan er slechts beperkt gewisseld worden. Bij aankomst staat de fiets daar voor je klaar.



Info over accommodaties

Vervoer

Terwijl je naar het volgende hotel fietst, wordt je bagage vervoerd. De reisbegeleiding helpt je onderweg bij pech of pikt je op als het tegenzit.

Praktisch

Bijkomende kosten

Wat is inbegrepen in de reissom?

  • Internationale vluchten
  • Luchthavenbelasting Schiphol (of Brussels Airport)
  • Overige luchthavenbelastingen (uitgezonderd eventueel ter plekke te betalen vertrekbelastingen; zie kopje: zakgeld)
  • Brandstoftoeslag (zoals die geldt op het moment van boeking)
  • Vervoer ter plaatse volgens programma
  • Overnachtingen volgens programma
  • GPS-tracks op aanvraag
  • Boottransfer Rhodos - Syros, inclusief cabine
  • Boottransfer Syros - Rhodos, inclusief cabine
  • Reisbegeleiding
  • Bagagevervoer
  • Technische assistentie en materiaalservice
  • Huurfiets met 24 versnellingen Hybride of ATB
  • 13x ontbijt (ontbijt op nachtboot naar Rhodos niet inbegrepen)
  • 5 x diner
  • Groepstransfers luchthaven op Rhodos
  • Routebeschrijving per mail (uiterlijk 7 dagen voor vertrek) en geprinte versie ter plaatse
  • Volgauto

Bijkomende kosten vooraf

Boekingskosten 
  •      1 persoon: € 25,-
  •      2 personen: € 40,-
  •      3 of meer deelnemers: € 50,-

Bijdrage Calamiteitenfonds (per factuur): € 2,50
Reis- en/of annuleringsverzekering (indien van toepassing)

Zakgeld

Het richtbedrag aan zakgeld op deze reis is € 350 per persoon per week.

Dit bedrag is een gemiddelde van wat reizigers de laatste jaren tijdens deze reis hebben uitgegeven aan maaltijden en drankjes, bijkomende excursies, entreegelden, eventuele plaatselijke luchthavenbelastingen en fooien. Natuurlijk is je eigen uitgavenpatroon hierbij ook bepalend. Souvenirs zijn daarom niet inbegrepen. Tijdens de reis zijn verschillende (optionele) excursies mogelijk, die je ter plaatse (met behulp van de reisbegeleider) kunt boeken. Indien een excursie beter vooraf kan worden geboekt, dan staat deze vermeld in de reisbeschrijving en op het boekingsformulier.

Enkele voorbeelden van uitgaven tijdens deze reis:

Fooien

Het genoemde bedrag aan fooien is een richtlijn, m.u.v. de fooien voor de reisbegeleider. Op reis is het gebruikelijk om bijv. chauffeurs, koks en gidsen een fooi te geven. Fooien zijn vaak een onmisbare aanvulling op het inkomen, waarvan meestal een hele familie afhankelijk is. In veel gevallen kun je zelf een fooi geven. Gemeenschappelijke uitgaven (groepsfooien, entreegelden etc.) worden meestal uit de gezamenlijke pot betaald, waarvoor aan alle deelnemers een bijdrage wordt gevraagd. Wanneer je tevreden bent over de reisbegeleider zelf, dan mag je hem/haar natuurlijk ook een fooi geven.

Zwaarte

Comfort: 4     Intensiteit: 3

Deze fietsvakantie op de Cycladen is geschikt voor iedereen die van fietsen houdt. Je fietst tijdens deze 15-daagse reis 5 dagen een etappe (die steeds deels uit een overtocht bestaat) en bijna elke andere dag is er een rondrit. De routes gaan over geasfalteerde wegen, op enkele goede zandwegen op Naxos na. De wegen zijn niet vlak. Regelmatig moet het bergverzet eraan te pas komen. De afstanden zijn kort, gemiddeld 40 kilometer. De afstanden van elke rit vind je onder de tab 'Reisroute'.

Neem bij twijfel contact op met onze reisexperts. Houd er rekening mee dat vanwege het avontuurlijke karakter van onze reizen en onvoorziene omstandigheden (een weg kan onbegaanbaar raken, een vervoermiddel kan kapot gaan of een binnenlandse vlucht heeft vertraging) wij genoodzaakt zijn een dagindeling of programmaonderdeel aan te passen.  Een programmawijziging gebeurt zoveel mogelijk in overleg met de groep, maar de uiteindelijke beslissing ligt bij de reisbegeleiding. 

Gezond en veilig op reis

Medicijnen

We raden je aan om een bescheiden reisapotheek mee te nemen. Denk hierbij o.a. aan pijnstillers, desinfecterende middelen, zonnebrand, (blaren)pleisters, middelen tegen koorts, diarree, verstopping, insectenbeten en reisziekte. Daarnaast zijn een tekentang en ORS (Oral Rehydration Salts, tegen uitdroging) aan te raden. Onze reisbegeleiders hebben zelf ook een beperkte EHBO-kit mee. 

Gebruik je speciale medicijnen(bijv. medicijnen die onder de opiumwet vallen en/of grote hoeveelheden), neem dan voldoende mee en vraag je apotheek om een KNMP-reisdocument voor je op te stellen. Houd dit document in je handbagage.

Vaccinaties en malariaprofylaxe

Aangezien de adviezen voor vaccinaties en malariaprofylaxe bijzonder vaak veranderen, raden we je aan contact op te nemen met de lokale GGD, je huisarts of thuisvaccinatie.nl. Het is handig om deze reisroute mee te nemen tijdens de afspraak. Met een volledig vaccinatieschema moet vier tot zes weken voor vertrek begonnen worden. Bekijk hier meer uitleg over beschikbare vaccinaties.

Check je reisverzekering!

Logo Europeesche

De kosten van medische verzorging in het buitenland of een onverwachte vlucht naar huis kunnen enorm oplopen. Wie goed verzekerd op reis gaat voorkomt hoge kosten. Daarom stellen we een individuele reisverzekering verplicht. Meer informatie over het Sawadee Verzekeringspakket i.s.m. Europeesche Verzekeringen vind je hier.

Hulp op zak app

De Hulp op Zak-app biedt je snelle hulp als je schade hebt tijdens je vakantie. Bij een noodsituatie bereik je direct de alarmcentrale van je verzekeraar. De app is via deze pagina te downloaden.

Veiligheid en reisadvies

De veiligheid van klanten en personeel staat bij Sawadee altijd op de eerste plaats. Via onze contacten met agenten en lokale autoriteiten volgen wij de veiligheidssituatie op al onze bestemmingen doorlopend. Voor actuele informatie over de veiligheidssituatie op jouw bestemming verwijzen wij je naar de website van de rijksoverheid: reisadviezen.

Financiën

In Griekenland kun je betalen met de euro. Je kunt op alle eilanden pinnen, meestal in de directe omgeving van het hotel.

Maaltijden

maaltijden

Bij je reis zijn 13 ontbijten en 5 diners inbegrepen. Bij de diners zijn de drankjes voor je eigen rekening. We laten je tijdens de diners genieten van de Griekse keuken. Af en toe staat je reisbegeleider langs de route met een hapje en een drankje. Het ontbijt op de nachtboot van Syros naar Rhodos en de overige maaltijden en consumpties reken je zelf af.

Taal & Cultur

maaltijden

Reisbegeleiding

reisbegeleiding

De reisbegeleiding is door Cycletours geselecteerd en getraind in het begeleiden van fietsvakanties. De reisbegeleiding zorgt ervoor dat de reis zo optimaal mogelijk verloopt en is je eerste aanspreekpunt bij vragen of opmerkingen. De reisbegeleiding verwelkomt je op de bestemming bij aankomst op de luchthaven. Bij deze reis gaat er een Nederlandse begeleider mee. Hij/zij zorgt voor bagagevervoer, materiaalservice, (technische) assistentie onderweg en etappe-informatie. De reisbegeleider kent het eiland goed en weet niet alleen precies wat je voor de wielen krijgt, maar ook waar je leuk kunt pauzeren.

Onze reisbegeleiders zijn stuk voor stuk professioneel en gepassioneerd en hebben een intensieve, door Sawadee ontwikkelde training gevolgd. De reisbegeleiders zorgen ervoor dat de reis zo optimaal mogelijk verloopt en zijn je eerste aanspreekpunt bij vragen of opmerkingen. Zij geven je graag tips over mogelijke excursies, mooie plekjes en leuke restaurants. Onze reisbegeleiders beantwoorden graag al je vragen, maar neem zelf ook een goede reisgids mee. De reisbegeleider verwelkomt je op de bestemming bij aankomst op de luchthaven.


Reisdocumenten

reisdocumenten

Je hebt een ID-kaart of paspoort nodig dat bij terugkomst nog geldig is. 

NB. Belgische reizigers hebben een ID-kaart of een internationale reispas nodig.

Voor deze reis is geen visum nodig.

Als reiziger ben je zelf verantwoordelijk om over de juiste reisdocumenten te beschikken. Bovenstaande richtlijnen gelden voor reizigers met de Nederlandse of Belgische nationaliteit. Reizigers met een andere nationaliteit dienen zelf contact op te nemen met de ambassade, Visumcentrale-Nederland of Visumcentrale-België.

Beste reistijd

reisseizoen

Griekenland heeft een mediterraan klimaat met veel zon, milde temperaturen en beperkte regenval. Door de geografische positie, het verschil in hoogte en de verdeling van vaste land en zee, kent het Griekse klimaat veel variatie. Een aangename wind op de eilanden zorgt meestal voor de nodige afkoeling.

Vervoer

vervoer

Terwijl je naar het volgende hotel fietst, wordt je bagage vervoerd. De reisbegeleiding helpt je onderweg bij pech of pikt je op als het tegenzit.

Wat neem ik mee

Wat neem ik mee

Uitrusting

Ter plaatse maakt het vervoer vaak deel uit van het avontuur. Reizen per (privé) bus, truck, boot, trein, terreinwagen; tijdens een Sawadee reis kan het allemaal! Omdat de bagageruimte in deze vervoermiddelen vaak beperkt is, raden we je af om een harde koffer mee te nemen. Het beste kun je kiezen voor een flexibele rugzak, sporttas of zachte koffer. Kijk daarnaast ook eens kritisch naar wat je echt nodig hebt op reis, de ervaring leert dat je al snel te veel meeneemt. Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het dragen van je bagage naar de accommodatie, geldt in dit geval: less is more!

Luchtvaartmaatschappijen staan meestal 1 stuk ruimbagage van maximaal 20 kilo toe. Voor binnenlandse vluchten hanteren sommige luchtvaartmaatschappijen een lagere bagagelimiet. Dit staat dan vermeld in het tabblad 'vluchtinfo', onder het kopje vluchtinformatie.

Fiets

Een goede fiets is onontbeerlijk voor een geslaagde fietsvakantie. Bij deze reis is de huurfiets inbegrepen. De huurfiets is uitgerust met slot, fietstassen, reparatieset, kilometerteller en bidonhouder.

Gereedschap en een beperkte hoeveelheid aan reservemateriaal, zoals remblokjes en binnen- en buitenbanden, zijn in de begeleidersbus aanwezig.

Fietshelm en fietskleding

Een fietshelm is in Griekenland niet verplicht, maar we raden het dragen van een helm sterk aan.

Tijdens het fietsen is het aan te bevelen om een goed zittend fietsshirt te dragen dat transpiratievocht snel opneemt en afvoert. Een fietsbroek met zeem is erg comfortabel. In Griekenland moet je je kunnen beschermen tegen een koude avond of een regendag, maar vooral tegen zon en warmte (zonnebril, petje, zonnebrand).

Bagagetransfers

Van de reisbegeleider hoor je hoe laat en waar je bagage klaar moet staan en wanneer je in het volgende hotel weer over je koffers en tassen beschikt.

Zorg dat elk stuk bagage gelabeld is: vooral je naam op het label is belangrijk; hotels of bestemmingen hoeven er niet op te staan. Je ontvangt hiervoor Cycletours/Sawadee labels.

Houd rekening met de rug van je reisbegeleider: per tas of koffer geldt een maximumgewicht van 15 kilo. Je mag van ons zoveel tassen/koffers meegeven als je wilt. Tip: neem een tas mee in je koffer en doe daar tijdens de rondreis een deel van de bagage in, zodat elke koffer en tas onder de bagagelimiet blijft.

Contact op reis

Contact op reis

Maak van thuisblijvers geen spoorzoekers! Zorg dat thuisblijvers altijd kopieën hebben van zowel je reisschema als je vluchtgegevens. Actuele vluchttijden zijn te vinden op NOS-teletekst of via www.schiphol.nl of www.schiphol.nl

We sturen geen lijst van de accommodaties die we tijdens de reis gebruiken. Deze kunnen in een enkel geval wisselen en vaak zijn de kamers onder een andere naam geboekt. In geval van nood zijn wij voor zowel reizigers als thuisblijvers 24 uur per dag bereikbaar. Tijdens kantooruren bel je +31204202220. Buiten kantooruren wordt je doorgeschakeld met onze alarmdienst of kun je direct ons noodnummer bellen: +31206516035. 

Tip: maak een digitaal dossier aan. Scan je paspoort, visa, e-tickets en andere belangrijke bescheiden en mail deze naar jezelf. Zo heb je, ingeval van diefstal of verlies tijdens de reis, altijd kopieën van je belangrijke papieren achter de hand.

Beoordelingen

Reisbegeleiding 9.7
Vervoer 7.9
Overnachtingen 8.3
Reisroute 8.4
8.1 15 beoordelingen
  • 8 16-09-2018

    Hans Duijn

    Leuke reis, mooie fietsroutes , prima reis begeleiding.

  • 8 16-09-2018

    Bert Van Aller

    Mooie routes. Het weer was uitstekend op de laatste dagen na. UItstekende reisbegeleiding

  • 10 16-09-2018

    Paul Annegarn

    Ik ben heel tevreden over de reis dat ik gemaakt hebt bij uw organisatie. de reisbegeleiding was professioneel en flexibel.

  • 7 16-09-2018

    Mar Van Herck

    Het is een zeer geslaagd alternatief geweest voor een geplande reis die niet doorging.

  • 8 16-09-2018

    Carla Aalders

    Leuke afwisselende reis , bezoek aan verschillende eilanden en mooie fietsroutes

  • 8 16-09-2018

    Corry De Wit

    Schitterende tocht, wel veel verkassen, fietsen pittig. Er is conditie vereist. De fietsen zijn matig van kwaliteit, misschien aan vervanging toe. Begeleiding : uitstekend, prettig, toegankelijk, flexibel en professioneel

  • 8 16-09-2018

    Inez Vos

    Zeer afwisselende reis doordat je 4 verschillende eilanden bezoekt. Op deze manier leer je in korte tijd een beetje van Griekenland.

  • 7 16-09-2018

    Luc Maes

    Er is geen omschrijving ingevuld

  • 8 18-09-2016

    Jan Metselaar

    Was een mooie en vooral ontspannen ervaring met mooie routes op de Cyclades. Onderkomens, boot overtochten, fiets en voeding waren prima verzorgd.

  • 8 18-09-2016

    Rien Goudswaard

    Plaatselijke organisatie heeft alles prima in de hand

  • 8 18-09-2016

    Hans Kaandorp

    Mooie routes, prima begeleiding. Goede accommodatie en schitterende eilanden.

  • 9 18-09-2016

    Margaretha Homan

    Dit was mijn eerste kennismaking met een fiets-groepsreis in georganiseerd verband. Voor mij was het een onbezorgde twee weken, waar ik heb genoten van het fiets-minded gezelschap, de goede fiets, de werkelijk prachtige tochten, de adequate, gezellige en zeer servicegerichte reisleidster en prima accommodaties. Heerlijk.

  • 9 18-09-2016

    Hans Kaandorp

    De fietsroutes en de eilanden die wij hebben bezocht waren geweldig. De begeleiding en de accommodatie prima en als er problemen met de fiets waren, werden die ter plaatse opgelost. Het was een heel mooie reis.

  • 8 18-09-2016

    John Maris

    Goed georganiseerd. Mooie routes

  • 7 18-09-2016

    Allard Van Der Meer

    Er is geen omschrijving ingevuld

Veelgestelde vragen

 

    Algemeen

  • Wat is het minimum aantal deelnemers voor een reis?

    Het minimum aantal deelnemers om doorgang van de reis te garanderen, kan per vertrekdatum verschillen. Uiteraard streven we ernaar om alle gepubliceerde reizen te laten doorgaan. Wanneer deelnemers onverhoopt annuleren, komt het voor dat een (reeds gegarandeerde) reis niet langer het minimum aantal deelnemers heeft. De vertrekgarantie vervalt dan totdat het minimum aantal deelnemers via nieuwe boekingen weer is behaald. Mocht dit niet het geval zijn, dan bekijken we of je reis alsnog door kan gaan. We nemen in dat geval contact met je op om te kijken wat mogelijk is.

  • Gaan er veel singles mee op reis?

    Singlereizen worden steeds populairder; veel mensen gaan om uiteenlopende redenen alleen op reis. Er is daarom ook steeds meer vraag naar speciale singlereizen. Sawadee biedt ook speciale singlereizen, bedoeld voor iedereen die alleen op vakantie gaat, maar wel graag in het gezelschap van anderen een land wil verkennen. Het begrip 'single' hanteren we ruim: wil jij op vakantie, maar blijft je partner thuis? Ook dan kun je één van onze single reizen boeken. Stellen kunnen niet mee met deze reizen. Familieleden, vrienden of buren wél.
    Op de reguliere Sawadee reizen is de verhouding tussen stellen en singles ongeveer gelijk. Toch boeken op de ene vertrekdatum meer alleengaanden dan op de andere. Voor de alleengaande reizigers hebben wij een  overzicht van reizen waarop al minimaal drie andere alleenreizenden staan.

  • Kan ik ook reizen in een privégroep?

    Het is mogelijk om te reizen in een privégroep. Dat kan vanaf 10 personen op een reis uit ons programma. Je kunt dan zelf de vertrekdatum kiezen (mits dit mogelijk is met vluchten en activiteiten tijdens de reis). Het is niet mogelijk om aanpassingen in de route of het programma door te voeren. Neem voor meer informatie over reizen in een privégroep contact op met onze reisadviseurs (020 - 4202220 of info@baobab.nl).

  • Heeft Sawadee de beschikking over een 24-uurs noodservice?

    In geval van nood kunnen thuisblijvers tijdens kantooruren bellen naar Sawadee op ons reguliere nummer: 020-4202220. Wij kunnen snel achterhalen waar de groep zich op dat moment bevindt. Als contact buiten kantooruren noodzakelijk is dan zijn wij bereikbaar op ons noodnummer: 020-6516035. Houd er rekening mee dat het vanwege het avontuurlijke karakter van onze reizen niet altijd mogelijk is om binnen 24 uur contact met de groep te leggen.

  • Tot wanneer kan Sawadee een reis annuleren die nog geen gegarandeerd vertrek heeft?

    Sawadee Reizen behoudt zich het recht voor om tot uiterlijk 28 dagen voor vertrek de reis te annuleren volgens de Sawadee annuleringsvoorwaarden.

  • Ik heb een klacht, waar/hoe kan ik deze indienen?

    Indien je van mening bent dat (een deel van) de reis niet is uitgevoerd zoals je redelijkerwijs mocht verwachten, of je bent niet tevreden over de door ons verstrekte service in het algemeen, dan kun je dit kenbaar maken via ons digitale klachtenformulier. Wil je je klacht(en) zo specifiek mogelijk beschrijven en eventueel voorzien van foto’s? Nadat we je klacht hebben ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging. Vervolgens gaan we je klacht onderzoeken. Conform de ANVR Consumentenvoorwaarden 2016 kun je binnen uiterlijk 30 dagen na ontvangstbevestiging onze inhoudelijke reactie op je klacht tegemoet zien. Het is ook mogelijk om je klacht in te dienen per aangetekende brief. Stuur deze naar Sawadee Reizen, t.a.v. Afdeling Klantenservice, Sarphatistraat 650, 1018 AV, Amsterdam

  • Boeken van je reis

  • Wanneer kan ik het beste een reis boeken?

    Wij raden je aan een reis te boeken zodra je er uit bent. Veel reizen, zeker in het hoogseizoen, zitten namelijk snel vol. Prijzen van vluchten en landarrangementen zijn altijd onder voorbehoud van beschikbaarheid en aan wijzigingen onderhevig. Elke boeking verwerken wij dan ook in aanvraag. Graag willen we extra benadrukken dat wanneer je op tijd boekt, teleurstellingen worden voorkomen. Een vliegtuig kan volgeboekt zijn of een stoel is alleen nog in een duurdere klasse beschikbaar. Daarnaast geldt dat wij minstens 8 tot 10 weken voor vertrek genoodzaakt zijn om niet afgenomen vliegtuigstoelen terug te geven aan de luchtvaartmaatschappij. Het kan voorkomen dat een vlucht en/of het landarrangement niet meer, of enkel tegen een hogere prijs, beschikbaar is. In dat geval nemen we direct contact met je op. Je hebt dan de keuze om akkoord te gaan met de wijziging, om een andere reis of vertrekdatum te boeken of om je reis kosteloos te annuleren. Is het minimum aantal deelnemers behaald, dan garanderen wij de doorgang van de reis. Uiterlijk 28 dagen voor vertrek nemen we contact met je op in het geval het minimum niet is behaald. We bieden je desgewenst een passend alternatief of je krijgt de volledige reissom retour.

  • Kan ik ook eerst een optie nemen op een reis?

    Wanneer je nog even wilt nadenken of moet overleggen voor je een reis vast legt, dan kun je een optie nemen op een reis. Met een optie houden we zo lang als mogelijk de plek (mits beschikbaar) in de groep voor je vast. We vragen echter nog geen vluchten of accommodaties aan, of deelname aan een keuzeprogramma. Een optie kun je telefonisch afsluiten bij een van onze Reisexperts via 020-420 22 20 (keuze 2) of online via de website onder het kopje 'Vertrekdata & Prijzen' van de betreffende reis.

  • De reis van mijn keuze heeft nog geen gegarandeerd vertrek. Wat nu?

    Wanneer de reis van je eerste voorkeur nog geen gegarandeerd vertrek heeft, kun je natuurlijk wel gewoon boeken: hoe meer mensen de reis boeken, hoe sneller we deze kunnen garanderen! Wil je de zekerheid dat je op reis gaat? Dan kun je bij boeking een zogenaamde Vakantie Garantie Optie nemen op een andere reis. Als de door jou geboekte reis nog niet gegarandeerd doorgaat én de reis van jouw VGO al bijna vol zit, dan bieden we je de mogelijkheid om kosteloos om te boeken. Zo weet je zeker dat je op reis gaat!
    Deze regel geldt niet voor de reizen van Exodus en Grand American Adventures.

  • Waar vind ik de boekingsvoorwaarden?

    Sawadee hanteert haar eigen boekingsvoorwaarden: Boekingsvoorwaarden.
    Wij zijn aangesloten bij de ANVR, de brancheorganisatie van de reisbranche. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. Op alle boekingen gemaakt bij Sawadee zijn de ANVR Consumentenvoorwaarden van toepassing. Je vindt deze voorwaarden op ANVR.nl of in de ANVR Informatiebrochure 2016. Sawadee Reizen zal je een papieren exemplaar van deze brochure verstrekken als je hier om vraagt. Bekijk hier digitale versie van de brochure.

  • Hoe weet ik dat mijn reis bevestigd is?

    Zodra je van ons de factuur ontvangt, is je boeking bevestigd. Je factuur is de definitieve boekingsbevestiging voor alle zaken omtrent je boeking. We streven ernaar je de factuur binnen acht werkdagen na boeking toe te sturen.

  • Hoe en wanneer betaal ik?

    Wanneer we je vluchten en accommodaties hebben vastgelegd, krijg je de factuur toegestuurd als definitieve boekingsbevestiging. De aanbetaling van de reis bedraagt 20% van de reissom wanneer je langer dan 8 weken voor vertrek hebt geboekt. Dit bedrag staat duidelijk vermeld op de factuur die je van ons krijgt. Maak meteen na ontvangst van de factuur de aanbetaling en de eventueel verschuldigde kosten van de annuleringsverzekering over. De resterende reissom en het bedrag van de eventueel afgesloten reisverzekering moeten uiterlijk 8 weken voor vertrek overgemaakt zijn. Let op: je krijgt hiervoor géén nieuwe factuur. Bij boekingen binnen 8 weken voor vertrek betaal je in één keer de gehele reissom. Lees hier meer informatie over betalingen.

  • Wanneer krijg ik mijn vluchtschema en deelnemerslijst toegestuurd?

    Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je de exacte vluchtgegevens, de deelnemerslijst en, indien van toepassing, de meest recente reisinformatie.

  • Welke verzekeringen heb ik nodig voor mijn reis?

    Iedereen die met Sawadee op reis gaat, dient verplicht een individuele reisverzekering te hebben. Je kunt eenvoudig een doorlopende of aflopende reis- en/of annuleringsverzekering bij ons afsluiten. Sawadee biedt in samenwerking met Europeesche Verzekeringen een reisverzekering aan die in alle noodzakelijke dekkingsgebieden voorziet. Bekijk hier meer informatie en het afsluiten van een reis- of annuleringsverzekering.

  • Ik wil een wijziging aanbrengen in mijn boeking, kan dat?

    Het is mogelijk om bij of na boeking een wijziging aan te brengen. Als je na ontvangst van de factuur (boekingsbevestiging) een wijziging doorvoert in je boeking waarmee kosten zijn gemoeid, dan zijn er wellicht ook administratiekosten. Besluit je na boeking dat je mee wilt gaan op een andere reis, dan wordt dit beschouwd als een annulering van de oorspronkelijke reis en boeking van een nieuwe reis. De Sawadee annuleringsvoorwaarden zijn dan van toepassing. Kijk hier voor de administratie- en wijzigingskosten.

  • Ik wil mijn reis verlengen, kan dat?

    Ga je met Sawadee op reis en wil je na afloop van de reis langer in het betreffende land blijven, dan bieden we twee mogelijkheden. Beide zijn in principe mogelijk binnen de geldigheidsduur van het ticket. Je boekt de standaard verlenging die wij bij een aantal reizen aanbieden, of je laat ons de terugvlucht uitstellen naar een door jou gewenste datum. Vraag je de vluchtwijziging direct bij boeking bij ons aan, dan brengen we daarvoor € 50,- administratiekosten per persoon in rekening (tot een maximum van € 100,- per factuur). Vraag je de vluchtwijziging na boeking aan, dan berekenen we € 100,- per persoon extra (tot een maximum van € 200,- per factuur). Deze kosten gelden ook voor de aanvraag van de standaard verlenging. Valt de gewenste verlenging buiten de geldigheidsduur van het ticket, of geldt er een toeslag op de vlucht, dan moeten we naast de administratiekosten een hoger tarief, dat door de luchtvaartmaatschappij wordt opgelegd, berekenen. Voor beide vormen van de verlenging geldt altijd dat de vlucht en/of accommodatie op aanvraag zijn. Eerder vertrek, voor aanvang van de reis, is niet in alle gevallen mogelijk en uitsluitend op aanvraag. Bij een vluchtverlenging regel en betaal je zelf de kosten voor vervoer naar de luchthaven. Kijk hier voor de administratie- en wijzigingskosten..

  • Ik moet mijn reis annuleren, hoe kan ik dit doen?

    Wanneer je de reis onverhoopt moet annuleren, doe dit dan schriftelijk door het sturen van een e-mail. Uiteraard horen we telefonisch graag eerst je verhaal aan. Je kunt je mail sturen naar info@baobab.nl. >Lees hier meer over de annuleringsvoorwaarden.

  • Ik wil boeken vanuit België, kan dat?

    Woon je in België, dan kun je terecht bij onze collega’s van reisorganisatie Joker voor alle informatie en voor het boeken van je reis. Kijk op www.sawadeereizen.be voor meer informatie.

    Onze reizen vertrekken bij voorkeur vanaf Schiphol, maar een aantal van onze reizen vertrekt vanuit Zaventem/Brussel. Met de trein reis je doorgaans in nog geen twee uur vanuit Antwerpen op Schiphol, en ook naar Zaventem is het openbaar vervoer goed geregeld. Meer informatie vind je op: www.ns.nl of www.belgianrail.be.

  • Vluchten en tickets

  • Hoe en wanneer ontvang ik mijn e-tickets en vluchtgegevens?

    Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je een e-mail met het definitieve vluchtschema en het e-ticket, ook wel elektronisch ticket. Je ontvangt een link om je e-ticket online te bekijken via Checkmytrip. We raden je aan om je e-ticket uit te printen en mee op reis te nemen. Op het beginscherm van Checkmytrip zie je rechts een knop Afdrukken. Wanneer je deze aanklikt opent het e-ticket en kun je het printen.

  • Ik kan niet inloggen op Check My Trip. Wat nu?

    Het kan voorkomen dat er gevraagd wordt om je voornaam in te voeren. Soms gaat dit in een keer goed, soms moet je achter je voornaam nog Mr (voor een heer) of Mrs (voor een mevrouw) invoeren. Bijvoorbeeld Paulmr of Mariamrs. Voor kinderen jonger dan 12 jaar geldt dat er Mr óf Mstr voor jongens, en Mrs of Miss voor meisjes, toegevoegd moet worden. Lukt het inloggen nu nog niet neem dan contact met ons op, dan helpen wij je graag verder.

  • Ontvang ik ook de tickets voor de binnenlandse vluchten?

    Alle vluchten die onder het kopje Vluchtinformatie op onze website staan, worden per e-mail aan je verstuurd. De e-tickets van de overige vluchten, die niet onder Vluchtinformatie genoemd worden, ontvang je ter plekke van de reisbegeleider.

  • Mijn naam staat verkeerd gespeld op het e-ticket, wat moet ik doen?

    E-tickets houden geen rekening met spaties tussen namen en zijn niet hoofdlettergevoelig. Mocht je naam dus spatieloos zijn gespeld (bijvoorbeeld vandijk) dan is er geen fout in de spelling van je naam. Komt de naam in je e-ticket echter op een andere manier niet overeen met de naam in je paspoort, dan dien je gelijk contact met ons op te nemen via 020-4202220.

  • Er staan nog andere namen op mijn ticket van mensen die ik niet ken. Klopt dit?

    Het ticket dat je van ons hebt ontvangen is alleen voor jou, de andere namen die je ziet zijn van medereizigers uit je groep. We hebben tegelijk met jouw naam ook hun gegevens aan de luchtvaartmaatschappij doorgegeven, waardoor jullie in hetzelfde cluster zijn geboekt. Dit kan geen kwaad voor jouw e-ticket.

  • Hoe check ik in met een e-ticket?

    Een papieren ticket heb je officieel niet meer nodig om in te checken. Het e-ticket is slechts een overzicht van je vluchtgegevens. Je hebt alleen een geldig paspoort nodig om in te checken. Op Schiphol kan dit zowel bij de selfservice incheckpunten als bij de reguliere incheckbalies. Voor jezelf en voor de luchtvaartmaatschappij is het handig om je uitgeprinte e-ticket mee te nemen, zodat je een overzicht van je vluchtgegevens bij de hand hebt als bewijs.

  • Kan ik van tevoren online inchecken?

    Vooraf online inchecken is mogelijk als je vliegt met:
    - KLM/Air France: vanaf 30 uur voor vertrek via www.klm.com
    - Lufthansa: vanaf 23 uur voor vertrek via www.lufthansa.com
    - Corendon: vanaf 24 uur voor vertrek via www.flycorendon.com
    - TUI fly: dit is alleen mogelijk voor de reizen naar Nepal wanneer je een stoelreservering (tegen betaling) hebt gemaakt via www.tui.nl
    Bij alle andere luchtvaartmaatschappijen is dit voor groepsreispassagiers helaas nog niet mogelijk en dien je 2 tot 3 uur voor vertrek op Schiphol zelf in te checken. Daar waar mogelijk hebben we stoelreserveringen gemaakt.

  • Hoeveel bagage mag ik meenemen?

    Wij adviseren onze reizigers goed op hun bagagelimiet te letten, je moet ten slotte zelf je bagage van en naar de accommodaties dragen. Een richtlijn van 10 tot 15 kilo is zeer aan te raden, aangezien je altijd onderweg je kleding kunt (laten) wassen. De meeste luchtvaartmaatschappijen hanteren de regel dat je naast 1 stuk handbagage maximaal 1 stuk ruimbagage met een maximum gewicht van 20 kilo mee mag nemen. Is je tas zwaarder dan 20 kilo, of neem je meer dan 1 stuk ruimbagage mee, dan kan het gebeuren dat de luchtvaartmaatschappij je een toeslag oplegt. Het kan voorkomen dat luchtvaartmaatschappijen voor hun binnenlandse vluchten een afwijkende bagagelimiet hanteren van bijvoorbeeld 10 of 15 kilo. Dit staat bij de reis van je keuze vermeld onder het kopje Wat neem ik mee.

  • Ik heb een Frequent Flyer nummer, kan ik dat ook aan jullie doorgeven?

    Ja, je kunt je Frequent Flyer nummer bij boeking aan ons doorgeven. Als je dit vermeld op je boekingsformulier geven wij het door aan de luchtvaartmaatschappij zodat je punten automatisch bijgeschreven worden.

  • Kan ik onderweg een tussenstop maken?

    Bij sommige luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk om een tussenstop te maken. Dit verschilt per bestemming en luchtvaartmaatschappij en is daarom altijd op aanvraag bij ons. Met dit verzoek dien je een vluchtverlenging bij ons aan te vragen. Aan een vluchtverlenging zijn extra administratiekosten verbonden. Houd er rekening mee dat het vluchttarief op de door jou gewenste datum hoger uit kan vallen dan het ticket van de oorspronkelijke heen- en terugreisdatum. In dit geval nemen we contact met je en maken we je boeking pas rond als je akkoord gaat met de eventuele meerprijs. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden.

  • Is het mogelijk om eerder of later dan de groep te vliegen?

    Het is vaak niet mogelijk om eerder uit Nederland te vertrekken in verband met de voorwaardes van de luchtvaartmaatschappij. Wij raden je aan om contact met ons op te nemen als je dit graag wilt. Later terugkeren dan de groep is wél mogelijk. Met dit verzoek dien je een vluchtverlenging bij ons aan te vragen. Aan een vluchtverlenging zijn extra administratiekosten verbonden. Houd er rekening mee dat het vluchttarief op de door jou gewenste datum hoger uit kan vallen dan het ticket van de oorspronkelijke heen- en terugreisdatum. In dit geval nemen we contact met je en maken we je boeking pas rond als je akkoord gaat met de eventuele meerprijs. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden.

  • Is het mogelijk om de reis eerder af te breken dan de groep?

    We raden het eerder afbreken van je reis in principe af, maar in overleg is het mogelijk om de reis eerder af te breken. Je betaalt dan wel de volledige reissom. Deze wijziging in originele reisdata kun je bij ons als een vluchtafwijking aanvragen, en hieraan zijn administratiekosten verbonden. Houd er rekening mee dat het vluchttarief op de door jou gewenste datum hoger uit kan vallen dan het ticket van de oorspronkelijke heen- en terugreisdatum. In dit geval nemen we contact met je en maken we je boeking pas rond als je akkoord gaat met de eventuele meerprijs. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden.

  • Kan ik vanaf een andere luchthaven vertrekken?

    Ja, het is mogelijk om vanaf een andere luchthaven te vertrekken door een zogenaamd landarrangement te boeken. We verwachten je dan in de eerste accommodatie op de datum van aankomst van de groep. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden. De definitieve gegevens van de eerste accommodatie ontvang je ongeveer 1 week voor vertrek van ons.

  • Is er een groepsincheck op Schiphol of iemand om ons daar op te vangen?

    Sawadee verzorgt geen groepsincheck op Schiphol, je dient zelfstandig in te checken bij de betreffende balie. Wij adviseren je dan ook om tijdig aanwezig te zijn en tijdens het inchecken eventueel je stoelvoorkeuren door te geven.

  • Hoe kan ik een vliegtuigstoel reserveren?

    Een aantal luchtvaartmaatschappijen biedt de mogelijkheid om tegen betaling je stoel te reserveren of te upgraden naar een stoel met meer beenruimte. Hieronder vind je de luchtvaartmaatschappijen waarbij dit mogelijk is.
    KLM
    KLM biedt reizigers de mogelijkheid om zelf via www.klm.com met behulp van een reserveringsnummer te upgraden naar economy comfort class stoelen. Dit reserveringsnummer is telefonisch of via e-mail op te vragen bij Sawadee.

    Lufthansa
    Vanaf 23 uur voor vertrek kun je via www.lufthansa.com een vliegtuigstoel reserveren.

    TUI fly
    Vanaf 21 dagen tot en met 2 dagen voor vertrek is het mogelijk om, tegen een vergoeding, je stoelvoorkeur vast te leggen via de website. Tevens kun je bij TUI fly tegen betaling in Economy Comfort of Premium Comfort vliegen. Deze upgrade dient via Sawadee te worden aangevraagd en is op aanvraag. Indien deze upgrade bij boeking wordt aangevraagd dan komen er geen extra kosten bij (naast de standaard upgradekosten). Wordt dit verzoek na boeking aangevraagd dan rekenen wij hiervoor administratiekosten
    Corendon Airlines
    Het is mogelijk om een stoelvoorkeur door te geven aan Corendon Airlines. Dit kun je tegen een vergoeding zelf doen via www.flycorendon.com. Je kunt ook via deze website bij Corendon Airlines stoelen reserveren met extra beenruimte.

    Transavia
    Het is mogelijk om een stoelvoorkeur door te geven aan Transavia. Dit kun je zelf, tegen betaling, doen via www.transavia.com nadat je van ons het ticket hebt ontvangen.

    Overige luchtvaartmaatschappijen
    Aan alle overige luchtvaartmaatschappijen geven wij, waar mogelijk, je stoelvoorkeur door. De luchtvaartmaatschappij probeert deze wensen zo veel mogelijk in acht te nemen, maar bevestigt het ons niet. Aangezien het om een voorkeur gaat raden wij altijd aan om dit bij de incheckbalie op Schiphol opnieuw kenbaar te maken.

  • Welke naam moet ik als getrouwde vrouw opgeven?

    Als getrouwde vrouw geef je ons alleen je meisjesnaam door zoals die in je paspoort vermeld staat. Staat er in je paspoort bijvoorbeeld 'Hendriks e/v Jansen', dan is je meisjesnaam Hendriks en die hebben we nodig voor je ticket.

  • Hoe weet de luchtvaartmaatschappij dat ik een speciale maaltijd wil?

    Bij boeking kun je ons je wensen voor een speciale maaltijd doorgeven. Bij het boeken van je vlucht geven wij, waar mogelijk, je wensen door aan de luchtvaartmaatschappij. Zij zal daar zoveel mogelijk rekening mee houden en je op de heen- en terugreis je speciale maaltijd serveren. Voor bestemmingen binnen Europa kan deze voorkeur niet doorgegeven worden omdat er veelal geen maaltijden geserveerd worden.

  • Wat gebeurt er als mijn vlucht vertraging heeft?

    De luchtvaartmaatschappij is verplicht de reiziger bij vertraging bijstand te verlenen. Mocht je door de vertraging een aansluitende vlucht missen, dan is de luchtvaartmaatschappij verplicht om je met een vervangende vlucht zo snel mogelijk op de eindbestemming te krijgen. Daarnaast heeft de maatschappij een zogenaamde zorgplicht; afhankelijk van de duur van de vertraging is de luchtvaartmaatschappij verplicht drankjes en maaltijden, en in sommige gevallen zelfs hotelaccommodatie, ter beschikking te stellen. Mocht je te maken krijgen met een vertraging op de heenreis, neem dan contact met ons op zodra duidelijk is wat je nieuwe aankomsttijd wordt, zodat we de reisbegeleider op de hoogte kunnen stellen. Bij een vertraging op de terugreis is het handig om eventuele ophalers in te lichten zodat zij geen uren tevergeefs op de luchthaven op je staan te wachten

  • Mijn bagage is zoekgeraakt, wat moet ik doen?

    Als je bij aankomst je bagage niet kunt vinden op de bagageband, ga dan niet door de douane maar ga altijd eerst naar de balie (bagageservice) van de luchtvaartmaatschappij. Deze zit meestal in de dezelfde hal waar zich ook de bagageband en de douane bevinden. Aan de balie laat je een zogenaamd PIR-document (Property Irregularity Report – bewijs van vermissing) opmaken. De luchtvaartmaatschappij probeert jouw bagage dan alsnog zo spoedig mogelijk te traceren. Vraag ook altijd om het rechtstreekse telefoonnummer van de bagageservice zodat jij of je reisbegeleider hen eventueel kan bellen om te vragen naar de stand van zaken. Mocht je bagage onverhoopt blijvend zoek raken, dan heb je dit PIR-document nodig om een claim in te dienen of voor je verzekeraar.

  • Voorbereiding op je reis

  • Mijn kind heeft een andere achternaam dan ik; moet ik dan nog ergens rekening mee houden?

    Ouders met een andere achternaam dan hun kinderen, hebben soms problemen bij de persoonscontrole op een luchthaven of grensovergang als zij alleen met hun kind reizen. Bij een reis binnen het Schengengebied (de meeste Europese landen) is er geen persoonscontrole, naar of vanuit een niet-Schengenland is die controle er wel. De Koninklijke Marechaussee moet bij minderjarigen nagaan of de begeleidende volwassene het ouderlijk gezag heeft. Dit speelt vooral als een kind met slechts 1 volwassene reist en er redenen zijn om te kijken of er geen sprake is van het onwettig onttrekken aan het ouderlijk gezag. Nederland verwacht niet van ouders dat zij standaard een verklaring bij zich hebben waaruit het ouderlijk gezag blijkt of waaruit blijkt dat het kind de grens over mag. Wel kan documentatie over het ouderlijk gezag voor een vlottere grenspassage zorgen. Zo adviseert de marechaussee ouders om de volgende documenten mee te nemen:

    • verklaring toestemming voor vakantie van de andere ouder
    • recent uittreksel gezagsregister
    • recent uittreksel GBA van het kind
    • kopie van paspoort van toestemminggevende ouder
    • eventueel uitspraak met betrekking tot gezag en omgang
    • eventueel het ouderschapsplan
    • eventueel geboorteakte

  • Heb ik een visum nodig voor mijn reis?

    Voor veel van onze reizen is het noodzakelijk om voor vertrek een visum aan te vragen. In de regel moet hier 4 weken voor vertrek mee begonnen worden. In de uitgebreide reisroute van elke reis vind je onder ‘Praktisch/Paspoort en visum’ de specifieke paspoort- en visumeisen voor jouw reis.

  • Hoe kan ik vooraf in contact komen met andere reisgenoten?

    Om voor vertrek alvast kennis te maken met je reisgenoten kun je gebruik maken van Sawadee's Reisgenoten App op Facebook. Hiermee kom je gemakkelijk in contact met je medereizigers zodat de voorpret kan beginnen. Je kunt de app alleen gebruiken wanneer je een Facebook-account hebt. Wij zijn ons ervan bewust dat er reizigers zijn zonder Facebook-account, helaas kunnen we deze app op dit moment niet buiten Facebook aanbieden. Daarnaast hebben we ook een mobiele app voor je smartphone en tablet. Deze kun je downloaden in de app stores (App Store voor Apple iOS, Google Play Store voor Android). Via deze app kun je kennismaken met je reisgenoten, en hierin vind je o.a. het dag-tot-dag programma met kaartjes en foto’s, kom je meer te weten over je reisbegeleider en lees je veel handige tips en tricks. Voor meer informatie over deze app kijk je op www.sawadee.nl/app.

  • Welke websites kan ik raadplegen voor handige reisinformatie?

    Om de voorbereidingen op je reis te vereenvoudigen hebben we een aantal links naar, aan onze reizen gerelateerde, websites op een rijtje gezet. Visa
    http://www.visum.nl visuminformatie en formulieren Gezondheid
    www.gezondopreis.nl Gezond op reis.
    www.lcr.nl Het Landelijk Coördinatie Centrum Reizigersadvisering houdt zich bezig met de preventie van ziekte bij reizigers.
    www.tropenzorg.nl Deze site geeft informatie over het thema reizen en gezondheid en bijbehorende producten.
    www.vaccinatiebureau.nl Geeft informatie over vaccinaties aan reizigers.
    www.ggd.nl Vind de dichtstbijzijnde GGD bij jou in de buurt. Reisadviezen
    www.minbuza.nl Site van het ministerie van Buitenlandse Zaken met een overzicht per land en regio van reisadviezen, ambassades en consulaten, legalisatie-informatie en andere adviezen.
    www.anvr.nl Reisvoorwaarden, boekingsvoorwaarden en meest gestelde vragen over uiteenlopende zaken.
    www.calamiteitenfonds.nl Informatie over de garantieregelingen en dekkingsbeperkingen van het fonds.
    www.sgr.nl Informatie over de Stichting Garantiefonds Reisgelden.
    www.douane.nl Voor informatie over wat je wel en niet mag meenemen als je vanuit buiten de Europese Unie naar Nederland terugkeert. Reisboeken
    www.reizenoppapier.nl Hier vind je zowel reisgidsen over het op reis gaan met kinderen als boeken voor kinderen over op reis gaan.
    www.reisboekhandel.nl Overzicht van gespecialiseerde reisboekhandels in Nederland die bij de vereniging van reisboekhandels zijn aangesloten.
    www.dezwerver.nl Reisgidsen en kaarten.
    www.tegastin.nl Reisgidsen over achtergronden en cultuur van landen. Duurzaam toerisme
    www.debeterewereld.nl Genieten en bewuste keuzes maken kunnen prima samengaan.
    www.hier.nu Nederland klimaatneutraal.  
    www.fairtourism.nl Interactieve website over duurzaam toerisme.
    www.maxhavelaar.nl Website over eerlijke handel met derde wereld producenten.
    www.een.nl Armoede de wereld uit.
    www.greenseat.nl compensatie van CO²-uitstoot met behulp van het aanplanten en beschermen van bossen. 
    www.wwf.nl Lees alles over de projecten van het Wereld Natuur Fonds.
    www.soskinderdorpen.nl SOS Kinderdorpen zorgt wereldwijd voor de opvang van weeskinderen. Geld en verzekeringen
    Mastercard ATMhunter Zoek pinautomaten wereldwijd.
    www.gwktravelex.nl Online bestelservice van buitenlands geld en een koersconverter.
    www.oanda.com Wisselkoersen
    www.europeesche.nl Informatie over reisverzekeringen. Overig
    www.kropla.com Welke wereldstekker heb ik nodig?
    www.schiphol.nl Informatie over de voorzieningen en dienstverlening op Schiphol. 
    www.ns.nl Reisplanner voor vervoer per trein.
    www.lowani.nl Cursus Swahili voor reizen naar Oost-Afrika. 
    www.afrikanieuws.nl Boeken, muziek, foto's en het laatste nieuws van landen in Afrika.
    www.google.nl/earth Satellietbeelden en andere kaarten.
    www.tropentheater.nl Informatie over niet-westerse culturen en hun achtergronden.
    www.samsam.net Site voor kinderen met leuke feitjes over landen.
    www.rangerclub.nl Leuke site voor kinderen die alles willen weten over dieren.
    www.museumkennis.nl Rijksmuseum voor Volkenkunde, Rijksmuseum van Oudheden, Naturalis
    www.maakhetwaar.nl Overzicht met de millenniumdoelen.
    www.globalicious.org Site voor kinderen over hoe je bij kunt dragen aan een hongervrije wereld.
    www.weeronline.nl Check het weer wereldwijd.
    www.worldtimeserver.com Overzicht van tijdsverschillen en de huidige tijd in landen.

  • Heb ik inentingen nodig of moet ik malariatabletten meenemen?

    Aangezien de adviezen voor vaccinaties en malariaprofylaxe bijzonder vaak veranderen en Sawadee geen medische instantie is, raden we je aan contact op te nemen met de lokale GGD, je huisarts of Thuisvaccinatie.nl. Het is handig om de uitgebreide reisroute mee te nemen naar je afspraak.

  • Zijn er nog bepaalde tips met betrekking tot mijn gezondheid tijdens de reis?

    Er zijn enkele eenvoudige tips, om de kans op ziek worden tijdens de reis te verkleinen:

    • Ga alleen restaurants binnen als er andere mensen zitten. Veel gasten betekent een hoge omloopsnelheid van (vers) voedsel. Bovendien kun je veel gasten als goede reclame zien.
    • Doe de eerste dagen rustig aan met eten en laat je maag wennen.
    • Blijf altijd goed eten ondanks de hitte en drink vooral veel water.
    • Vermijd geschild fruit en groente.
    • Goede basishygiëne (handen wassen voor het eten) is essentieel ter voorkoming van maag- en darmklachten.

  • Hoe kan ik me voorbereiden op zware trektochten?

    In enkele van onze reizen (zoals in Nepal) is een langere trek- of wandeltocht opgenomen, waarvoor een goede voorbereiding noodzakelijk is. Dit helpt om de tocht minder zwaar en veiliger te maken. Daarom heeft Sawadee de trainingsgids "Trainen voor meerdaagse wandeltochten en trekkings" samengesteld. Je kunt de gids hier downloaden.

  • Hebben jullie nog enkele tips om de reis duurzamer te maken?

    Toerisme is de grootste industrie ter wereld, met een enorm potentieel aan economische groei en werkgelegenheid. Helaas veroorzaakt toerisme ook negatieve effecten op de natuur en lokale culturen. Sawadee is altijd op zoek naar duurzame alternatieven om de negatieve effecten van het toerisme te beperken en de positieve effecten te versterken. Sawadee hecht veel belang aan het verantwoord omgaan met cultuur, de natuur en het milieu op bestemming. Daarnaast houden we ons zoveel mogelijk aan culturele codes en we verwachten dat ook van onze reizigers. Als toerist zijn er veel, vaak simpele dingen die je kunt doen (of laten) om te zorgen dat je bezoek voor beide partijen een verrijkende ervaring wordt. Een aantal tips:

    • Informeer jezelf over het land dat je gaat bezoeken met betrekking tot de actuele situatie, de geschiedenis, cultuur, taal en gebruiken.
    • Respecteer lokale culturen en gebruiken, veroordeel niet. Je bent immers te gast in hun land.
    • Eet en gebruik zoveel mogelijk lokale producten.
    • Koop lokale producten voor een schappelijke prijs. Besef dat de lage prijzen mogelijk zijn door (te) lage lonen. Zie afdingen dus niet als een sport en ga niet tot de bodem!
    • Koop geen verboden souvenirs zoals schelpen, koraal, ivoor, dieren en planten.
    • Het uitdelen van pennen, stickers, ballonnen en speelgoed is, hoe goed ook bedoeld, af te raden. Als toeristen van alles weggeven, leren kinderen dat bedelen loont. Als je iets wilt geven doneer het dan aan een project waar de hele gemeenschap baat bij heeft. Zo kun je bijvoorbeeld besluiten om met de groep een school of een ziekenhuis te steunen. Ook is het goed om ter plekke iets te kopen dat je graag wilt doneren. Zo sla je twee vliegen in een klap: je helpt bijvoorbeeld een schooltje, en steunt daarnaast steunen met jouw aankopen in een kleine schoolboekhandel de lokale economie.
    • Gooi tijdens de reis geen afval op straat, ook al ziet het er op sommige plaatsen nog zo vies uit.
    • Gooi wc-papier onderweg in de prullenbak, of stop het in een plastic zakje als je tijdens een wandeling hoge nood krijgt. Rondvliegend wc-papier in een natuurgebied ziet er niet alleen erg vies uit, maar is ook een bron van bacteriën.
    • Bananenschillen en ander biologisch afbreekbaar afval mag 'terug naar de natuur'. Wees er wel bewust van waar je schillen ed. weggooit, want bergen rottend afval zijn niet wenselijk in bewoond gebied. Houd het discreet. In nationale parken en natuurgebieden moet je het afval dus inzamelen om het later te verbranden of weg te werpen.
    • Batterijen zijn grote vervuilers. Bewaar lege batterijen en neem ze mee terug naar Nederland.
    • Pas je kleding aan de lokale voorschriften en gedragscodes aan. Het is erg gemakkelijk om de lokale bevolking te beledigen of te kwetsen door niet gepast gekleed te gaan..

  • Hebben jullie nog enkele tips om de trektocht duurzamer te maken?

    De afgelopen jaren is het aantal (berg)wandelaars sterk toegenomen. Om de gevolgen van de aanwezigheid van reizigers in vaak prachtige maar kwetsbare gebieden te beperken is een gedragscode ontwikkeld. Wij raden je sterk aan om je aan deze richtlijnen te houden.

    • Neem alle niet-afbreekbare verpakkingsmaterialen mee terug. Verbrand of begraaf afbreekbaar afval.
    • Gebruik toiletten voor zover aanwezig, of anders een plek op een afstand van minimaal 30 meter van een waterbron verwijderd.
    • Zorg voor afdoende warme kleding, zodat niemand echt afhankelijk is van verwarming 's avonds.
    • Beperk het gebruik van warm water om te wassen tot een minimum.
    • Gebruik afbreekbare zeep of shampoo.
    • Blijf op de paden.
    • Pluk absoluut geen bloemen of planten en koop geen zaken die gemaakt zijn van wilde diersoorten.
    • Respecteer de lokale cultuur. Vrouwen dienen er redelijk bedekt bij te lopen, mannen in ieder geval niet met ontbloot bovenlijf.
    • Het is gemakkelijk om te vergeten dat we soms door zeer arme gebieden reizen en dat de bevolking zich vaak dankzij hun beperkte behoeften en een uitgekiend eeuwenoud evenwicht in leven weet te houden. Bedenk dat dit evenwicht snel verstoord kan raken door onze aanwezigheid en hetgeen we achterlaten.

  • Waar komen beoordelingen vandaan?

    Onze beoordelingen zijn gebaseerd op enquêtes die je na je reis in kunt vullen. De uitnodiging van deze enquête wordt na afloop van je reis gemaild.

  • Vragen over onze fietsreizen

  • Kan ik m'n e-bike meenemen en waar moet een e-bike aan voldoen?

    Tijdens de fietskampeervakanties is het mogelijk je eigen e-bike mee te nemen.Het is wel nodig dat je e-bike voldoet aan de volgende eisen:

    Accu: een accu van minimaal 500 watt (actieradius ong 100 km). Het is wel belangrijk dat je weet hoe je om dient te gaan met je accu. In een heuvelachtige omgeving is het anders fietsen dan op vlakke wegen/paden.

    Versnellingen: de e-bike dient voorzien te zijn van derailleurversnellingen.

    Motor: de e-bike dient over een midden - of achterwielmotor te beschikken.

    Remmen: de e-bike dient velg of schijfremmen te hebben.Als je een nieuwe e-bike hebt aangeschaft, dien je er minimaal een maand op gefietst hebben.

Altijd op de hoogte
Meld je nu aan

* Ontvang regelmatig reisnieuws & inspiratie
* Interessante acties
* De beste aanbiedingen


Baobab respecteert jouw privacy en gebruikt hiervoor de richtlijnen vanuit de AVG wetgeving. Bekijk ons Privacy Beleid.