MENU
  • overzicht
  • data & prijzen
  • reisroute
  • verblijf & vervoer
  • praktisch
  • veelgestelde vragen
routekaartje Groepsrondreis Singapore, Maleisië & Thailand
  • 1NIEUWE REIS: Op avontuur door 3 verschillende Aziatische landen
  • 2Perfecte mix van cultuur, natuur en strand
  • 3Excursie naar het prachtige Cheow Lan Lake in het ongerepte Khao Sok Nationaal Park
  • 4Relaxte afsluiting bij de paradijselijke eilanden van Thailand
  • 5Veel leuke activiteiten inclusief in de reissom
  • 6Ontdek de wereldsteden Singapore en Kuala Lumpur
  • 7'Jungle & Canopy walk' in het spectaculaire regenwoud Taman Negara
  • 8Bezoek aan de indrukwekkende theevelden van de Cameron Highlands
  • 9Bezoek aan de voormalig Nederlandse kolonie Malakka, UNESCO Werelderfgoed
  • 10Rondslenteren in het gezellige Georgetown, de hoofdstad van Penang
  • 11Veel tijd voor eilandhoppen in het paradijselijke zuiden van Thailand
  • Dag 1 vlucht Amsterdam - Singapore
  • Dag 2 aankomst Singapore
  • Dag 3 Maleisië
  • Dag 3 naar Malakka
  • Dag 4 via Batu grotten naar Kuala Lumpur / stadstour
  • Dag 5 Kuala Lumpur / vrije dag
  • Dag 6 naar Taman Negara
  • Dag 7 Taman Negara / Canopy walkway
  • Dag 8 Taman Negara / vrije dag
  • Dag 9 via Iskandar watervallen naar Cameron Highlands
  • Dag 10 Cameron highlands / bezoek theeplantage
  • Dag 11 via Ipoh en Kuala Kangsar naar Taiping
  • Dag 12 via Kuala Sepetang en de Khoo Kongsi naar Penang
  • Dag 13 Penang / vrije dag
  • Dag 14 Thailand
  • Dag 14 naar Trang
  • Dag 15 optioneel eilandhoppen; naar Krabi
  • Dag 16 Krabi / vrije dag
  • Dag 17 naar Khao Sok Nationaal Park / kanotocht
  • Dag 18 Khao Sok Nationaal Park / excursie Cheow Lan Lake
  • Dag 19 via Phang Nga Bay en James Bond eiland naar Phuket
  • Dag 20 Phuket / vrije dag; avondvlucht naar Amsterdam
  • Dag 21 aankomst Amsterdam
chat-icon

Laatste reis meldingen

Er zijn geen nieuws meldingen voor deze reis.

Comfort
Intensiteit
Deelnemers
0/0
Reiscode
SMT

Een veelzijdig avontuur

Maak kennis met de hoogtepunten van Singapore, Maleisië en Thailand; een veelzijdig avontuur vol contrasten. Tijdens deze combinatiereis verken je indrukwekkende metropolen, prachtige natuur, tropische stranden, exotisch eten en maak je kennis met een gemixte, kleurrijke bevolking. We kijken onze ogen uit in de bruisende steden, wandelen door de theevelden, varen door een van de oudste regenwouden ter wereld en sluiten de reis af bij paradijselijke eilanden. Een reis vol cultuur en natuur, flora en fauna. Afwisselender vind je haast niet!

Vragen of advies
020 - 627 51 29Ruben - Azië specialist

Data & Prijzen

Er zijn op dit moment geen vertrekdata gepland voor deze reis.


  • Deelnemers en doorgang

    LET OP: De huidige situatie in de wereld noodzaakt ons om ons beleid van gegarandeerde vertrekken op een flexibelere manier in te steken. We blijven er naar streven de gegarandeerde reizen volgens planning uit te voeren. Echter, we behouden ons het recht voor hier van af te wijken als er op lokaal niveau reden voor is.

  • Verzekeringen

    Een reisverzekering is verplicht, een annuleringsverzekering raden we je ten strengste aan. Je kunt deze overal afsluiten, maar Baobab biedt verzekeringen die speciaal zijn toegespitst op de aard van de reis die je gaat maken. In samenwerking met De Europeesche heeft Baobab een scala aan uitstekende verzekeringen. Zo bieden wij een combinatie van een reis- en annuleringsverzekering die je unieke garantie kan bieden van volledige terugbetaling van de reissom bij tussentijdse afbreken van de reis wegens onvoorziene omstandigheden. Je kunt bij ons ook zowel gewone, als doorlopende reis- of annuleringsverzekeringen afsluiten. Uitgebreide informatie over deze verzekeringen vind je op onze website. Je kunt ons ook mailen of bellen voor een persoonlijk advies.

  • Eenpersoonskamertoeslag

    Wie liever op een éénpersoonskamer slaapt, kan dit bij boeking opgeven en betaalt een toeslag van € . Een éénpersoonskamer is altijd op aanvraag.

  • Nederlandstalige of lokale Engelssprekende reisbegeleiding
  • Indien Nederlandstalige reisbegeleiding op verschillende plaatsen een Engelssprekende gids
  • Bezoek aan de Batu Caves nabij Kuala Lumpur
  • Stadstour in Kuala Lumpur
  • Bezoek aan de oudste regenwouden ter wereld
  • Twee volle dagen bezoek aan Taman Negara (excl. entree)
  • 'Jungle & Canopy walk' in het spectaculaire regenwoud Taman Negara
  • Bezoek aan een theeplantage en Orang Asli Village in Cameron Highlands
  • Bezoek aan culturele bezienswaardigheden in Kuala Kangsar
  • Bezoek aan Taiping War Cemetery & Taiping Gardens
  • Bezoek aan houtskoolfabriek in Kuala Sepetang
  • Bezoek aan Khoo Kongsi en Clan Jetties in Georgetown, Penang
  • Kanoën over de Sok River in Khao Sok Nationaal Park
  • Excursie naar Cheow Lan Lake inclusief wandeling en lunch bij Khao Sok Nationaal Park
  • Eilandhoppen naar Phang Nha Bay en James Bond eiland
  • Persoonlijke uitgaven: eten en drankjes (voor de hele reis)
  • Fooien
  • Optionele excursies en entreegelden
  • Enkele voorbeelden van optionele excursies en entreegelden:
  • - Vuurvliegjes tour in Kuala Selangor (incl. diner)

Reisroute

  • Dag 1

    vlucht Amsterdam - Singapore Vandaag vliegen we naar Zuidoost-Azië waar het avontuur kan beginnen. Op het vliegveld zullen jullie waarschijnlijk al wat reisgenoten tegenkomen. Voor gegevens over de vlucht verwijzen we naar het vluchtschema onder het kopje ‘vluchtinfo’.

  • foto dag 2

    Dag 2

    aankomst Singapore Singapore is het kleinste land van Zuidoost-Azië. Na aankomst in de stad val je van de ene in de andere verbazing en heb je soms het gevoel dat je een tijdreis naar de toekomst hebt gemaakt. Wat ooit een klein, charmant stukje land was is getransformeerd naar een futuristische regio. In het oude centrum van Singapore kun je echter nog de mooie en unieke mix van de Aziatische cultuur en het koloniale verleden tegenkomen. In de avond zijn er veel mooie lichtshows te bewonderen. We verblijven hier één nacht.

  • Dag 3

    Maleisië

  • foto dag 3

    Dag 3

    naar Malakka Vandaag steken we de grens over naar Maleisië. We rijden in ongeveer twee uur door een landelijke omgeving naar Malakka. Malakka staat op de UNESCO lijst en heeft een geschiedenis die 600 jaar terug gaat. Maleisië is een Portugese, Nederlandse en Britse kolonie geweest en vooral in Malakka zijn de Nederlandse invloeden goed zichtbaar. Als je door de Jonkerstraat loopt, lijkt het één groot openluchtmuseum met in de avond een leuke markt.

  • foto paragraaf dag 3

     

    Je kunt vanmiddag op gelegenheid het stadje verkennen en de hoogtepunten bezoeken. Rondom het 'Hollandse plein' staat onder andere het Stadhuys, dat in 1650 door de Nederlanders is gebouwd. Tijdens een bezoek aan St John's fort kijk je uit over de stad. Bij Bandar Hilir, het oudste gedeelte van Malakka, kun je de St Paul's Hill beklimmen en een kijkje nemen bij de ruïnes van St Paul's Church. In Chinatown dwaal je langs leuke winkeltjes en oude Chinese tempels.

  • foto dag 4

    Dag 4

    via Batu grotten naar Kuala Lumpur / stadstour Vanaf Malakka reizen we door naar de hoofdstad van Maleisië; Kuala Lumpur. Onderweg bezoeken we de Batu Caves, die iets boven de hoofdstad liggen. In deze grot is een Indiase tempel gebouwden hier worden dagelijkse rituele uitgevoerd. Tientallen apen hebben deze tempel als hun woonplaats gekozen. De klim van ongeveer 272 treden brengt je bij de ingang van de grotten waar je een schitterend uitzicht over Kuala Lumpur hebt.

  • foto paragraaf dag 4

     

    Daarna is het tijd voor de bruisende hoofdstad Kuala Lumpur. Voor ons doemt de futuristische skyline op, met als hoogste gebouw de Petronas Towers, ook wel Twin Towers genoemd. Om kennis te maken met deze veelzijdige stad maken we een stadstour. We maken stops bij diverse bezienswaardigheden. We overnachten twee nachten in een comfortabel hotel.

  • foto dag 5

    Dag 5

    Kuala Lumpur / vrije dag Vandaag heb je de hele dag om op pad te gaan en deze fascinerende stad te verkennen. In Kuala Lumpur is van alles te doen en het is heel makkelijk om de stad op eigen houtje te verkennen. Ben je geïnteresseerd in cultuur? Bezoek dan het Orang Asli museum waar je alles te weten komt over de oorspronkelijk inwoners van Maleisië. Het land is een mix van culturen, want de Maleisiërs, Chinezen, Indiërs en tientallen andere volkeren leven al generaties lang zij aan zij. Ook kun je een bezoek brengen aan een vuurvliegjes kolonie. 

  • foto paragraaf dag 5

     

    Breng in de avond een bezoek aan de avondmarkt in Chinatown of aan één van de super-de-luxe winkelcentra. Er is genoeg keuze om heerlijk te eten. Ook zijn er veel Foodcourts te vinden. Dit zijn pleintjes met veel kleine eetstalletjes waar je allerlei Aziatische gerechten kunt bestellen. Leuk om tussen de locals te eten en het is ook nog eens zeer betaalbaar. Wordt het een noodle soep, een pittige curry of ga je uitgebreid dineren in de KL-Tower op 280 meter boven de stad?

  • foto dag 6

    Dag 6

    naar Taman Negara In ongeveer vier uur rijden we naar het hotel in Taman Negara waar we drie nachten verblijven. Taman Negara is het eerste nationale park van Maleisië. Het is tevens één van de oudste regenwouden ter wereld. In het park leven vele olifanten en tijgers. De kans dat je die tegenkomt is zeer klein, maar prachtige vogels en vlinders zie je zeker.

  • foto dag 7

    Dag 7

    Taman Negara / Canopy walkway In Taman Negara hoef je je geen moment te vervelen. Er zijn allerlei activiteiten die je alleen of met (een deel van) de groep kunt ondernemen. Zo kun je een kano met bootsman huren en dieper de jungle intrekken. Of maak een tocht naar een waterval waar je een verfrissende duik kunt nemen. Een aanrader is om de canopy walkway te doen. Je loopt dan op een hoogte van 35 meter van boomtop naar boomtop. ’s Avonds eet je het lekkerst in één van de drijvende restaurants aan de rivier.

  • foto dag 8

    Dag 8

    Taman Negara / vrije dag Ook vandaag kun je op eigen houtje dieper de jungle in met en kano. Taman Negara heeft een oppervlakte van 4343 km2 en staat bekend als 's werelds oudste bladverliezende regenwoud, van meer dan 130 miljoen jaar oud. Het is de thuisbasis van enkele zeldzame zoogdieren, zoals de Maleise tijger, krabbenetende makaak, Maleisische gaur (seladang) en Indische olifant. Evenals vogels zoals de argusfazant, bankivahoen, en de zeldzame Maleise spiegelpauw zijn hier in sommige aantallen nog steeds te vinden.

  • foto dag 9

    Dag 9

    via Iskandar watervallen naar Cameron Highlands In ongeveer 3 uur rijden we een prachtige route richting de Cameron Highlands. Onderweg zien we het dagelijks leven van de lokale bevolking en maken we een stop bij de Iskandar watervallen. We vervolgen onze weg naar Cameron Highlands. De groene hooglanden van de Cameron Highlands liggen op zo’n 1500 meter boven zeeniveau. Het is hier een stuk koeler dan in de rest van Maleisië en dus perfect om te wandelen. Het gebied is zeer vruchtbaar. Er groeien veel bloemen en er worden allerlei groenten verbouwd. Hier overnachten we twee nachten in een comfortabel hotel. 

  • foto dag 10

    Dag 10

    Cameron highlands / bezoek theeplantage Cameron Highlands bestaat uit theevelden. Uiteraard krijg je vandaag de kans om een theeplantage te bezoeken. Het hele proces van het plukken van de blaadjes tot het drogen van de thee wordt uitgelegd. Natuurlijk genieten we hier van een kopje thee. Wandelliefhebbers kunnen vanmiddag een mooie wandeling maken in de omgeving. Je kunt er voor kiezen om dit onder begeleiding van een professionele gids te doen of zelf op pad te gaan.

  • foto dag 11

    Dag 11

    via Ipoh en Kuala Kangsar naar Taiping Na het ontbijt rijden we via een panoramische route naar onze eerste stop, de Perak Tong Cave. Een grottempel met een schitterend uitzicht over Ipoh. We vervolgen onze weg richting Kuala Kangsar, de koninklijke stad van de staat Perak. Hier bezoeken we een gebied waar een aantal historische, culturele en religieuze attracties te vinden zijn. Verwonder je aan de Ubudiah-moskee met de gouden koepel. Ook de Istana Iskandariah en Istana Kenangan, twee heel verschillende maar even mooie koninklijke paleizen, zijn de moeite waard.

  • foto paragraaf dag 11

     

    Hierna gaan we verder richting het Perak museum, het oudste museum van Maleisië. Het werd in 1883 gesticht door Sir Hugh Low, de vierde Britse bewoner van Perak (1877 tot 1889). Daarna volgt een bezoek aan de Taiping War Cemetery, de laatste rustplaats voor gesneuvelde geallieerden die tijdens de Tweede Wereldoorlog om het leven kwamen. We eindigen de tour met een wandeling rond de prachtige Taiping Lake Gardens, de eerste openbare tuin die werd aangelegd tijdens de Britse overheersing in Maleisië. Hierna rijden we door naar ons hotel in Taiping.

  • foto dag 12

    Dag 12

    via Kuala Sepetang en de Khoo Kongsi naar Penang Onderweg naar Penang stoppen we in Kuala Sepetang waar we een houtskoolfabriek bezoeken. De fabriek heeft de reputatie dat zij het beste houtskool in Azië produceren. Na aankomst in Penang verkennen we een deel van de stad. We brengen een bezoek aan de rijkversierde Khoo Kongsi en vervolgen onze wandeling naar Clan Jetty. Hier staan traditionele huizen op palen in het water; de woonplaats van Chinese vissersfamilies. De komende twee nachten overnachten we in een comfortabel en gunstig gelegen hotel in Georgetown.

  • foto dag 13

    Dag 13

    Penang / vrije dag Het gezellige en levendige eiland Penang is zeer geschikt voor cultuur- en natuurliefhebbers. Op het eiland zijn veel bezigheden en bezienswaardigheden, maar luieren aan het strand is ook een mogelijkheid. Het beroemde strand van Batu Ferringhi ligt op slechts een half uur rijden van de hoofdstad Georgetown. In Georgetown, de hoofdstad van Penang, vind je prachtige tempels en pagodes. De grootste bevolkingsgroep op Penang is van Chinese afkomst. Hierdoor heeft het eiland iets typisch Aziatisch, wat je in de rest van Maleisië bijna nergens zo duidelijk tegenkomt.

  • foto paragraaf dag 13

     

    Ook een leuke manier om Georgetown te verkennen is door middel van een speurtocht naar diverse muurschilderingen. Hier staat de stad ook wel om bekend. Het historische centrum beschikt namelijk over bijzondere 'streetart' van verschillende kunstenaars, verspreid door het hele centrum Plattegronden zijn overal beschikbaar. Vraag hier naar bij de receptie van het hotel.

  • Dag 14

    Thailand

  • foto dag 14

    Dag 14

    naar Trang Ons Maleise avontuur zit er op maar niet getreurd. We steken vandaag de grens over naar Thailand. Na het ontbijt rijden we naar het immigratie checkpunt van Maleisië, Bukit Kayu Hitam. Hier word je opgevangen door de Thaise gids. Na de grensformaliteiten rijden we verder richting ons hotel in Trang. We overnachten hier een nacht voordat we doorreizen naar de stranden van Thailand.

  • foto dag 15

    Dag 15

    optioneel eilandhoppen; naar Krabi Vandaag heb je de mogelijkheid om eiland te hoppen. Je hopt met de boot langs verschillende, minder bekende eilanden zoals Koh Kradan, Koh Mook en Koh Chuak. Je bevind je in een paradijselijke omgeving van witte zandstranden en kristalhelder water. Na een picknicklunch keer je terug naar de pier en vervolg je je avontuur naar Krabi. Als je liever je eigen plan wilt trekken, is dat natuurlijk ook mogelijk en komt de groep uiteindelijk weer bij elkaar als we verder reizen naar Krabi.

  • foto dag 16

    Dag 16

    Krabi / vrije dag Van indrukwekkende kalkstenen kliffen en palmbomen langs het strand tot cultureel belangrijke tempels; Krabi barst van de diversiteit. Het is een aanrader om met een traditionele longtailboat een tocht te maken naar de onbewoonde eilanden voor de kust. Het kristalheldere water leent zich perfect om te snorkelen. Voor de meer avontuurlijke reiziger is het ook mogelijk om te gaan rotsklimmen of een jungle trekking te maken.

  • foto dag 17

    Dag 17

    naar Khao Sok Nationaal Park / kanotocht Vandaag rijden we in ongeveer drie uur richting Khao Sok, een nationaal park gelegen tussen de Andaman kust en de golf van Thailand. Een zeer mooi gebied in het binnenland van Thailand. Het Khao Sok Nationaal Park heeft de grootste ongerepte bossen van Thailand en wordt beschouwd als een van de oudste regenwouden op aarde. In de middag maken we een schitterende tocht per kano over de Sok Rivier.

  • foto dag 18

    Dag 18

    Khao Sok Nationaal Park / excursie Cheow Lan Lake Na het ontbijt vertrekken we richting het Khao Sok Nationaal Park voor een bootexcursie per longtailboot naar Cheow Lan Lake. Een prachtig gebied waar je je ogen uitkijkt. Het gebied wordt bedekt door het oudste groenblijvende regenwoud ter wereld, enorme kalkstenen bergen en kliffen, diepe valleien, wilde dieren en nog veel meer. Ook maken we hier een korte wandeling door de jungle naar Pakarang grot.

  • foto dag 19

    Dag 19

    via Phang Nga Bay en James Bond eiland naar Phuket Na een relaxte ochtend om de opgedane indrukken te verwerken, rijden we via Phang Nga Bay richting Phuket. We bezoeken onderweg de Bang Riang tempel op de top van een heuvel met een schitterend uitzicht. We nemen daarna een typische longtailboot richting James Bond eiland. Vanuit hier rijden we door richting Phuket. Eenmaal aangekomen aan het eind van de dag kun je lekker tot rust komen in je kamer of een duik nemen in het zwembad.

  • foto dag 20

    Dag 20

    Phuket / vrije dag; avondvlucht naar Amsterdam De laatste dag van deze fantastische reis is alweer aangebroken. Geniet nog even van de laatste vrije uren in Thailand, voordat we weer terug vliegen naar Amsterdam.

  • Dag 21

    aankomst Amsterdam Voor de vluchtgegevens verwijzen wij naar het vluchtschema.

Verlengingspakketten

3-daagse verlenging Phuket

Het is mogelijk om je reis met vier dagen te verlengen op Phuket. Je verblijft in hetzelfde hotel als waar je de laatste dag van de reis overnacht. De prijs is inclusief hotelovernachting met ontbijt en transfer naar het vliegveld.

N.B. Onderstaand genoemde prijzen gelden niet voor elk vertrek. Er is verschil in prijs door seizoentoeslagen. De juiste prijs vind je op het boekingsformulier.

3-daagse verlenging Phuket (laagseizoen, obv1p) 4 dagen € 179,-
3-daagse verlenging Phuket (hoogseizoen, obv 1p) 4 dagen € 259,-
3-daagse verlenging Phuket (laagseizoen, obv 2p) 4 dagen € 89,-
3-daagse verlenging Phuket (hoogseizoen, obv 2p) 4 dagen € 129,-

Lees meer

Verblijf & vervoer

Hieronder volgt een selectie van de accommodaties die we gebruiken tijdens deze reis. In het geval dat we niet terecht kunnen in een bepaald hotel, wijken we uit naar een gelijkwaardige accommodatie.

Info over accommodatie

Vervoer ter plaatse

  • foto Ramada Wyndham Zhongshan Park

     

    Ramada Wyndham Zhongshan Park Net iets buiten het centrum ligt het 4-sterren Ramada Wyndham hotel. Het openbaar vervoer in Singapore is uitstekend. Het centrum met de bezienswaardigheden, zoals de Garden by the Bay en de populaire Orchard Road, is in ongeveer 15 minuten per openbaar vervoer te bereiken. Op loopafstand van het hotel bevinden zich tevens verschillende bezienswaardigheden. Het hotel beschikt over een buitenzwembad, fitnessruimte en er is zelfs een winkelcentrum in het hotel aanwezig. De accommodatie is voorzien van gratis Wi-Fi. De kamers zijn comfortabel ingericht met airconditioning en een eigen badkamer. 

  • foto The Straits Hotel & Suites

     

    The Straits Hotel & Suites In het historische centrum van Malakka, is het Straits Hotel & Suites en suites te vinden. Dit hotel beschikt over een eigen restaurant, dakterras met zwembad, fitnesscentrum en sauna. De kamers zijn voorzien van een tv en eigen badkamer. 

  • foto Hilton Garden Inn South

     

    Hilton Garden Inn South Hilton Garden Inn South is gelegen in de wijk Chow Kit, een lokale wijk gelegen in Kuala Lumpur. Je kunt vanaf hier gemakkelijk met het openbaar vervoer de stad verkennen. Achter het hotel ligt een lokale markt welke leuk is om te bezoeken. De kamers zijn modern ingericht en van alle gemakken voorzien. Op het dakterras bevindt zich een zwembad voor de nodige verkoeling en een bar-restaurant waar je een hapje kunt eten of een drankje kunt nuttigen. Vanaf hier heb je goed uitzicht over de stad en zie je de Petronas Twin Towers liggen.

  • foto Xcape Resort

     

    Xcape Resort Vlakbij de ingang van Taman Negara, één van de oudste regenwouden ter wereld, ligt het Xcape Resort. Of je nu van dieren of planten houdt, graag wilt relaxen of juist actief bezig wilt zijn, dit is een heerlijke plek voor iedereen. De kamers zijn in chaletstijl en netjes ingericht.Ook is er een buitenzwembad aanwezig waar het goed vertoeven is na een actieve dag in het regenwoud.

  • foto Strawberry Park Resort

     

    Strawberry Park Resort In de Cameron Highlands in een prachtige en rustige omgeving, ligt dit fijne hotel. De kamers zijn allen verschillend maar ruim en netjes ingericht. Er zijn een aantal goede restaurants en sfeervolle bars om lekker te eten, te drinken en te relaxen. Het hotel heeft een klein binnenzwembad en een spa waar massages mogelijk zijn.

  • foto Novotel Taiping

     

    Novotel Taiping Het Novotel Taiping is gelegen in het hart van Taiping. De accommodatie beschikt over een fitnessruimte, een buitenzwembad, restaurant en een zonneterras. De Kamers zijn modern ingericht en beschikken over een televisie en een eigen badkamer. 

  • foto Hotel NEO+

     

    Hotel NEO+ Het moderne Hotel NEO+ heeft een goede ligging, midden in het centrum van het levendige Penang. Bij het buitenzwembad op het dakterras is het goed vertoeven en heb je mooi uitzicht over de omgeving. Je kunt bij de bar en het restaurant terecht voor een hapje en een drankje. De net ingerichte kamers beschikken over airconditioning en een eigen badkamer.

  • foto Thumrin Thana Hotel

     

    Thumrin Thana Hotel Het Thumrin Thana Hotel is gelegen in Trang, op loopafstand van de klokkentoren van Trang. De accommodatie beschikt voer een karaoke-ruimte, een souvenirshop, een café en een restaurant waar Japanse fusiongerechten worden geserveerd. De kamers zijn simpel ingericht en beschikken over een satelliet-tv, airconditioning en een minibar. 

  • foto Dusit D2 Krabi

     

    Dusit D2 Krabi Dit hotel is gelegen in een tropische tuin, op de heuvel in het centrum van Ao Nang, Krabi. De accommodatie beschikt over een buitenzwembad en ligt op loopafstand van het strand. Verder is er ook een restaurant en een spa aanwezig. De kamers zijn stijlvol, met een Thais interieur ingericht en beschikken over een eigen balkon. 

  • foto The Cliff & River Jungle Resort

     

    The Cliff & River Jungle Resort De hutjes waar je in verblijft zijn gelegen in een groene omgeving en beschikken over eenvoudige bedden met matras en klamboe. Ieder hutje heeft een eigen buitendouche. Vanaf het balkon heb je panoramisch uitzicht op de omgeving. In de ochtend met mist, in de nacht vol sterren. Er is een zwembad een aanwezig voor de nodige verkoeling. Bij het restaurant kun je terecht voor lokale gerechten en verfrissende drankjes.

  • foto Kata Sea Breeze Resort

     

    Kata Sea Breeze Resort Op loopafstand van het strand, vind je het Kata Sea Breeze Resort. Het hotel beschikt over 4 zwembaden, 3 Thaise en internationale eetgelegenheden en een spa. De kamers zijn modern ingericht en beschikken over airconditioning, satelliet-tv, thee- en koffiefaciliteiten en een balkon.  


Info over accommodaties

In alle plaatsen slapen we in comfortabele hotels met allen een (binnen) zwembad.

Vervoer

Het vervoer tijdens deze reis is erg gevarieerd. We reizen met een eigen bus van lokale standaard, zodat we, als het reisschema het toelaat, kunnen stoppen waar we willen.

Praktisch

Bijkomende kosten

Wat is inbegrepen in de reissom?

  • Internationale vluchten
  • Luchthavenbelasting Schiphol (of Brussels Airport)
  • Overige luchthavenbelastingen (uitgezonderd eventueel ter plekke te betalen vertrekbelastingen; zie kopje: zakgeld)
  • Brandstoftoeslag (zoals die geldt op het moment van boeking)
  • Vervoer ter plaatse volgens programma
  • Overnachtingen volgens programma
  • Nederlandstalige of lokale Engelssprekende reisbegeleiding
  • Indien Nederlandstalige reisbegeleiding op verschillende plaatsen een Engelssprekende gids
  • Bezoek aan de Batu Caves nabij Kuala Lumpur
  • Stadstour in Kuala Lumpur
  • Bezoek aan de oudste regenwouden ter wereld
  • Twee volle dagen bezoek aan Taman Negara (excl. entree)
  • 'Jungle & Canopy walk' in het spectaculaire regenwoud Taman Negara
  • Bezoek aan een theeplantage en Orang Asli Village in Cameron Highlands
  • Bezoek aan culturele bezienswaardigheden in Kuala Kangsar
  • Bezoek aan Taiping War Cemetery & Taiping Gardens
  • Bezoek aan houtskoolfabriek in Kuala Sepetang
  • Bezoek aan Khoo Kongsi en Clan Jetties in Georgetown, Penang
  • Kanoën over de Sok River in Khao Sok Nationaal Park
  • Excursie naar Cheow Lan Lake inclusief wandeling en lunch bij Khao Sok Nationaal Park
  • Eilandhoppen naar Phang Nha Bay en James Bond eiland

Bijkomende kosten vooraf

Boekingskosten 
  •      1 persoon: € 25,-
  •      2 personen: € 40,-
  •      3 of meer deelnemers: € 50,-

Bijdrage Calamiteitenfonds (per factuur): € 2,50
Reis- en/of annuleringsverzekering (indien van toepassing)

Zakgeld

Het richtbedrag aan zakgeld op deze reis is € 295 per persoon per week.

Dit bedrag is een gemiddelde van wat reizigers de laatste jaren tijdens deze reis hebben uitgegeven aan maaltijden en drankjes, bijkomende excursies, entreegelden, eventuele plaatselijke luchthavenbelastingen en fooien. Natuurlijk is je eigen uitgavenpatroon hierbij ook bepalend. Souvenirs zijn daarom niet inbegrepen. Tijdens de reis zijn verschillende (optionele) excursies mogelijk, die je ter plaatse (met behulp van de reisbegeleider) kunt boeken. Indien een excursie beter vooraf kan worden geboekt, dan staat deze vermeld in de reisbeschrijving en op het boekingsformulier.

Enkele voorbeelden van uitgaven tijdens deze reis:

Persoonlijke uitgaven: eten en drankjes (voor de hele reis)€ 690,-
Fooien€ 80,-
Optionele excursies en entreegelden€ 200,-
Enkele voorbeelden van optionele excursies en entreegelden:
- Vuurvliegjes tour in Kuala Selangor (incl. diner)€ 60,-

Fooien

Het genoemde bedrag aan fooien is een richtlijn. Op reis is het gebruikelijk om bijv. chauffeurs, koks en gidsen een fooi te geven. Fooien zijn vaak een onmisbare aanvulling op het inkomen, waarvan meestal een hele familie afhankelijk is. In veel gevallen kun je zelf een fooi geven. Gemeenschappelijke uitgaven (groepsfooien, entreegelden etc.) worden meestal uit de gezamenlijke pot betaald, waarvoor aan alle deelnemers een bijdrage wordt gevraagd. Wanneer je tevreden bent over je reisbegeleider, is het leuk om deze waardering ook met een fooi uit te drukken. Een richtlijn ligt rond de €2 per persoon per (reis)dag.

Zwaarte

Comfort: 4     Intensiteit: 1


In principe kan iedereen die gezond is aan deze reis deelnemen. Er is slechts één lange reisdag, maar doordat je een groot gedeelte van de dag per boot door het regenwoud trekt, vergeet je al snel de tijd. Je kunt de reis verder zo actief maken als je wilt omdat de meeste excursies optioneel zijn.

Neem bij twijfel contact op met onze reisexperts. Houd er rekening mee dat vanwege het avontuurlijke karakter van onze reizen en onvoorziene omstandigheden (een weg kan onbegaanbaar raken, een vervoermiddel kan kapot gaan of een binnenlandse vlucht heeft vertraging) wij genoodzaakt zijn een dagindeling of programmaonderdeel aan te passen.  Een programmawijziging gebeurt zoveel mogelijk in overleg met de groep, maar de uiteindelijke beslissing ligt bij de reisbegeleiding. 

Gezond en veilig op reis

Medicijnen

We raden je aan om een bescheiden reisapotheek mee te nemen. Denk hierbij o.a. aan pijnstillers, desinfecterende middelen, zonnebrand, (blaren)pleisters, middelen tegen koorts, diarree, verstopping, insectenbeten en reisziekte. Daarnaast zijn een tekentang en ORS (Oral Rehydration Salts, tegen uitdroging) aan te raden. Onze reisbegeleiders hebben zelf ook een beperkte EHBO-kit mee. 

Gebruik je speciale medicijnen(bijv. medicijnen die onder de opiumwet vallen en/of grote hoeveelheden), neem dan voldoende mee en vraag je apotheek om een KNMP-reisdocument voor je op te stellen. Houd dit document in je handbagage.

Vaccinaties en malariaprofylaxe

Aangezien de adviezen voor vaccinaties en malariaprofylaxe bijzonder vaak veranderen, raden we je aan contact op te nemen met de lokale GGD, je huisarts of thuisvaccinatie.nl. Het is handig om deze reisroute mee te nemen tijdens de afspraak. Met een volledig vaccinatieschema moet vier tot zes weken voor vertrek begonnen worden. Bekijk hier meer uitleg over beschikbare vaccinaties.

Voor deze reis wordt in de regel geadviseerd je te beschermen tegen:

vinkje Buiktyfus

vinkje DTP (difterie, tetanus, polio)

vinkje Hepatitus A

vinkje Rabies

vinkje Malaria , komt voor in komt voor in Maleisië en Thailand .

vinkje Dengue , komt voor in de stedelijke gebieden van Azië.


Check je reisverzekering!

Logo Europeesche

De kosten van medische verzorging in het buitenland of een onverwachte vlucht naar huis kunnen enorm oplopen. Wie goed verzekerd op reis gaat voorkomt hoge kosten. Daarom stellen we een individuele reisverzekering verplicht. Meer informatie over het Sawadee Verzekeringspakket i.s.m. Europeesche Verzekeringen vind je hier.

Hulp op zak app

De Hulp op Zak-app biedt je snelle hulp als je schade hebt tijdens je vakantie. Bij een noodsituatie bereik je direct de alarmcentrale van je verzekeraar. De app is via deze pagina te downloaden.

Veiligheid en reisadvies

De veiligheid van klanten en personeel staat bij Sawadee altijd op de eerste plaats. Via onze contacten met agenten en lokale autoriteiten volgen wij de veiligheidssituatie op al onze bestemmingen doorlopend. Voor actuele informatie over de veiligheidssituatie op jouw bestemming verwijzen wij je naar de website van de rijksoverheid: reisadviezen.

Financiën

Valuta

De munteenheid van Singapore is de Singaporese Dollar. De munteenheid van Maleisië is de Maleisische ringgit en de munteenheid van Thailand is de Thaise Baht. Voor de actuele wisselkoers verwijzen we naar Oanda.

Pinnen, cash en creditcard

Pinnen: In Maleisië kun je overal pinnen met een pinpas met een Maestro- of Cirrussymbool. Bij aankomst in Kuala Lumpur kun je direct op de luchthaven geld wisselen of pinnen. In Thailand kun je tegenwoordig vrijwel in alle steden pinnen. Geld opnemen kan bij filialen van de CB en de KBZ banken, deze zijn te vinden in de grotere steden die we bezoeken.
Cash: Wij adviseren om met name voor Thailand voor de zekerheid minimaal €150,- per persoon contant mee te nemen. Op sommige plekken in Thailand worden bankpassen niet geaccepteerd. 
Creditcards: Tijdens de gehele reis kun je met een creditcard overal terecht.

Maaltijden

maaltijden

De overige maaltijden zijn niet bij de reissom inbegrepen. Dit is een bewuste keuze, omdat we de vrijheid van het individueel reizen willen combineren met het gemak van een groepsreis. Singapore, Maleisië & Thailand zijn paradijzen als je van Aziatisch eten houdt.

Eten en drinken

De keuken in Singapore is zeer gevarieerd door de verschillende etnische achtergronden van de bevolking. Het heeft gerechten met zoete, zure, hete en bittere smaken. Veel gerechten hebben een basis van rijst met kip, vis, garnalen, rund-, lams-, geiten- en varkensvlees. Invloeden uit de Chinees, Maleis en de Zuid-Indiase keuken.

Maleisië beschikt over een uitstekende en gevarieerde keuken, omdat er veel verschillende culturen wonen: Chinezen, Indiërs, Maleisiërs. De reis is hierdoor zeker ook een culinaire belevenis. Op straat kun je overal goed eten, het eten bij kraampjes op straat is goedkoop, veilig en heel lekker. Menukaarten zijn meestal in het Engels. Omdat Maleisië erg warm is en je dus veel zal zweten, is het belangrijk veel te drinken.

Thailand beschikt over een uitstekende en gevarieerde keuken, zij het naar westerse smaak pikant en soms zelfs zeer scherp gekruid. Als het eten te heet is, neem dan wat droge rijst of een hapje suiker. Menukaarten zijn in het algemeen in het Thais en Engels. Het eten van kraampjes op straat is goedkoop en vaak heel lekker. Het aardige hierbij is dat je de gerechten kunt aanwijzen. Eet vlees en kip altijd goed doorbakken (soek soek) en eet geen rauwe vis of schaal- en schelpdieren.

Taal & Cultur

maaltijden

Taal: Singapore heeft meerdere officiële talen, namelijk Maleis, Mandarijn, Tamil maar ook Engels. De officiële taal in Maleisië is het Bahasa Malaysia, maar met Engels kun je bijna overal terecht. In Thailand is de officiële taal Thai. In de steden kun je ook goed terecht met Engels. Het is een ware sport om enkele Thaise sleutelwoorden onder de knie te krijgen, want een woord kan met vijf verschillende intonaties ook vijf verschillende betekenissen hebben. Er zijn kleine woordenboekjes te koop.

Cultuur: Tijdens de reis bezoeken we regelmatig religieuze gebouwen. Hiervoor is het noodzaak er gepast uit te zien. Voor vrouwen èn mannen betekent dit geen blote schouders en benen.

Reisbegeleiding

reisbegeleiding

Deze Singapore, Maleisië & Thailand reis wordt begeleid door een Nederlandstalige reisbegeleid(st)er of een lokale Engelssprekende reisbegeleid(st)er. Onze reisbegeleiders zijn stuk voor stuk professioneel en gepassioneerd en hebben een intensieve, door Sawadee ontwikkelde training gevolgd. De reisbegeleiders zorgen ervoor dat de reis zo optimaal mogelijk verloopt en zijn je eerste aanspreekpunt bij vragen of opmerkingen. Zij geven je graag tips over mogelijke excursies, mooie plekjes en leuke restaurants. Onze reisbegeleiders beantwoorden graag al je vragen, maar neem zelf ook een goede reisgids mee. De reisbegeleider verwelkomt je op de bestemming bij aankomst op de luchthaven. Boek je een reis met een Nederlandse reisbegeleider? Dan gaat er naast je reisbegeleider ook een lokale Maleisische gids mee gedurende de reis. Dit is in Maleisië namelijk verplicht maar tevens ook nog eens ontzettend handig. Hij/zij spreekt de taal en kan je veel vertellen over het land en zijn cultuur. Je Nederlandse reisbegeleider heeft echter de eindverantwoordelijkheid voor de uitvoering van de reis en blijft te allen tijde je eerste aanspreekpunt voor wat betreft planning, programma en organisatorische zaken.

Onze reisbegeleiders zijn stuk voor stuk professioneel en gepassioneerd en hebben een intensieve, door Sawadee ontwikkelde training gevolgd. De reisbegeleiders zorgen ervoor dat de reis zo optimaal mogelijk verloopt en zijn je eerste aanspreekpunt bij vragen of opmerkingen. Zij geven je graag tips over mogelijke excursies, mooie plekjes en leuke restaurants. Onze reisbegeleiders beantwoorden graag al je vragen, maar neem zelf ook een goede reisgids mee. De reisbegeleider verwelkomt je op de bestemming bij aankomst op de luchthaven.


Reisdocumenten

reisdocumenten

Je hebt een paspoort nodig dat nog zes maanden geldig is na vertrek uit Singapore, Maleisië en Thailand.

Voor deze reis is geen visum nodig.

Bij aankomst in Singapore krijg je een gratis Social Visit Pass verstrekt. Bij aankomst in Thailand krijg je een gratis 30-dagen visum wat je goed moet bewaren aangezien je dit weer nodig hebt bij het verlaten van het land.

Als reiziger ben je zelf verantwoordelijk om over de juiste reisdocumenten te beschikken. Bovenstaande richtlijnen gelden voor reizigers met de Nederlandse of Belgische nationaliteit. Reizigers met een andere nationaliteit dienen zelf contact op te nemen met de ambassade, Visumcentrale-Nederland of Visumcentrale-België.

Beste reistijd

reisseizoen

Beste reistijd Singapore: Singapore kent een tropisch klimaat met een dagelijkse gemiddelde temperatuur van 26°C, hoewel het er ook vaak heet kan zijn met temperaturen tot 36°C. Het wordt er amper kouder dan 20°C. Er is wel een hoge luchtvochtigheid waardoor het vaak drukkend warm is. Mei tot augustus zijn de droogste maanden hoewel een hevige regenbui uiteraard nooit uitgesloten is. 

Beste reistijd Maleisië: Maleisië heeft een tropisch regenwoudklimaat met gedurende het hele jaar hoge temperaturen tussen de 25 en 35 graden. Het voelt vaak zeer warm en vochtig aan, vooral in de steden. Op de eilanden waait er vaak een windje, waardoor het er minder benauwd is. West-Maleisië kun je het hele jaar bezoeken en er is nauwelijks sprake van een regenseizoen of moesson.

Beste reistijd Thailand: Van oktober tot en met maart, als het weinig regent en de dagtemperaturen aangenaam zijn (25- 30°C). Ook in de overige maanden is Thailand echter prima te bereizen. Het regent zelden de hele dag en de natuur is extra groen en fris.

Vervoer

vervoer

Het vervoer tijdens deze reis is erg gevarieerd. We reizen met een eigen bus van lokale standaard, zodat we, als het reisschema het toelaat, kunnen stoppen waar we willen.

Wat neem ik mee

Wat neem ik mee

Bagagekeuze 

Ter plaatse maakt het vervoer vaak deel uit van het avontuur. Reizen per (privé) bus, truck, boot, trein, terreinwagen; tijdens een Sawadee reis kan het allemaal! Omdat de bagageruimte in deze vervoermiddelen vaak beperkt is, raden we je af om een harde koffer mee te nemen. Het beste kun je kiezen voor een flexibele rugzak, sporttas of zachte koffer. Kijk daarnaast ook eens kritisch naar wat je echt nodig hebt op reis, de ervaring leert dat je al snel te veel meeneemt. Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het dragen van je bagage naar de accommodatie, geldt in dit geval: less is more!

Luchtvaartmaatschappijen staan meestal 1 stuk ruimbagage van maximaal 20 kilo toe. Voor binnenlandse vluchten hanteren sommige luchtvaartmaatschappijen een lagere bagagelimiet. Dit staat dan vermeld in het tabblad 'vluchtinfo', onder het kopje vluchtinformatie. Wij adviseren om onmisbare spullen, zoals bijvoorbeeld medicatie en wandelschoenen, aan te trekken of in je handbagage te stoppen.

Kleding

Omdat de temperaturen tijdens deze reis nogal kunnen verschillen is het handig om laagjeskleding mee te nemen: kledingstukken die je als het afkoelt over elkaar heen kunt aantrekken en bij warmer weer snel uittrekt. 

Bedenk dat je er ‘netjes' uit moet zien als je een tempel bezoekt. Voor vrouwen èn mannen betekent dit geen blote schouders en benen. Een sarong, welke je als sjaal of omslagdoek kan gebruiken biedt hier eventueel uitkomst. 

Wat heb je zeker nodig:

  • Reisdocumenten: zie Paspoort & Visum
  • Dagrugzak voor wandelingen en dagexcursies 
  • Kleding: denk vooral aan laagjes, badkleding, regenjas
  • Handdoek (sneldrogend), strandhanddoek
  • Toiletartikelen: DEET (tegen de muggen)
  • Schoeisel: stevige wandelschoenen met profiel (géén zware bergschoenen)  en slippers en/of sandalen
  • Accessoires: hoedje/petje, zonnebril
  • Reisapotheek

Wat is handig om mee te nemen:

  • Flightbag (beschermhoes voor rugzak of tas)
  • Moneybelt/heuptasje
  • Tas voor kleine aankopen (scheelt plastic afval)
  • Hervulbare drinkfles (scheelt plastic afval)

Wat heb je niet nodig:

  • Een klamboe

Fotografie, video en opladen

In de meeste hotels kun je de batterijen van je camera opladen. Voor het opladen van je elektrische apparaten tijdens de reis heb je de juiste stekker nodig. Het is handig om van te voren te controleren of een wereldstekker noodzakelijk is. Een overzicht van de type stopcontacten van elk land vind je via deze link.

Daarnaast is het ook altijd handig om een Powerbank bij je te hebben.

Contact op reis

Contact op reis

Maak van thuisblijvers geen spoorzoekers! Zorg dat thuisblijvers altijd kopieën hebben van zowel je reisschema als je vluchtgegevens. Actuele vluchttijden zijn te vinden op NOS-teletekst of via www.schiphol.nl of www.schiphol.nl

We sturen geen lijst van de accommodaties die we tijdens de reis gebruiken. Deze kunnen in een enkel geval wisselen en vaak zijn de kamers onder een andere naam geboekt. In geval van nood zijn wij voor zowel reizigers als thuisblijvers 24 uur per dag bereikbaar. Tijdens kantooruren bel je +31204202220. Buiten kantooruren wordt je doorgeschakeld met onze alarmdienst of kun je direct ons noodnummer bellen: +31206516035. 

Tip: maak een digitaal dossier aan. Scan je paspoort, visa, e-tickets en andere belangrijke bescheiden en mail deze naar jezelf. Zo heb je, ingeval van diefstal of verlies tijdens de reis, altijd kopieën van je belangrijke papieren achter de hand.

Veelgestelde vragen

 

    Coronavirus (COVID-19)

  • Wat is het huidige reisadvies?

    Vanaf 16 juni is het mogelijk om op vakantie te gaan naar veel landen binnen de Europese Unie (EU) of de Schengenzone. Het reisadvies voor landen wordt aangepast van ‘oranje’ (vakantiereizen afgeraden) naar ‘geel’ (vakantiereizen mogelijk, let op risico’s).Het Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het algemene reisadvies voor alle landen ter wereld aangepast naar code oranje: alleen noodzakelijk reizen of rood, niet reizen. Dit maakt het voor ons op dit moment nog onmogelijk om reizen uit te voeren. Omdat de situatie zo snel verandert raden we je aan om op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken te kijken voor de laatste updates.

  • Kunnen landen mij de toegang verbieden?

    Diverse landen nemen op dit moment maatregelen ter beperking van de verspreiding van het Coronavirus. Ga je binnenkort op reis? Dan kun je hiermee geconfronteerd worden. Bekijk hier de op dit moment geldende maatregelen per land.

  • Heeft het Calamiteitenfonds een rol bij epidemieën zoals het coronavirus?

    De garantieregeling van het Calamiteitenfonds is alleen van toepassing op calamiteiten als gevolg van een natuurramp of van molest. Gezondheidsrisico's zoals het coronavirus vallen niet onder de definitie natuurramp of molest. Het Calamiteitenfonds kan hier dus geen dekkingsbeperking en garantie voor afgeven.

  • Waar vind ik de meest actuele informatie vanuit de ANVR?

    De meest actuele informatie vanuit de ANVR kun je hier vinden.

  • Wat betekent het coronavirus voor mijn reisverzekering?

    Indien je verzekerd bent via de Europeesche vind je hier meer informatie over het coronavirus met betrekking tot uw reis- en annuleringsverzekering. Ben je verzekerd via een andere partij? Check dan de website van jouw verzekeraar voor meer informatie.

  • Ik heb een reis geboekt met vertrek tussen nu en 31 oktober 2020. Gaat mijn reis wel door?

    Niemand weet hoe de wereld er in de aankomende maanden uit zal zien. Het is voor ons daarom onmogelijk om nu al definitief uitsluitsel te geven of jouw reis al dan niet door kan gaan. Een en ander hangt uiteraard af van het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. We begrijpen dat dit wellicht lastig voor je kan zijn, maar vragen je desondanks geduld te hebben en nader bericht van ons af te wachten. Om je hierin tegemoet te komen hebben we de voorwaarden voor alle reizen met vertrek met vertrek tussen nu en 31 oktober 2020 als volgt aangepast:
    Versoepelde betalingsvoorwaarden
    Heb je de volledige reissom nog niet betaald? Dan hoef je dit pas 30 dagen voor de vertrekdatum te doen.
    Flexibele annuleringsvoorwaarden
    Heb je besloten de reis niet meer te willen maken? Dan kan je de reis (schriftelijk) annuleren en gelden de volgende aangepaste annuleringsvoorwaarden (Let op: uitsluitend voor reizen met vertrek tussen nu en 31 oktober 2020 en niet geldig voor reizen met internationale groepen):

    • Tot 30 dagen voor vertrek: kosteloos (onder voorbehoud)*. We bieden je de mogelijkheid aan om tot 30 dagen voor vertrek in ieder geval het landcomponent van jouw reis kosteloos te annuleren of om te boeken naar een andere bestemming of vertrekdatum. In meeste gevallen kan het vluchtcomponent van jouw reis ook kosteloos geannuleerd of omgezet worden. Dit is afhankelijk van de ticketvoorwaarden, die wij op verzoek zullen opvragen en je hierover informeren. 
    • Binnen 30 dagen voor vertrek: annuleringskosten op aanvraag*. De annuleringskosten zijn afhankelijk van de vliegticketvoorwaarden en annuleringsvoorwaarden van onze leveranciers. Deze kosten zullen wij op verzoek opvragen en je hierover informeren. Wij berekenen alleen de werkelijke annuleringskosten aan jou door. Mocht je onverhoopt voor vertrek besmet raken met het Covid-19 virus, dan kan je alsnog kosteloos jouw reis annuleren of omboeken naar een andere bestemming of vertrekdatum, mochten de annuleringskosten niet vergoed worden door jouw annuleringsverzekering.

    * Boekingskosten worden bij annulering volledig in rekening gebracht, ongeacht annuleringsdatum.

    Voor reizen met vertrek na 31 oktober 2020 gelden (voorlopig) nog de reguliere annuleringskosten. Heb je een reis met internationale groep geboekt? Neem dan contact met ons op om je voorwaarden te bespreken. 

  • Wat zijn de algemene voorwaarden en de geldigheid van de coronavoucher?

    Als jouw reis geen doorgang heeft kunnen vinden wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvang je een coronavoucher om een nieuwe reis bij ons te boeken. De geldigheid van de coronavoucher is maximaal 1 jaar na de uitgifte ervan. Wanneer je de voucher wilt inzetten voor een nieuw te boeken reis, dien je deze boeking vóór de vervaldatum van de voucher bij ons te plaatsen. De geldigheidsdatum betreft dus de boekingsdatum en niet de vertrekdatum. De vertrekdatum van jouw nieuwe reis kan daarentegen wel plaatsvinden ná de vervaldatum van de voucher.

  • Wat is de waarde van de coronavoucher?

    De waarde is maximaal gelijk aan het bedrag dat je reeds had (aan)betaald ten tijde van de annulering. De voucher vervangt het recht om terugbetaling van alle betaalde bedragen te vragen aan Sawadee Reizen. Boekings- en of administratiekosten worden niet gerestitueerd. Extra CO2-compensatie en reis- en annuleringsverzekeringspremies voor verzekeringen die via ons zijn afgesloten, worden zo spoedig mogelijk op het bij ons bekende bankrekeningnummer van de hoofdboeker overgemaakt.

  • Wat gebeurt er als mijn nieuwe reis duurder/goedkoper is dan mijn geannuleerde reis?

    Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten volgens de reguliere betalingsvoorwaarden. Wanneer de nieuwe reis goedkoper is, blijft de restwaarde voor de resterende termijn van de voucher bestaan en gedekt door de SGR voor een periode van 1 jaar na afgifte van de voucher.

  • Kan ik mijn voucher delen met mijn medereizigers?

    De voucher wordt uitgegeven aan de hoofdboeker. De hoofdboeker is de enige die deze voucher kan inzetten voor een nieuwe reis. We vragen je dan ook om dit onderling met jouw medereizigers te regelen. Sawadee Reizen zal hier geen bemiddelende rol in spelen.

  • Kan ik de voucher gebruiken om een eerder geboekte reis die niet geannuleerd is te betalen?

    Ja, je kunt nog openstaande bedragen van andere reizen met Sawadee Reizen betalen met jouw voucher.

  • Ik wil mijn coronavoucher inzetten. Hoe doe ik dit?

    Je kunt jouw nieuwe reis gewoon boeken via onze website en het vouchernummer in het opmerkingenveld vermelden. Zodra jouw nieuwe reis bevestigd is, ontvang je zo spoedig mogelijk een bevestiging middels een factuur, waarop de coronavoucher verwerkt is.

  • Als ik nu een reis boek, kan ik deze dan kosteloos annuleren?

    Flexibele boekings- en annuleringsvoorwaarden: Bij bijzondere omstandigheden horen uiteraard bijzondere en flexibele boekings- en annuleringsvoorwaarden. Zo kun je in de huidige situatie toch alvast je reis vastleggen – en de bijbehorende voorpret ervaren – maar heb je voldoende ruimte om je plannen (vaak kosteloos) te wijzigen indien de omstandigheden veranderen. Indien je boekt voor een reis tot 1 april, gelden de volgende voorwaarden: 

    • Kosteloos annuleren*
    • Gratis omboeken**
    • Niet genoten reisdagen bij repatriëren worden vergoed  
    • Gratis annuleren tot dag voor vertrek bij een COVID-19 besmetting indien je annuleringsverzekering niet uitkeert*** 
    • Let op: de aangepaste voorwaarden zijn niet van toepassing op groepsrondreizen met internationaal gezelschap****
    * Tot 30 dagen voor vertrek, binnen de dertig dagen gelden de Sawadee-ANVR annuleringsvoorwaarden.

    ** Tot 5 dagen voor vertrek. Kosten die Airlines rekenen voor de omboeking worden in rekening gebracht.

    *** Wij raden iedereen aan een annuleringsverzekering met COVID-dekking af te sluiten. Controleer hiervoor de polisvoorwaarden bij je verzekering. 

    **** Heb je interesse in het boeken van een groepsrondreis met internationaal gezelschap? Neem dan contact met ons op om de boekings- en annuleringsvoorwaarden te bespreken.  

  • Algemeen

  • Wat is het minimum aantal deelnemers voor een reis?

    Het minimum aantal deelnemers om doorgang van de reis te garanderen, kan per vertrekdatum verschillen. Uiteraard streven we ernaar om alle gepubliceerde reizen te laten doorgaan. Wanneer deelnemers onverhoopt annuleren, komt het voor dat een (reeds gegarandeerde) reis niet langer het minimum aantal deelnemers heeft. De vertrekgarantie vervalt dan totdat het minimum aantal deelnemers via nieuwe boekingen weer is behaald. Mocht dit niet het geval zijn, dan bekijken we of je reis alsnog door kan gaan. We nemen in dat geval contact met je op om te kijken wat mogelijk is.

  • Gaan er veel singles mee op reis?

    Singlereizen worden steeds populairder; veel mensen gaan om uiteenlopende redenen alleen op reis. Er is daarom ook steeds meer vraag naar speciale singlereizen. Sawadee biedt ook speciale singlereizen, bedoeld voor iedereen die alleen op vakantie gaat, maar wel graag in het gezelschap van anderen een land wil verkennen. Het begrip 'single' hanteren we ruim: wil jij op vakantie, maar blijft je partner thuis? Ook dan kun je één van onze single reizen boeken. Stellen kunnen niet mee met deze reizen. Familieleden, vrienden of buren wél.
    Op de reguliere Sawadee reizen is de verhouding tussen stellen en singles ongeveer gelijk. Toch boeken op de ene vertrekdatum meer alleengaanden dan op de andere. Voor de alleengaande reizigers hebben wij een  overzicht van reizen waarop al minimaal drie andere alleenreizenden staan.

  • Kan ik ook reizen in een privégroep?

    Het is mogelijk om te reizen in een privégroep. Dat kan vanaf 10 personen op een reis uit ons programma. Je kunt dan zelf de vertrekdatum kiezen (mits dit mogelijk is met vluchten en activiteiten tijdens de reis). Het is niet mogelijk om aanpassingen in de route of het programma door te voeren. Neem voor meer informatie over reizen in een privégroep contact op met onze reisadviseurs (020 - 4202220 of info@baobab.nl).

  • Heeft Sawadee de beschikking over een 24-uurs noodservice?

    In geval van nood kunnen thuisblijvers tijdens kantooruren bellen naar Sawadee op ons reguliere nummer: 020-4202220. Wij kunnen snel achterhalen waar de groep zich op dat moment bevindt. Als contact buiten kantooruren noodzakelijk is dan zijn wij bereikbaar op ons noodnummer: 020-6516035. Houd er rekening mee dat het vanwege het avontuurlijke karakter van onze reizen niet altijd mogelijk is om binnen 24 uur contact met de groep te leggen.

  • Tot wanneer kan Sawadee een reis annuleren die nog geen gegarandeerd vertrek heeft?

    Sawadee Reizen behoudt zich het recht voor om tot uiterlijk 28 dagen voor vertrek de reis te annuleren volgens de Sawadee annuleringsvoorwaarden.

  • Boeken van je reis

  • Wanneer kan ik het beste een reis boeken?

    Wij raden je aan een reis te boeken zodra je er uit bent. Veel reizen, zeker in het hoogseizoen, zitten namelijk snel vol. Prijzen van vluchten en landarrangementen zijn altijd onder voorbehoud van beschikbaarheid en aan wijzigingen onderhevig. Elke boeking verwerken wij dan ook in aanvraag. Hoe eerder je boekt, hoe kleiner de kans op teleurstellingen. Een vliegtuig kan volgeboekt zijn of een stoel is alleen nog in een duurdere klasse beschikbaar. Daarnaast geldt dat wij minstens 8 tot 10 weken voor vertrek genoodzaakt zijn om niet afgenomen vliegtuigstoelen terug te geven aan de luchtvaartmaatschappij. Het kan voorkomen dat een vlucht en/of het landarrangement niet meer, of enkel tegen een hogere prijs, beschikbaar is. In dat geval nemen we direct contact met je op. Je hebt dan de keuze om akkoord te gaan met de wijziging, om een andere reis of vertrekdatum te boeken of om je reis kosteloos te annuleren. Is het minimum aantal deelnemers behaald, dan garanderen wij de doorgang van de reis. Uiterlijk 28 dagen voor vertrek nemen we contact met je op in het geval het minimum niet is behaald. We bieden je desgewenst een passend alternatief of je krijgt de volledige reissom retour.

  • Kan ik ook eerst een optie nemen op een reis?

    Wanneer je nog even wilt nadenken of moet overleggen voor je een reis vast legt, dan kun je een optie nemen op een reis. Met een optie houden we zo lang als mogelijk de plek (mits beschikbaar) in de groep voor je vast. We vragen echter nog geen vluchten of accommodaties aan, of deelname aan een keuzeprogramma. Een optie kun je telefonisch afsluiten bij een van onze Reisexperts via 020-420 22 20 (keuze 2) of online via de website onder het kopje 'Vertrekdata & Prijzen' van de betreffende reis.

  • De reis van mijn keuze heeft nog geen gegarandeerd vertrek. Wat nu?

    Wanneer de reis van je eerste voorkeur nog geen gegarandeerd vertrek heeft,boek dan toch. Hoe sneller het minimum aantal deelnemers wordt behaald, hoe eerder wij de reis (op de website) op gegarandeerd vertrek kunnen zetten! Wil je zeker zijn dat je op reis gaat? Dan kun je bij boeking een zogenaamde Vakantie Garantie Optie nemen op een andere reis. Als de door jou geboekte reis nog niet gegarandeerd doorgaat én de reis van jouw VGO al bijna vol zit, dan bieden we je de mogelijkheid om kosteloos om te boeken. Zo vertrek je altijd! Deze regel geldt niet voor de reizen van Exodus en Grand American Adventures. Als 28 dagen voor vertrek het minimum aantal deelnemers nog niet is gehaald, dan nemen wij contact met je op. Je krijgt dan desgewenst een passend alternatief aangeboden of je krijgt de volledige reissom retour.

  • Waar vind ik de boekingsvoorwaarden?

    Sawadee hanteert haar eigen boekingsvoorwaarden: Boekingsvoorwaarden.
    Wij zijn aangesloten bij de ANVR, de brancheorganisatie van de reisbranche. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. Op alle boekingen gemaakt bij Sawadee zijn de ANVR Consumentenvoorwaarden van toepassing. Je vindt deze voorwaarden op ANVR.nl of in deze PDF.

  • Hoe weet ik dat mijn reis bevestigd is?

    Zodra je van ons de factuur ontvangt, is je boeking bevestigd. Je factuur is de definitieve boekingsbevestiging voor alle zaken omtrent je boeking. We streven ernaar je de factuur binnen acht werkdagen na boeking toe te sturen.

  • Hoe en wanneer betaal ik?

    Wanneer we je vluchten en accommodaties hebben vastgelegd, krijg je de factuur toegestuurd als definitieve boekingsbevestiging. De aanbetaling van de reis bedraagt 20% van de reissom wanneer je langer dan 8 weken voor vertrek hebt geboekt. Dit bedrag staat duidelijk vermeld op de factuur die je van ons krijgt. Maak meteen na ontvangst van de factuur de aanbetaling en de eventueel verschuldigde kosten van de annuleringsverzekering over. De resterende reissom en het bedrag van de eventueel afgesloten reisverzekering moeten uiterlijk 8 weken voor vertrek overgemaakt zijn. Let op: je krijgt hiervoor géén nieuwe factuur. Bij boekingen binnen 8 weken voor vertrek betaal je in één keer de gehele reissom. Lees hier meer informatie over betalingen.

  • Wanneer krijg ik mijn vluchtschema en deelnemerslijst toegestuurd?

    Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je de exacte vluchtgegevens, de deelnemerslijst en, indien van toepassing, de meest recente reisinformatie.

  • Welke verzekeringen heb ik nodig voor mijn reis?

    Iedereen die met Sawadee op reis gaat, dient verplicht een individuele reisverzekering te hebben. Je kunt eenvoudig een doorlopende of aflopende reis- en/of annuleringsverzekering bij ons afsluiten. Sawadee biedt in samenwerking met Europeesche Verzekeringen een reisverzekering aan die in alle noodzakelijke dekkingsgebieden voorziet. Bekijk hier meer informatie en het afsluiten van een reis- of annuleringsverzekering.

  • Ik wil een wijziging aanbrengen in mijn boeking, kan dat?

    Het is mogelijk om bij of na boeking een wijziging aan te brengen. Als je na ontvangst van de factuur (boekingsbevestiging) een wijziging doorvoert in je boeking waarmee kosten zijn gemoeid, dan zijn er wellicht ook administratiekosten. Besluit je na boeking dat je mee wilt gaan op een andere reis, dan wordt dit beschouwd als een annulering van de oorspronkelijke reis en boeking van een nieuwe reis. De Sawadee annuleringsvoorwaarden zijn dan van toepassing. Kijk hier voor de administratie- en wijzigingskosten.

  • Ik wil mijn reis verlengen, kan dat?

    Ga je met Sawadee op reis en wil je na afloop van de reis langer in het betreffende land blijven, dan bieden we twee mogelijkheden. Beide zijn in principe mogelijk binnen de geldigheidsduur van het ticket. Je boekt de standaard verlenging die wij bij een aantal reizen aanbieden, of je laat ons de terugvlucht uitstellen naar een door jou gewenste datum. Vraag je de vluchtwijziging direct bij boeking bij ons aan, dan brengen we daarvoor € 50,- administratiekosten per persoon in rekening (tot een maximum van € 100,- per factuur). Vraag je de vluchtwijziging na boeking aan, dan berekenen we € 100,- per persoon extra (tot een maximum van € 200,- per factuur). Deze kosten gelden ook voor de aanvraag van de standaard verlenging. Valt de gewenste verlenging buiten de geldigheidsduur van het ticket, of geldt er een toeslag op de vlucht, dan moeten we naast de administratiekosten een hoger tarief, dat door de luchtvaartmaatschappij wordt opgelegd, berekenen. Voor beide vormen van de verlenging geldt altijd dat de vlucht en/of accommodatie op aanvraag zijn. Eerder vertrek, voor aanvang van de reis, is niet in alle gevallen mogelijk en uitsluitend op aanvraag. Bij een vluchtverlenging regel en betaal je zelf de kosten voor vervoer naar de luchthaven. Kijk hier voor de administratie- en wijzigingskosten..

  • Ik moet mijn reis annuleren, hoe kan ik dit doen?

    Wanneer je de reis onverhoopt moet annuleren, doe dit dan schriftelijk door het sturen van een e-mail. Uiteraard horen we telefonisch graag eerst je verhaal aan. Je kunt je mail sturen naar info@baobab.nl. >Lees hier meer over de annuleringsvoorwaarden.

  • Ik wil boeken vanuit België, kan dat?

    Woon je in België, dan kun je terecht bij onze collega’s van reisorganisatie Joker voor alle informatie en voor het boeken van je reis. Kijk op www.sawadeereizen.be voor meer informatie.

    Onze reizen vertrekken bij voorkeur vanaf Schiphol, maar een aantal van onze reizen vertrekt vanuit Zaventem/Brussel. Met de trein reis je doorgaans in nog geen twee uur vanuit Antwerpen op Schiphol, en ook naar Zaventem is het openbaar vervoer goed geregeld. Meer informatie vind je op: www.ns.nl of www.belgianrail.be.

  • ​Ik reis alleen. Hoe gaat dat in zijn werk?

    Reis je alleen? Dan hoef je niet perse de meerprijs voor een éénpersoonskamer te betalen. Je kan ervoor kiezen om een ‘kamer op indeling’ (of tent indien van toepassing) te boeken, waarbij je een kamer deelt en rouleert met andere ‘op indeling’ deelnemers van hetzelfde geslacht. Kies je hiervoor, dan willen we je graag wijzen op de verwachtingen die wij hebben van deelnemers die op ‘kamer op indeling’ basis meereizen.
    Een ‘kamer op indeling’ is afhankelijk van de groepssamenstelling en is net zoals een éénpersoonskamer altijd op aanvraag en onder voorbehoud van beschikbaarheid. Kunnen we niet meer bevestigen, dan nemen we direct contact met je op. Je hebt dan de keuze om akkoord te gaan met een wijziging, een andere reis te boeken of om je reis kosteloos te annuleren.

  • Wat betekent een boeking ‘op aanvraag’?

    Alle boekingen die bij ons worden gemaakt, worden gemaakt op aanvraag. Dit betekent dat wij bij onze samenwerkingspartners eerst moeten nagaan of bijv. de gewenste retourvlucht of de gevraagde kamer nog beschikbaar is. Indien er beschikbaarheid is, wordt de reservering meteen gemaakt en is de boeking direct definitief. Als de reis niet akkoord komt, dan nemen wij contact met je op en wordt er een alternatief geboden (mogelijk met een prijsverhoging). Ga je hier niet mee akkoord, dan kun je kiezen voor een andere reis of de boeking kosteloos annuleren.

  • Vluchten en tickets

  • Hoe en wanneer ontvang ik mijn e-tickets en vluchtgegevens?

    Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je een e-mail met het definitieve vluchtschema en het e-ticket, ook wel elektronisch ticket.

  • Ontvang ik ook de tickets voor de binnenlandse vluchten?

    Alle vluchten die onder het kopje Vluchtinformatie op onze website staan, worden per e-mail aan je verstuurd. De e-tickets van de overige vluchten, die niet onder Vluchtinformatie genoemd worden, ontvang je ter plekke van de reisbegeleider.

  • Mijn naam staat verkeerd gespeld op het e-ticket, wat moet ik doen?

    E-tickets houden geen rekening met spaties tussen namen en zijn niet hoofdlettergevoelig. Mocht je naam dus spatieloos zijn gespeld (bijvoorbeeld vandijk) dan is er geen fout in de spelling van je naam. Komt de naam in je e-ticket echter op een andere manier niet overeen met de naam in je paspoort, dan dien je gelijk contact met ons op te nemen via 020-4202220.

  • Er staan nog andere namen op mijn ticket van mensen die ik niet ken. Klopt dit?

    Het ticket dat je van ons hebt ontvangen is alleen voor jou, de andere namen die je ziet zijn van medereizigers uit je groep. We hebben tegelijk met jouw naam ook hun gegevens aan de luchtvaartmaatschappij doorgegeven, waardoor jullie in hetzelfde cluster zijn geboekt. Dit kan geen kwaad voor jouw e-ticket.

  • Hoe check ik in met een e-ticket?

    Een papieren ticket heb je officieel niet meer nodig om in te checken. Het e-ticket is slechts een overzicht van je vluchtgegevens. Je hebt alleen een geldig paspoort nodig om in te checken. Op Schiphol kan dit zowel bij de selfservice incheckpunten als bij de reguliere incheckbalies. Voor jezelf en voor de luchtvaartmaatschappij is het handig om je uitgeprinte e-ticket mee te nemen, zodat je een overzicht van je vluchtgegevens bij de hand hebt als bewijs.

  • Kan ik van tevoren online inchecken?

    Vooraf online inchecken is mogelijk als je vliegt met:
    - KLM/Air France: vanaf 30 uur voor vertrek via www.klm.com
    - Lufthansa: vanaf 23 uur voor vertrek via www.lufthansa.com
    - Corendon: vanaf 24 uur voor vertrek via www.fly.corendon.com
    - TUI fly: dit is alleen mogelijk voor de reizen naar Nepal wanneer je een stoelreservering (tegen betaling) hebt gemaakt via www.tui.nl
    Bij alle andere luchtvaartmaatschappijen is dit voor groepsreispassagiers helaas nog niet mogelijk en dien je 2 tot 3 uur voor vertrek op Schiphol zelf in te checken. Daar waar mogelijk hebben we stoelreserveringen gemaakt.

  • Hoeveel bagage mag ik meenemen?

    Wij adviseren onze reizigers goed op hun bagagelimiet te letten, je moet ten slotte zelf je bagage van en naar de accommodaties dragen. Een richtlijn van 10 tot 15 kilo is zeer aan te raden, aangezien je altijd onderweg je kleding kunt (laten) wassen. De meeste luchtvaartmaatschappijen hanteren de regel dat je naast 1 stuk handbagage maximaal 1 stuk ruimbagage met een maximum gewicht van 20 kilo mee mag nemen. Is je tas zwaarder dan 20 kilo, of neem je meer dan 1 stuk ruimbagage mee, dan kan het gebeuren dat de luchtvaartmaatschappij je een toeslag oplegt. Het kan voorkomen dat luchtvaartmaatschappijen voor hun binnenlandse vluchten een afwijkende bagagelimiet hanteren van bijvoorbeeld 10 of 15 kilo. Dit staat bij de reis van je keuze vermeld onder het kopje Wat neem ik mee.

  • Ik heb een Frequent Flyer nummer, kan ik dat ook aan jullie doorgeven?

    Ja, je kunt je Frequent Flyer nummer bij boeking aan ons doorgeven. Als je dit vermeld op je boekingsformulier geven wij het door aan de luchtvaartmaatschappij zodat je punten automatisch bijgeschreven worden.

  • Kan ik onderweg een tussenstop maken?

    Bij sommige luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk om een tussenstop te maken. Dit verschilt per bestemming en luchtvaartmaatschappij en is daarom altijd op aanvraag bij ons. Met dit verzoek dien je een vluchtverlenging bij ons aan te vragen. Aan een vluchtverlenging zijn extra administratiekosten verbonden. Houd er rekening mee dat het vluchttarief op de door jou gewenste datum hoger uit kan vallen dan het ticket van de oorspronkelijke heen- en terugreisdatum. In dit geval nemen we contact met je en maken we je boeking pas rond als je akkoord gaat met de eventuele meerprijs. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden.

  • Is het mogelijk om eerder of later dan de groep te vliegen?

    Het is vaak niet mogelijk om eerder uit Nederland te vertrekken in verband met de voorwaardes van de luchtvaartmaatschappij. Wij raden je aan om contact met ons op te nemen als je dit graag wilt. Later terugkeren dan de groep is wél mogelijk. Met dit verzoek dien je een vluchtverlenging bij ons aan te vragen. Aan een vluchtverlenging zijn extra administratiekosten verbonden. Houd er rekening mee dat het vluchttarief op de door jou gewenste datum hoger uit kan vallen dan het ticket van de oorspronkelijke heen- en terugreisdatum. In dit geval nemen we contact met je en maken we je boeking pas rond als je akkoord gaat met de eventuele meerprijs. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden.

  • Is het mogelijk om de reis eerder af te breken dan de groep?

    We raden het eerder afbreken van je reis in principe af, maar in overleg is het mogelijk om de reis eerder af te breken. Je betaalt dan wel de volledige reissom. Deze wijziging in originele reisdata kun je bij ons als een vluchtafwijking aanvragen, en hieraan zijn administratiekosten verbonden. Houd er rekening mee dat het vluchttarief op de door jou gewenste datum hoger uit kan vallen dan het ticket van de oorspronkelijke heen- en terugreisdatum. In dit geval nemen we contact met je en maken we je boeking pas rond als je akkoord gaat met de eventuele meerprijs. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden.

  • Kan ik vanaf een andere luchthaven vertrekken?

    Ja, het is mogelijk om vanaf een andere luchthaven te vertrekken door een zogenaamd landarrangement te boeken. We verwachten je dan in de eerste accommodatie op de datum van aankomst van de groep. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden. De definitieve gegevens van de eerste accommodatie ontvang je ongeveer 1 week voor vertrek van ons.

  • Is er een groepsincheck op Schiphol of iemand om ons daar op te vangen?

    Sawadee verzorgt geen groepsincheck op Schiphol, je dient zelfstandig in te checken bij de betreffende balie. Wij adviseren je dan ook om tijdig aanwezig te zijn en tijdens het inchecken eventueel je stoelvoorkeuren door te geven.

  • Hoe kan ik een vliegtuigstoel reserveren?

    Een aantal luchtvaartmaatschappijen biedt de mogelijkheid om tegen betaling je stoel te reserveren of te upgraden naar een stoel met meer beenruimte. Hieronder vind je de luchtvaartmaatschappijen waarbij dit mogelijk is.
    KLM
    KLM biedt reizigers de mogelijkheid om zelf via www.klm.com met behulp van een reserveringsnummer te upgraden naar economy comfort class stoelen. Dit reserveringsnummer is telefonisch of via e-mail op te vragen bij Sawadee.

    Lufthansa
    Vanaf 23 uur voor vertrek kun je via www.lufthansa.com een vliegtuigstoel reserveren.

    TUI fly
    Vanaf 21 dagen tot en met 2 dagen voor vertrek is het mogelijk om, tegen een vergoeding, je stoelvoorkeur vast te leggen via de website. Tevens kun je bij TUI fly tegen betaling in Economy Comfort of Premium Comfort vliegen. Deze upgrade dient via Sawadee te worden aangevraagd en is op aanvraag. Indien deze upgrade bij boeking wordt aangevraagd dan komen er geen extra kosten bij (naast de standaard upgradekosten). Wordt dit verzoek na boeking aangevraagd dan rekenen wij hiervoor administratiekosten
    Corendon Airlines
    Het is mogelijk om een stoelvoorkeur door te geven aan Corendon Airlines. Dit kun je tegen een vergoeding zelf doen via www.flycorendon.com. Je kunt ook via deze website bij Corendon Airlines stoelen reserveren met extra beenruimte.

    Transavia
    Het is mogelijk om een stoelvoorkeur door te geven aan Transavia. Dit kun je zelf, tegen betaling, doen via www.transavia.com nadat je van ons het ticket hebt ontvangen.

    Overige luchtvaartmaatschappijen
    Aan alle overige luchtvaartmaatschappijen geven wij, waar mogelijk, je stoelvoorkeur door. De luchtvaartmaatschappij probeert deze wensen zo veel mogelijk in acht te nemen, maar bevestigt het ons niet. Aangezien het om een voorkeur gaat raden wij altijd aan om dit bij de incheckbalie op Schiphol opnieuw kenbaar te maken.

  • Welke naam moet ik als getrouwde vrouw opgeven?

    Als getrouwde vrouw geef je ons alleen je meisjesnaam door zoals die in je paspoort vermeld staat. Staat er in je paspoort bijvoorbeeld 'Hendriks e/v Jansen', dan is je meisjesnaam Hendriks en die hebben we nodig voor je ticket.

  • Hoe weet de luchtvaartmaatschappij dat ik een speciale maaltijd wil?

    Bij boeking kun je ons je wensen voor een speciale maaltijd doorgeven. Bij het boeken van je vlucht geven wij, waar mogelijk, je wensen door aan de luchtvaartmaatschappij. Zij zal daar zoveel mogelijk rekening mee houden en je op de heen- en terugreis je speciale maaltijd serveren. Voor bestemmingen binnen Europa kan deze voorkeur niet doorgegeven worden omdat er veelal geen maaltijden geserveerd worden.

  • Wat gebeurt er als mijn vlucht vertraging heeft?

    De luchtvaartmaatschappij is verplicht de reiziger bij vertraging bijstand te verlenen. Mocht je door de vertraging een aansluitende vlucht missen, dan is de luchtvaartmaatschappij verplicht om je met een vervangende vlucht zo snel mogelijk op de eindbestemming te krijgen. Daarnaast heeft de maatschappij een zogenaamde zorgplicht; afhankelijk van de duur van de vertraging is de luchtvaartmaatschappij verplicht drankjes en maaltijden, en in sommige gevallen zelfs hotelaccommodatie, ter beschikking te stellen. Mocht je te maken krijgen met een vertraging op de heenreis, neem dan contact met ons op zodra duidelijk is wat je nieuwe aankomsttijd wordt, zodat we de reisbegeleider op de hoogte kunnen stellen. Bij een vertraging op de terugreis is het handig om eventuele ophalers in te lichten zodat zij geen uren tevergeefs op de luchthaven op je staan te wachten

  • Mijn bagage is zoekgeraakt, wat moet ik doen?

    Als je bij aankomst je bagage niet kunt vinden op de bagageband, ga dan niet door de douane maar ga altijd eerst naar de balie (bagageservice) van de luchtvaartmaatschappij. Deze zit meestal in de dezelfde hal waar zich ook de bagageband en de douane bevinden. Aan de balie laat je een zogenaamd PIR-document (Property Irregularity Report – bewijs van vermissing) opmaken. De luchtvaartmaatschappij probeert jouw bagage dan alsnog zo spoedig mogelijk te traceren. Vraag ook altijd om het rechtstreekse telefoonnummer van de bagageservice zodat jij of je reisbegeleider hen eventueel kan bellen om te vragen naar de stand van zaken. Mocht je bagage onverhoopt blijvend zoek raken, dan heb je dit PIR-document nodig om een claim in te dienen of voor je verzekeraar.

  • Voorbereiding op je reis

  • Mijn kind heeft een andere achternaam dan ik; moet ik dan nog ergens rekening mee houden?

    Ouders met een andere achternaam dan hun kinderen, hebben soms problemen bij de persoonscontrole op een luchthaven of grensovergang als zij alleen met hun kind reizen. Bij een reis binnen het Schengengebied (de meeste Europese landen) is er geen persoonscontrole, naar of vanuit een niet-Schengenland is die controle er wel. De Koninklijke Marechaussee moet bij minderjarigen nagaan of de begeleidende volwassene het ouderlijk gezag heeft. Dit speelt vooral als een kind met slechts 1 volwassene reist en er redenen zijn om te kijken of er geen sprake is van het onwettig onttrekken aan het ouderlijk gezag. Nederland verwacht niet van ouders dat zij standaard een verklaring bij zich hebben waaruit het ouderlijk gezag blijkt of waaruit blijkt dat het kind de grens over mag. Wel kan documentatie over het ouderlijk gezag voor een vlottere grenspassage zorgen. Zo adviseert de marechaussee ouders om de volgende documenten mee te nemen:

    • verklaring toestemming voor vakantie van de andere ouder
    • recent uittreksel gezagsregister
    • recent uittreksel GBA van het kind
    • kopie van paspoort van toestemminggevende ouder
    • eventueel uitspraak met betrekking tot gezag en omgang
    • eventueel het ouderschapsplan
    • eventueel geboorteakte

  • Heb ik een visum nodig voor mijn reis?

    Voor veel van onze reizen is het noodzakelijk om voor vertrek een visum aan te vragen. In de regel moet hier 4 weken voor vertrek mee begonnen worden. In de uitgebreide reisroute van elke reis vind je onder ‘Praktisch/Paspoort en visum’ de specifieke paspoort- en visumeisen voor jouw reis.

  • Hoe kan ik vooraf in contact komen met andere reisgenoten?

    Om voor vertrek alvast kennis te maken met je reisgenoten kun je Sawadee's mobiele app voor je smartphone en tablet gebruiken. Deze kun je downloaden in de app stores (App Store voor Apple iOS, Google Play Store voor Android). Via deze app kun je kennismaken met je reisgenoten, en hierin vind je o.a. het dag-tot-dag programma met kaartjes en foto’s, kom je meer te weten over je reisbegeleider en lees je veel handige tips en tricks. Voor meer informatie over deze app kijk je op www.sawadee.nl/app.

  • Welke websites kan ik raadplegen voor handige reisinformatie?

    Om de voorbereidingen op je reis te vereenvoudigen hebben we een aantal links naar, aan onze reizen gerelateerde, websites op een rijtje gezet. Visa
    https://www.visum.nl visuminformatie en formulieren Gezondheid
    www.gezondopreis.nl Gezond op reis.
    www.lcr.nl Het Landelijk Coördinatie Centrum Reizigersadvisering houdt zich bezig met de preventie van ziekte bij reizigers.
    www.tropenzorg.nl Deze site geeft informatie over het thema reizen en gezondheid en bijbehorende producten.
    www.vaccinatiebureau.nl Geeft informatie over vaccinaties aan reizigers.
    www.ggd.nl Vind de dichtstbijzijnde GGD bij jou in de buurt. Reisadviezen
    www.minbuza.nl Site van het ministerie van Buitenlandse Zaken met een overzicht per land en regio van reisadviezen, ambassades en consulaten, legalisatie-informatie en andere adviezen.
    www.anvr.nl Reisvoorwaarden, boekingsvoorwaarden en meest gestelde vragen over uiteenlopende zaken.
    www.calamiteitenfonds.nl Informatie over de garantieregelingen en dekkingsbeperkingen van het fonds.
    www.sgr.nl Informatie over de Stichting Garantiefonds Reisgelden.
    www.douane.nl Voor informatie over wat je wel en niet mag meenemen als je vanuit buiten de Europese Unie naar Nederland terugkeert. Reisboeken
    www.reizenoppapier.nl Hier vind je zowel reisgidsen over het op reis gaan met kinderen als boeken voor kinderen over op reis gaan.
    www.dezwerver.nl Reisgidsen en kaarten.
    www.tegastin.nl Reisgidsen over achtergronden en cultuur van landen. Duurzaam toerisme
    www.debeterewereld.nl Genieten en bewuste keuzes maken kunnen prima samengaan.
    www.hier.nu Nederland klimaatneutraal.  
    www.fairtourism.nl Interactieve website over duurzaam toerisme.
    www.maxhavelaar.nl Website over eerlijke handel met derde wereld producenten.
    www.greenseat.nl compensatie van CO²-uitstoot met behulp van het aanplanten en beschermen van bossen. 
    www.wwf.nl Lees alles over de projecten van het Wereld Natuur Fonds.
    www.soskinderdorpen.nl SOS Kinderdorpen zorgt wereldwijd voor de opvang van weeskinderen. Geld en verzekeringen
    Mastercard ATMhunter Zoek pinautomaten wereldwijd.
    www.gwktravelex.nl Online bestelservice van buitenlands geld en een koersconverter.
    www.oanda.com Wisselkoersen
    www.europeesche.nl Informatie over reisverzekeringen. Overig
    www.kropla.com Welke wereldstekker heb ik nodig?
    www.schiphol.nl Informatie over de voorzieningen en dienstverlening op Schiphol. 
    www.ns.nl Reisplanner voor vervoer per trein.
    www.lowani.nl Cursus Swahili voor reizen naar Oost-Afrika. 
    www.afrikanieuws.nl Boeken, muziek, foto's en het laatste nieuws van landen in Afrika.
    www.google.nl/earth Satellietbeelden en andere kaarten.
    www.tropentheater.nl Informatie over niet-westerse culturen en hun achtergronden.
    www.samsam.net Site voor kinderen met leuke feitjes over landen.
    www.rangerclub.nl Leuke site voor kinderen die alles willen weten over dieren.
    www.museumkennis.nl Rijksmuseum voor Volkenkunde, Rijksmuseum van Oudheden, Naturalis
    www.maakhetwaar.nl Overzicht met de millenniumdoelen.
    www.globalicious.org Site voor kinderen over hoe je bij kunt dragen aan een hongervrije wereld.
    www.weeronline.nl Check het weer wereldwijd.
    www.worldtimeserver.com Overzicht van tijdsverschillen en de huidige tijd in landen.

  • Heb ik inentingen nodig of moet ik malariatabletten meenemen?

    Aangezien de adviezen voor vaccinaties en malariaprofylaxe bijzonder vaak veranderen en Sawadee geen medische instantie is, raden we je aan contact op te nemen met de lokale GGD, je huisarts of Thuisvaccinatie.nl. Het is handig om de uitgebreide reisroute mee te nemen naar je afspraak.

  • Zijn er nog bepaalde tips met betrekking tot mijn gezondheid tijdens de reis?

    Er zijn enkele eenvoudige tips, om de kans op ziek worden tijdens de reis te verkleinen:

    • Ga alleen restaurants binnen als er andere mensen zitten. Veel gasten betekent een hoge omloopsnelheid van (vers) voedsel. Bovendien kun je veel gasten als goede reclame zien.
    • Doe de eerste dagen rustig aan met eten en laat je maag wennen.
    • Blijf altijd goed eten ondanks de hitte en drink vooral veel water.
    • Vermijd geschild fruit en groente.
    • Goede basishygiëne (handen wassen voor het eten) is essentieel ter voorkoming van maag- en darmklachten.

  • Hoe kan ik me voorbereiden op zware trektochten?

    In enkele van onze reizen (zoals in Nepal) is een langere trek- of wandeltocht opgenomen, waarvoor een goede voorbereiding noodzakelijk is. Dit helpt om de tocht minder zwaar en veiliger te maken. Daarom heeft Sawadee de trainingsgids "Trainen voor meerdaagse wandeltochten en trekkings" samengesteld. Je kunt de gids hier downloaden.

  • Hebben jullie nog enkele tips om de reis duurzamer te maken?

    Toerisme is de grootste industrie ter wereld, met een enorm potentieel aan economische groei en werkgelegenheid. Helaas veroorzaakt toerisme ook negatieve effecten op de natuur en lokale culturen. Sawadee is altijd op zoek naar duurzame alternatieven om de negatieve effecten van het toerisme te beperken en de positieve effecten te versterken. Sawadee hecht veel belang aan het verantwoord omgaan met cultuur, de natuur en het milieu op bestemming. Daarnaast houden we ons zoveel mogelijk aan culturele codes en we verwachten dat ook van onze reizigers. Als toerist zijn er veel, vaak simpele dingen die je kunt doen (of laten) om te zorgen dat je bezoek voor beide partijen een verrijkende ervaring wordt. Een aantal tips:

    • Informeer jezelf over het land dat je gaat bezoeken met betrekking tot de actuele situatie, de geschiedenis, cultuur, taal en gebruiken.
    • Respecteer lokale culturen en gebruiken, veroordeel niet. Je bent immers te gast in hun land.
    • Eet en gebruik zoveel mogelijk lokale producten.
    • Koop lokale producten voor een schappelijke prijs. Besef dat de lage prijzen mogelijk zijn door (te) lage lonen. Zie afdingen dus niet als een sport en ga niet tot de bodem!
    • Koop geen verboden souvenirs zoals schelpen, koraal, ivoor, dieren en planten.
    • Het uitdelen van pennen, stickers, ballonnen en speelgoed is, hoe goed ook bedoeld, af te raden. Als toeristen van alles weggeven, leren kinderen dat bedelen loont. Als je iets wilt geven doneer het dan aan een project waar de hele gemeenschap baat bij heeft. Zo kun je bijvoorbeeld besluiten om met de groep een school of een ziekenhuis te steunen. Ook is het goed om ter plekke iets te kopen dat je graag wilt doneren. Zo sla je twee vliegen in een klap: je helpt bijvoorbeeld een schooltje, en steunt daarnaast steunen met jouw aankopen in een kleine schoolboekhandel de lokale economie.
    • Gooi tijdens de reis geen afval op straat, ook al ziet het er op sommige plaatsen nog zo vies uit.
    • Gooi wc-papier onderweg in de prullenbak, of stop het in een plastic zakje als je tijdens een wandeling hoge nood krijgt. Rondvliegend wc-papier in een natuurgebied ziet er niet alleen erg vies uit, maar is ook een bron van bacteriën.
    • Bananenschillen en ander biologisch afbreekbaar afval mag 'terug naar de natuur'. Wees er wel bewust van waar je schillen ed. weggooit, want bergen rottend afval zijn niet wenselijk in bewoond gebied. Houd het discreet. In nationale parken en natuurgebieden moet je het afval dus inzamelen om het later te verbranden of weg te werpen.
    • Batterijen zijn grote vervuilers. Bewaar lege batterijen en neem ze mee terug naar Nederland.
    • Pas je kleding aan de lokale voorschriften en gedragscodes aan. Het is erg gemakkelijk om de lokale bevolking te beledigen of te kwetsen door niet gepast gekleed te gaan..

  • Hebben jullie nog enkele tips om de trektocht duurzamer te maken?

    De afgelopen jaren is het aantal (berg)wandelaars sterk toegenomen. Om de gevolgen van de aanwezigheid van reizigers in vaak prachtige maar kwetsbare gebieden te beperken is een gedragscode ontwikkeld. Wij raden je sterk aan om je aan deze richtlijnen te houden.

    • Neem alle niet-afbreekbare verpakkingsmaterialen mee terug. Verbrand of begraaf afbreekbaar afval.
    • Gebruik toiletten voor zover aanwezig, of anders een plek op een afstand van minimaal 30 meter van een waterbron verwijderd.
    • Zorg voor afdoende warme kleding, zodat niemand echt afhankelijk is van verwarming 's avonds.
    • Beperk het gebruik van warm water om te wassen tot een minimum.
    • Gebruik afbreekbare zeep of shampoo.
    • Blijf op de paden.
    • Pluk absoluut geen bloemen of planten en koop geen zaken die gemaakt zijn van wilde diersoorten.
    • Respecteer de lokale cultuur. Vrouwen dienen er redelijk bedekt bij te lopen, mannen in ieder geval niet met ontbloot bovenlijf.
    • Het is gemakkelijk om te vergeten dat we soms door zeer arme gebieden reizen en dat de bevolking zich vaak dankzij hun beperkte behoeften en een uitgekiend eeuwenoud evenwicht in leven weet te houden. Bedenk dat dit evenwicht snel verstoord kan raken door onze aanwezigheid en hetgeen we achterlaten.

  • Waar komen beoordelingen vandaan?

    Onze beoordelingen zijn gebaseerd op enquêtes die je na je reis in kunt vullen. De uitnodiging van deze enquête wordt na afloop van je reis gemaild.

  • Waar moet ik rekening mee houden als ik wil reizen met een CPAP apneu-apparaat?

    Op reis gaan met je CPAP-apparaat hoeft geen probleem te zijn, de apparatuur is immers makkelijk mee te nemen. Het is wel goed om een aantal zaken goed te regelen voordat je op reis gaat:

    • Neem een douaneverklaring (in het Engels) mee. Deze kun je aanvragen bij de leverancier, maar vaak is deze ook te downloaden van de site van de leverancier. Met deze verklaring passeer je de douane zonder problemen.
    • Verder is het handig om informatie over het maskertype, de behandeldruk en de contactgegevens van de leverancier mee te nemen.
    • Je mag een CPAP-apparaat meenemen op alle vluchten (er kan eventueel nog wel naar de douaneverklaring gevraagd worden).
    • Neem het apparaat mee als handbagage. Let er wel op dat je bij de meeste maatschappijen 1 stuk handbagage (rugzakje, kleine rolkoffer) mee mag nemen.
    • Over het algemeen is het niet nodig om het apparaat tijdens de vlucht te gebruiken, omdat je in een rechtop zittende houding slaapt, en je daardoor minder ademstops hebt. Als je wel gebruik wilt maken van het apparaat tijdens de vlucht, dan moet je daar even toestemming voor vragen bij de medische dienst van de luchtvaartmaatschappij. Je kunt hiervoor het reserveringsnummer een maand voor vertrek bij ons opvragen.
    • Tijdens de reis geldt dat het apparaat geschikt is voor alle wisselstroom tussen 110 en 220 volt. Wel kan het zijn dat je een reisstekker mee moet nemen.
    • We kunnen niet garanderen dat er in alle hotels een stroomvoorziening vlakbij het bed zit. Verder zijn er natuurlijk landen waar de stroomvoorziening wel eens uitvalt, dus het kan raadzaam zijn om een speciale accu voor het CPAP-apparaat mee te nemen.
    Wij geven door aan de reisbegeleider dat je een apneu-apparaat gebruikt maar hiermee garanderen wij niet dat het gebruik altijd mogelijk is. Wij adviseren je dan ook dringend om zelf maatregelen te nemen voor die momenten, dat jouw beademingsapparaat niet kan worden voorzien van de benodigde elektriciteitsvoeding. Ook al biedt een MRA-beugel geen goede, permanente oplossing, we raden je wel aan om deze mee te nemen, omdat deze in noodgevallen wel degelijk iets verlichting geeft. Voor een paar uurtjes, als de stroom is uitgevallen, of zelfs desnoods voor een hele nacht als het niet anders kan. Ook een verlengsnoer en uiteraard de wereldstekker zijn belangrijk voor de cpap-slaper. 

  • Op reis

  • Wat verwachten jullie van deelnemers ‘op indeling’?

    Stel je prijs op een plekje waar je je even kan terugtrekken? Of voel je nu al aan dat jouw kamergenoot last van je gaat ondervinden omdat je snurkt, laat op blijft of vaak midden in de nacht op moet staan? Dan raden we je ten zeerste aan om tegen een meerprijs een eenpersoonskamer te boeken. Kies je er toch voor om ‘op indeling’ te reizen? Dan wordt er van alle deelnemers van hetzelfde geslacht verwacht om met elkaar te rouleren. Krijg je in de loop van de reis toch een voorkeur voor een kamergenoot, dan kan dit alleen na akkoord van de reisbegeleider en alle deelnemers van hetzelfde geslacht die ook ‘op indeling’ reizen. Wij verwachten dat je te allen tijde respect houdt voor en rekening houdt met je kamergenoot, een tolerante houding toont en geen overlast veroorzaakt. Ontstaat er toch een dispuut dan is het zaak om de reisbegeleider hierin te laten bemiddelen. Escaleert een dispuut en kan er geen oplossing gevonden worden, dan zal er van de deelnemer die de overlast veroorzaakt, verwacht worden om een eenpersoonskamer te boeken en de meerprijs hiervoor op zich te nemen.  In extreme gevallen heeft de reisbegeleider het recht een deelnemer verdere deelname aan de reis te ontzeggen.

  • Ontevredenheid en klachten

  • Hoe kan ik mijn ontevredenheid/klacht doorgeven?

    Onze missie is om jou als reiziger de reis van je leven te bezorgen. Het kan alleen voorkomen dat iets niet aan je verwachtingen voldoet. In alle gevallen geldt: hoe eerder je aan de bel trekt, hoe meer we voor je kunnen betekenen.

    Hieronder lees je wat je dan kunt doen. Je kunt ons bereiken via:
    • Het klachtenformulier
    • Per email: klantenservice@sawadee.nl
    • Telefonisch: +31 (0)20 420 22 20. Eventuele telefoonkosten kun je achteraf bij ons declareren.
    • Buiten kantoortijden voor dringende kwesties: +31 (0)20 651 60 35

  • Heb je klachten voor of na de reis?

    Een reis legt een heel traject af waarbij je vooraf en na afloop vooral telefonisch of digitaal contact hebt met ons kantoor in Amsterdam. Ben je hier ontevreden over? Laat dit ons weten of dien een klachtenformulier in. Dan kijken wij wat we voor je kunnen betekenen.

  • Heb je klachten tijdens de reis?

    Soms loopt een reis anders dan verwacht. Meld dit dan direct bij je reisbegeleider. In veel gevallen kan deze het ter plekke voor je oplossen. Vind je de oplossing ontoereikend? Ga terug naar je reisbegeleider en neem bij grote klachten direct contact op met ons kantoor in Amsterdam. Wij hebben soms meer mogelijkheden om tijdens de reis je klacht te verhelpen of te compenseren. Als je ons alleen na de reis op de hoogte brengt, vervalt ook je recht op eventuele financiële tegemoetkoming. 

  • Wat zijn de ANVR consumentenvoorwaarden?

    We verzoeken je de klacht(en) zo specifiek mogelijk te beschrijven en eventueel te voorzien van foto’s. Nadat we je klacht hebben ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging. Vervolgens gaan we je klacht onderzoeken. Conform de ANVR Consumentenvoorwaarden 2016 kun je binnen uiterlijk 30 dagen na ontvangstbevestiging onze inhoudelijke reactie op je klacht tegemoet zien. Het is ook mogelijk om je klacht in te dienen per aangetekende brief. Stuur deze naar Sawadee Reizen, t.a.v. Afdeling Klantenservice, Sarphatistraat 650, 1018 AV, Amsterdam

  • Vragen over onze fietsreizen

  • Kan ik m'n e-bike meenemen en waar moet een e-bike aan voldoen?

    Tijdens de fietskampeervakanties is het mogelijk je eigen e-bike mee te nemen.Het is wel nodig dat je e-bike voldoet aan de volgende eisen:

    Accu: een accu van minimaal 500 watt (actieradius ong 100 km). Het is wel belangrijk dat je weet hoe je om dient te gaan met je accu. In een heuvelachtige omgeving is het anders fietsen dan op vlakke wegen/paden.

    Versnellingen: de e-bike dient voorzien te zijn van derailleurversnellingen.

    Motor: de e-bike dient over een midden - of achterwielmotor te beschikken.

    Remmen: de e-bike dient velg of schijfremmen te hebben.Als je een nieuwe e-bike hebt aangeschaft, dien je er minimaal een maand op gefietst hebben.

  • Hoe werkt het met het fietsvervoer naar en van de bestemming?

    Fietsvervoer

    De fietsaanhanger is luchtgeveerd.

    Voor het vervoer van uw fiets zijn een aantal gegevens belangrijk: Fietstassen kunnen niet aan de fiets blijven; deze worden apart onderin de bagageruimte vervoerd.

    U dient alle uitstekende voorwerpen te demonteren: denkt u hierbij vooral aan triatlonsturen en kaartleesstandaards etc. Het stuur dient een kwartslag gedraaid te worden. Voordragers (lowriders en highriders) dienen altijd gedemonteerd te worden. Wij adviseren u al deze zaken thuis al een keer los te draaien. Onze chauffeurs zetten uw fiets in de aanhanger.

    Het vervoer van een fietskar, ongeacht de afmetingen, merk en gewicht, kost € 40,- retour of € 20,- enkele reis. Deze moet wel demontabel zijn. Het vervoer van een tandem kost € 40,- voor een retour of € 20,- enkele reis.

    Van tandems dienen naast de lowriders ook de pedalen gedemonteerd te worden. E-fietsen en ligfietsen kunnen zonder toeslag mee. Van e-fietsen dient de batterij afgehaald te worden en bij de overige bagage gestopt te worden. Van ligfietsen dienen ook de kuipjes gedemonteerd te worden. Heeft uw ligfiets een bovenstuur dan dient deze gedraaid te worden, een onderstuur dient gedemonteerd te worden.

    Fietskarren, tandems en ligfietsen zijn op aanvraag, vanwege de beperkte plaats in de bus. Mocht uw fiets tijdens het transport ondanks al onze zorgen toch een beschadiging oplopen, dan kunt u deze schade, m.u.v. kras- en lakschade en schade aan gelzadels, bij ons indienen (inclusief het door de chauffeur ingevuld schaderapport). Is er schade, meldt u dit dan direct aan uw chauffeur. Samen kunt u dan het schaderapport invullen.

Altijd op de hoogte
Meld je nu aan

* Ontvang regelmatig reisnieuws & inspiratie
* Interessante acties
* De beste aanbiedingen


Baobab respecteert jouw privacy en gebruikt hiervoor de richtlijnen vanuit de AVG wetgeving. Bekijk ons Privacy Beleid.