MENU
  • overzicht
  • data & prijzen
  • reisroute
  • verblijf & vervoer
  • praktisch
  • beoordelingen
  • veelgestelde vragen
routekaartje Rondreis Oost-Groenland
  • 1Wandeltochten van fjord naar fjord over de toendra's van Groenland
  • 2Zodiac cruises langs gigantische ijsbergen en spectaculaire fjorden
  • 3Wandelend op zoek naar ijsberen en naar adembenemende uitzichtpunten
  • 4Twee keer per dag (indien mogelijk) excursies en landingen per zodiac
  • 5Mogelijkheid tot het zien van diverse soorten walvissen
  • 6Zeer comfortabele en stabiele schepen
  • 7Bezoek aan Inuit-gemeenschap
  • 8Once in a lifetime aanbieding
  • Dag 1 vlucht Amsterdam - Reykjavik
  • Dag 2 aan boord
  • Dag 3 op open zee
  • Dag 4 land in zicht - Northeast Greenland National Park
  • Dag 5 King Oscar Fjord en Ella Island
  • Dag 6 Sofia Sound, Antarctic Sound, Western Ymer Island
  • Dag 7 Liverpool Coast
  • Dag 8 Scoresbysund
  • Dag 9 Itoqqortoormitt, Hurry Inlaat
  • Dag 10 Sydkap, Øfjord
  • Dag 11 Rypefjord, Kap Hofmann Halvø
  • Dag 12 op zee
  • Dag 13 op zee
  • Dag 14 van boord: Reykjavik, IJsland
  • Dag 15 vlucht naar Amsterdam
chat-icon

Laatste reis meldingen

Er zijn geen nieuws meldingen voor deze reis.

Comfort
Intensiteit
Deelnemers
0/0
Reiscode
XSOPU

Noorderlicht, fjorden en wandelen over de toendra

Groenland, het grootste eiland ter wereld is een waar poolparadijs. Tijdens deze indrukwekkende rondreis zie je walvissen in het water, walrussen, robben en zeehonden op de stranden en vele vogelsoorten die de kliffen bevolken. Met wat geluk zien we een ijsbeer op de uitgestrekte witte vlaktes, Groenland is bijzonder. Maar wat Groenland zo anders dan Spitsbergen maakt, is de bevolking, de Inuit.

Vragen of advies
020 - 627 51 29Gunnar - Noord- en Zuidpool specialist

Data & Prijzen

Er zijn op dit moment geen vertrekdata gepland voor deze reis.


  • Verzekeringen

    Een reisverzekering is verplicht, een annuleringsverzekering raden we je ten strengste aan. Je kunt deze overal afsluiten, maar Baobab biedt verzekeringen die speciaal zijn toegespitst op de aard van de reis die je gaat maken. In samenwerking met De Europeesche heeft Baobab een scala aan uitstekende verzekeringen. Zo bieden wij een combinatie van een reis- en annuleringsverzekering die je unieke garantie kan bieden van volledige terugbetaling van de reissom bij tussentijdse afbreken van de reis wegens onvoorziene omstandigheden. Je kunt bij ons ook zowel gewone, als doorlopende reis- of annuleringsverzekeringen afsluiten. Uitgebreide informatie over deze verzekeringen vind je op onze website. Je kunt ons ook mailen of bellen voor een persoonlijk advies.

  • Eenpersoonskamertoeslag

    Wie liever op een éénpersoonskamer slaapt, kan dit bij boeking opgeven en betaalt een toeslag van € . Een éénpersoonskamer is altijd op aanvraag.

  • Havengelden
  • Alle maaltijden en snacks aan boord
  • Evacuatieverzekering (maximaal US$ 100.000,- p.p.)
  • Alle genoemde excursies (tenzij anders vermeld in de reisroute)
  • Wandel- en zodiac (rubberboot) tochten
  • Lezingen en presentaties aan boord
  • Poolparka die na afloop mee naar huis mag
  • Gebruik van laarzen voor de excursies aan land
  • Gebruik van video’s en boeken aan boord
  • Landkaart en uitgebreid tourhandboek dat je voor aanvang van de reis thuisgestuurd krijgt.

    LET OP: Er gelden aparte annuleringsvoorwaarden voor deze bestemming. Kijk onder het kopje 'reisverzekering' voor details.

  • Fotoverslag van je reis (achteraf toegankelijk via een website)
  • vervoer van de luchthaven naar het hotel (en v.v.) € 12,50 per enkele r
  • Hotel Reykjavik (vanafprijs per kamer per nacht) € 170,-
  • Kajakken (bij boeking aangeven en betalen via factuur) € 395,-
  • Fooien aan boord: US$ 15,- per dag
  • telefoneren per minuut: US$ 3,-
  • thee / koffie / drinkbaar water uit de kraan is gratis ()
  • frisdrank (US$ 1,50)
  • bier (vanaf) (US$ 4,-)
  • wijn (glas vanaf) (US$ 6,-)
  • sterke drank (vanaf) (US$ 6,-)

Reisroute

  • Dag 1

    vlucht Amsterdam - Reykjavik Je vliegt van Amsterdam naar Reijkjavik waar je in de loop van de middag aankomt. Je hebt de rest van de dag vrij te besteden in 's werelds meest noordelijke hoofdstad.

  • Dag 2

    aan boord 's Ochtends wordt je met een groepstransfer naar de luchthaven van Reykjavik gebracht, voor de vlucht naar Akureyri, waar het schip die je de komende dagen je thuisbasis noemt, al op je ligt te wachten. Het duurt dan nog even voordat het schip kan uitvaren omdat er eerst nog wat douaneformaliteiten afgehandeld moeten worden, dus in die tijd kun je alvast je hut en de rest van het schip aan een inspectie onderwerpen. Zodra het schip uitvaart, is het natuurlijk zaak om op het dek te staan om de zeevogels te bespieden en misschien de eerste walvis al te spotten, terwijl Reykjavik langzaam een steeds kleiner puntje aan de horizon wordt.

  • Dag 3

    op open zee Gedurende deze twee dagen ben je op open zee. Je kunt vanaf het dek of de brug de vele zeevogels leren (her)kennen of lekker in gedachten verzonken naar de horizon staren. Deze dagen bieden ook een goede gelegenheid om het Expedition Team en je medereizigers beter te leren kennen. Ook is dit een goede gelegenheid om deel te nemen aan de verschillende educatieve (maar zeer leuke) presentaties over de geschiedenis, de flora en fauna en geografie van Groenland.

  • Dag 4

    land in zicht - Northeast Greenland National Park Het Northeast Greenland nationaal park is omgeven door Fjorden en kleurrijke toendra’s, waar de arctische vox en de geitantilope vrij rondlopen. Tijdens de reis kun je de omgeving in je op nemen en leren over de unieke geschiedenis en geologie van Groenland.

  • Dag 5

    King Oscar Fjord en Ella Island Omgeven door de majestueuze Fjord Mountains, is King Oscar Fjord (in 1899 vernoemd naar de roenmalige koning van Zweden, koning Oscar II) een prachtige plaats om de expeditie te beginnen. Afhankelijk van de weersomstandigheden wandel je over de toendra bij Holm Bay. Na maanden van kou, sneeuw en ijs is de toendra in deze periode in volle bloei, met overal kleine bloemetjes en plantjes met bessen. Bij rustig weer behoort een zodiac cruise door de spectaculaire Alepfjord tot de mogelijkheden en hopelijk krijg je de kans om naar de top van Ella Island te wandelen, van waar je een prachtig uitzicht hebt over 5 fjorden. Vanaf dit punt heb je ook de kans om het eerste "groot wild" te zien, omdat hier regelmatig een kudde muskus-ossen wordt gespot.

  • Dag 6

    Sofia Sound, Antarctic Sound, Western Ymer Island Jazeker, er is een “Antarctic” Sound binnen de (Noord)poolcirkel! Aan de kale oostkant van Ymer Island zie je stenen en rotsen. Niet zomaar stenen en rotsen, maar prachtig gelaagd sedimentair gesteente dat van kleur varieert van goudachtig tot paars-zwart. Aan de westkant vind je de weelderige vegetatie van Blomsterbugten ("Bay of Flowers") aan de westkant. We maken een wandeling van deze mooie baai naar Noa Lake en vervolgens klim je verder naar het spectaculaire uitzicht over de aangrenzende Dusens Fjord.

  • Dag 7

    Liverpool Coast De grillige Liverpool Coast strekt zich zuidwaarts uit van King Oscar Fjord naar Scoresbysund (Scoresby’s Sound). We varen zuidwaarts langs deze kustlijn waarbij je ogen goed open moet houden voor het wild. De weersomstandigheden kunnen verschillen, maar we streven er naar om Storfjord te bezoeken.

  • Dag 8

    Scoresbysund Aangekomen bij Scoresbysund ontdek je de grootste, langste, en - volgens velen - mooiste fjord ter wereld. Dit gebied is genoemd naar William Scoresby, een walvisvaarder, wetenschapper en geestelijke, die in 1822 de oostkust van Groenland in kaart heeft gebracht. De elementen maken vandaag de beslissing welke activiteiten we gaan uitvoeren. Je kunt een zodiac-cruise maken naar Uunartoq Qeqertaq ("Warming Island" - zo genoemd vanwege de ontdekking in 2005 dat na het smelten van het gletsjerijs duidelijk werd dat het een eiland is, en niet een deel van de Liverpool Coast), of je gaat met de zodiacs de meer beschutte Storefjord verkennen.

  • Dag 9

    Itoqqortoormitt, Hurry Inlaat Itoqqortoormitt is het meest noordelijk gelegen gemeente Oost-Groenland, en een van 's werelds laatste overgebleven voorbeelden van een levende jager-samenleving. Het is ook een van de beste plaatsen op de planeet om het noorderlicht te bekijken en biedt uitstekende mogelijkheden om te wandelen in de nabijgelegen Hurry Inlet. Je bezoekt de Inuit bewoners, en je krijgt een inkijkje in de leefwereld van deze mensen. We hopen sledehond demonstraties te zien, en een bezoek te brengen aan het "vrouwenhuis," waar de Inuit-vrouwen dierenhuiden bewerken voor gebruik tijdens de lange koude winters. Uiteraard ben je ook in de gelegenheid om unieke handwerk.

  • Dag 10

    Sydkap, Øfjord Hier is het de bedoeling om een Zodiac-cruise te maken tussen de enorme ijsbergen, en aan land te gaan bij een oude Thule-nederzetting die ooit gebruikt werd als winterkamp. Je kunt hier nog steeds de eeuwenoude ondergrondse huizen zien en treft her en daar tentringen en weggegooide walvisbotten aan die zijn achtergelaten door de nomadische voorouders van de Inuit. De vergezichten zijn buitengewoon, en bieden zicht op honderden ijsbergen, elk ter grootte van een groot appartementencomplex. De rijke toendra is de voedingsgrond van kuddes muskusossen, en de fjord is omringd door hoge bergtoppen. Een indrukwekkende omgeving waarin je je zelf erg klein voelt. Bezoekers aan dit gebied zeggen niet voo niets dat ze het gevoel het mythische land van reuzen te zijn binnengestapt. Als het weer meewerkt, zullen we deze dag vol actie afsluiten met een feestelijke barbecue op het dek van de Vavilov.

  • Dag 11

    Rypefjord, Kap Hofmann Halvø Varend langs de steile wanden van de Rypefjord, zie je hopelijk een aantal (zeldzame) blauwe ijsbergen. Deze prachtige ijs-kastelen lijken een prachtige diepe blauwe kleur uit te stralen. Vogelaars moeten vandaag extra goed opletten omdat hier de kans op Groenlandse Tapuit, sneeuwgorzen en (in mythes van de Inuit vaak voorkomende) raven. Op Cape Hofmann Halvø heb je de beste kans op het spotten grazende muskusossen, terwijl je hier ook kunt genieten van de delicate schoonheid van de wilde toendra-bloemen zoals de dwergwilg en dwergberk.

  • Dag 12

    op zee Onze terugreis leidt ons over de Straat van Denemarken, waar we hopelijk nog vele witsnuitdolfijnen, bultruggen, dwergvinvissen en zelfs blauwe vinvissen spotten. Vogelaars moeten de verrekijker paraat houden voor drieteenmeeuwen, Jan van Genten, zeekoeten, noordse stormvogels en alken.

  • Dag 13

    op zee Houdt ook 's avonds de ogen open voor een laatste blik op het spectaculaire noorderlicht, een prachtige afsluiting van je reis naar het magische Groenland!

  • Dag 14

    van boord: Reykjavik, IJsland De reis eindigt waar deze begon, in de bruisende hoofdstad van IJsland. Je verblijft nog één nacht in een comfortabel hotel voordat je morgen naar huis vliegt. 

  •  

    Vanaf hier ben je vrij om naar huis te vliegen of de reis te verlengen. Uiteraard is het ook mogelijk om voorafgaand aan deze reis naar Groenland één van onze IJslandreizen te boeken, met keuze uit 8 of 14 dagen. 

  • Dag 15

    vlucht naar Amsterdam 's Ochtend vlieg je van Reykjavik naar Amsterdam.

Verblijf & vervoer

Hieronder volgt een selectie van de accommodaties die we gebruiken tijdens deze reis. In het geval dat we niet terecht kunnen in een bepaald hotel, wijken we uit naar een gelijkwaardige accommodatie.

Info over accommodatie

Vervoer ter plaatse

  • foto Ocean Atlantic

     

    Ocean Atlantic De Ocean Atlantic is een sterk recent gerenoveerd schip dat vaart in de pool gebieden. Het schip kan 132 passagiers vervoeren en kan door smalle inhammen navigeren. Meevaren op de Ocean Atlantic door de meest afgelegen gebieden ter wereld is een geweldige ervaring. Alle suites  van verschillende categorieën hebben een uitzicht naar de buitenkant van het schip en zijn voorzien van een eigen badkamer en tv. Aan boord vind je ook een lounge ruimte waar je heerlijk kunt relaxen. In de eetkamer krijg je heerlijke maaltijden voorgeschoteld. Verder is er aan boord een fitnessruimte, bibliotheek, koffiebar en winkel. Geniet 's avonds op het dek van de mooiste vergezichten en misschien wel het noorderlicht.


Info over accommodaties

Bij de reizen die in Reykjavik beginnen is voorafgaand aan de bootreis 1 nacht inbegrepen in het zeer comfortabele Grand Hotel Reykjavik.

Aan boord slaap je standaard in een tweepersoons kajuit met aparte bedden of een stapelbed en met eigen sanitair. De standaard kajuiten hebben genoeg kastruimte, een wastafel, een of twee patrijspoorten, een schrijftafel, een kleine sofa en airconditioning. Kijk voor meer informatie over de verschillende schepen op het tabblad "accommodatie".

Het is mogelijk om een grotere kamer op een hoger dek te nemen, maar deze heeft uiteraard een ander prijskaartje. De prijs van een éénpersoonskamer is ongeveer anderhalf maal de reguliere prijs. Dit is altijd op aanvraag; het aantal éénpersoonshutten is zeer beperkt.

In onderstaand prijstabel kun je zien wat de toeslagen zijn indien je kiest voor een hogere klasse kajuit. De "Superior" klasse en hoger kunnen uitsluitend op basis van twee personen geboekt worden. Als je alleen reis en je wilt in een Superior of hoger, dien je het single-supplement te betalen. Alle cabintypes zijn te allen tijde op aanvraag.

Zie het kopje "Vervoer" voor meer informatie over de boten en de verschillende klassen kajuiten.


Vervoer

Praktisch

Bijkomende kosten

Wat is inbegrepen in de reissom?

  • Internationale vluchten
  • Luchthavenbelasting Schiphol (of Brussels Airport)
  • Overige luchthavenbelastingen (uitgezonderd eventueel ter plekke te betalen vertrekbelastingen; zie kopje: zakgeld)
  • Brandstoftoeslag (zoals die geldt op het moment van boeking)
  • Vervoer ter plaatse volgens programma
  • Overnachtingen volgens programma
  • Havengelden
  • Alle maaltijden en snacks aan boord
  • Evacuatieverzekering (maximaal US$ 100.000,- p.p.)
  • Alle genoemde excursies (tenzij anders vermeld in de reisroute)
  • Wandel- en zodiac (rubberboot) tochten
  • Lezingen en presentaties aan boord
  • Poolparka die na afloop mee naar huis mag
  • Gebruik van laarzen voor de excursies aan land
  • Gebruik van video’s en boeken aan boord
  • Landkaart en uitgebreid tourhandboek dat je voor aanvang van de reis thuisgestuurd krijgt.

    LET OP: Er gelden aparte annuleringsvoorwaarden voor deze bestemming. Kijk onder het kopje 'reisverzekering' voor details.

  • Fotoverslag van je reis (achteraf toegankelijk via een website)

Niet inbegrepen

vervoer van de luchthaven naar het hotel (en v.v.) € 12,50 per enkele r
Hotel Reykjavik (vanafprijs per kamer per nacht) € 170,-
Kajakken (bij boeking aangeven en betalen via factuur) € 395,-
Fooien aan boord: US$ 15,- per dag
telefoneren per minuut: US$ 3,-

Bijkomende kosten vooraf

Boekingskosten 
  •      1 persoon: € 25,-
  •      2 personen: € 40,-
  •      3 of meer deelnemers: € 50,-

Bijdrage Calamiteitenfonds (per factuur): € 2,50
Reis- en/of annuleringsverzekering (indien van toepassing)

Zakgeld

Het richtbedrag aan zakgeld op deze reis is € 100 per persoon per week.

Dit bedrag is een gemiddelde van wat reizigers de laatste jaren tijdens deze reis hebben uitgegeven aan maaltijden en drankjes, bijkomende excursies, entreegelden, eventuele plaatselijke luchthavenbelastingen en fooien. Natuurlijk is je eigen uitgavenpatroon hierbij ook bepalend. Souvenirs zijn daarom niet inbegrepen. Tijdens de reis zijn verschillende (optionele) excursies mogelijk, die je ter plaatse (met behulp van de reisbegeleider) kunt boeken. Indien een excursie beter vooraf kan worden geboekt, dan staat deze vermeld in de reisbeschrijving en op het boekingsformulier.

Enkele voorbeelden van uitgaven tijdens deze reis:

thee / koffie / drinkbaar water uit de kraan is gratis
frisdrankUS$ 1,50
bier (vanaf)US$ 4,-
wijn (glas vanaf)US$ 6,-
sterke drank (vanaf)US$ 6,-

Fooien

Het genoemde bedrag aan fooien is een richtlijn. Op reis is het gebruikelijk om bijv. chauffeurs, koks en gidsen een fooi te geven. Fooien zijn vaak een onmisbare aanvulling op het inkomen, waarvan meestal een hele familie afhankelijk is. In veel gevallen kun je zelf een fooi geven. Gemeenschappelijke uitgaven (groepsfooien, entreegelden etc.) worden meestal uit de gezamenlijke pot betaald, waarvoor aan alle deelnemers een bijdrage wordt gevraagd. Wanneer je tevreden bent over je reisbegeleider, is het leuk om deze waardering ook met een fooi uit te drukken. Een richtlijn ligt rond de €2 per persoon per (reis)dag.

Zwaarte

Comfort: 5     Intensiteit: 1

In principe kan iedereen die gezond is aan de reis deelnemen. Iedereen die meegaat – jong en oud – moet een medische verklaring tekenen, want al zijn de faciliteiten aan boord zeer goed en al is het eten en drinken 100% veilig, áls er iets gebeurt, ben je ver verwijderd van een ziekenhuis. Er is een dokter aan boord. Alle excursies, wandelingen en zodiactochten zijn optioneel. Om het meeste uit deze reis te halen moet je conditie goed genoeg zijn om trappen te kunnen lopen en door de sneeuw een bescheiden heuvel te kunnen beklimmen. Tijdens de excursies kan het koud en nat zijn, maar eenmaal aan boord is er een warme douche en soms zelfs een sauna. Na boeking ontvang je meer informatie over het online ondertekenen van de medische verklaring.

Na boeking ontvang je meer informatie over het online ondertekenen van de medische verklaring.

Neem bij twijfel contact op met onze reisexperts. Houd er rekening mee dat vanwege het avontuurlijke karakter van onze reizen en onvoorziene omstandigheden (een weg kan onbegaanbaar raken, een vervoermiddel kan kapot gaan of een binnenlandse vlucht heeft vertraging) wij genoodzaakt zijn een dagindeling of programmaonderdeel aan te passen.  Een programmawijziging gebeurt zoveel mogelijk in overleg met de groep, maar de uiteindelijke beslissing ligt bij de reisbegeleiding. 

Gezond en veilig op reis

Medicijnen

We raden je aan om een bescheiden reisapotheek mee te nemen. Denk hierbij o.a. aan pijnstillers, desinfecterende middelen, zonnebrand, (blaren)pleisters, middelen tegen koorts, diarree, verstopping, insectenbeten en reisziekte. Daarnaast zijn een tekentang en ORS (Oral Rehydration Salts, tegen uitdroging) aan te raden. Onze reisbegeleiders hebben zelf ook een beperkte EHBO-kit mee. 

Gebruik je speciale medicijnen(bijv. medicijnen die onder de opiumwet vallen en/of grote hoeveelheden), neem dan voldoende mee en vraag je apotheek om een KNMP-reisdocument voor je op te stellen. Houd dit document in je handbagage.

Vaccinaties en malariaprofylaxe

Aangezien de adviezen voor vaccinaties en malariaprofylaxe bijzonder vaak veranderen, raden we je aan contact op te nemen met de lokale GGD, je huisarts of thuisvaccinatie.nl. Het is handig om deze reisroute mee te nemen tijdens de afspraak. Met een volledig vaccinatieschema moet vier tot zes weken voor vertrek begonnen worden. Bekijk hier meer uitleg over beschikbare vaccinaties.

Voor deze reis wordt in de regel geadviseerd je te beschermen tegen:


Check je reisverzekering!

Logo Europeesche

De kosten van medische verzorging in het buitenland of een onverwachte vlucht naar huis kunnen enorm oplopen. Wie goed verzekerd op reis gaat voorkomt hoge kosten. Daarom stellen we een individuele reisverzekering verplicht. Meer informatie over het Sawadee Verzekeringspakket i.s.m. Europeesche Verzekeringen vind je hier.

Hulp op zak app

De Hulp op Zak-app biedt je snelle hulp als je schade hebt tijdens je vakantie. Bij een noodsituatie bereik je direct de alarmcentrale van je verzekeraar. De app is via deze pagina te downloaden.

Veiligheid en reisadvies

De veiligheid van klanten en personeel staat bij Sawadee altijd op de eerste plaats. Via onze contacten met agenten en lokale autoriteiten volgen wij de veiligheidssituatie op al onze bestemmingen doorlopend. Voor actuele informatie over de veiligheidssituatie op jouw bestemming verwijzen wij je naar de website van de rijksoverheid: reisadviezen.

Financiën

Op Groenland zullen je uitgaven beperkt zijn tot een souvenir. De munteenheid is de Deense kroon. Betalen per creditcard is hier zelden mogelijk. Op IJsland wordt alleen de IJslandse kroon geaccepteerd als betaalmiddel, maar het is bijna overal mogelijk om per creditcard te betalen. Alle kosten aan boord dienen contant in Amerikaanse dollars of per creditcard te worden betaald. Aan boord kan vooralsnog niet met euro’s betaald worden.

Maaltijden

maaltijden

De maaltijden in Reykjavik zijn niet bij de reissom inbegrepen. Aan boord zijn alle maaltijden, koffie, thee en snacks wél inbegrepen. Frisdrank en alcoholische dranken zijn niet inbegrepen in de reissom. De maaltijden aan boord zijn van een uitstekende kwaliteit. ’s Ochtends is er een uitgebreid buffet, ’s middags wordt een warme lunch geserveerd en je hebt elke avond keus uit meerdere gerechten, waaronder vegetarische. Er kan met veel (niet alle) dieetwensen rekening worden gehouden. Geef dit aan ons door bij boeking.

Taal & Cultur

maaltijden

Reisbegeleiding

reisbegeleiding

Deze Oost-Groenland reis wordt begeleid door een lokale Engelsprekende reisbegeleid(st)er.

Onze reisbegeleiders zijn stuk voor stuk professioneel en gepassioneerd en hebben een intensieve, door Sawadee ontwikkelde training gevolgd. De reisbegeleiders zorgen ervoor dat de reis zo optimaal mogelijk verloopt en zijn je eerste aanspreekpunt bij vragen of opmerkingen. Zij geven je graag tips over mogelijke excursies, mooie plekjes en leuke restaurants. Onze reisbegeleiders beantwoorden graag al je vragen, maar neem zelf ook een goede reisgids mee. De reisbegeleider verwelkomt je op de bestemming bij aankomst op de luchthaven.


Reisdocumenten

reisdocumenten

Voor Groenland (= Denemarken) en IJsland volstaat en paspoort of identiteitskaart en je hebt geen visum nodig.

NB: Belgische reizigers hebben een internationale reispas nodig.

Wij verzoeken je ons het volgende per e-mail door te geven (mocht je dit nog niet hebben gedaan op het boekingsformulier): volledige voor- en achternaam zoals in het paspoort vermeld, paspoortnummer, plaats en datum van uitgifte. Deze gegevens moeten zo snel mogelijk bij ons binnen zijn. Mocht je je paspoort moeten vernieuwen, geef dan tijdig je nieuwe gegevens door.

Voor deze reis is geen visum nodig.

Als reiziger ben je zelf verantwoordelijk om over de juiste reisdocumenten te beschikken. Bovenstaande richtlijnen gelden voor reizigers met de Nederlandse of Belgische nationaliteit. Reizigers met een andere nationaliteit dienen zelf contact op te nemen met de ambassade, Visumcentrale-Nederland of Visumcentrale-België.

Beste reistijd

reisseizoen

Groenland heeft een poolklimaat met grote verschillen tussen de winter-en de zomermaanden. In de wintermaanden daalt het kwik in het binnenland tot extreme temperaturen van meer dan -40 graden terwijl de kust slechts iets gematigder is. Hierdoor is het van oktober tot juni koud en is het ijs te dik om er met onze boten doorheen te varen. In de zomermaanden wordt het zuiden en westen van Groenland verwarmt door een warme golfstroom waardoor de gemiddelde temperatuur rond de twaalf graden overdag en vier graden 's nachts ligt. Incidenteel loopt de temperatuur op naar 18 graden overdag maar wees je er van bewust dat het ondanks de zon aan boord koud kan zijn. Wees dan ook op alle weertypes voorbereid, want niets is veranderlijker en verraderlijker dan het weer in de poolregio's

Vervoer

vervoer

Wat neem ik mee

Wat neem ik mee

Bagagekeuze 

Ter plaatse maakt het vervoer vaak deel uit van het avontuur. Reizen per (privé) bus, truck, boot, trein, terreinwagen; tijdens een Sawadee reis kan het allemaal! Omdat de bagageruimte in deze vervoermiddelen vaak beperkt is, raden we je af om een harde koffer mee te nemen. Het beste kun je kiezen voor een flexibele rugzak, sporttas of zachte koffer. Kijk daarnaast ook eens kritisch naar wat je echt nodig hebt op reis, de ervaring leert dat je al snel te veel meeneemt. Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het dragen van je bagage naar de accommodatie, geldt in dit geval: less is more!

Luchtvaartmaatschappijen staan meestal 1 stuk ruimbagage van maximaal 20 kilo toe. Voor binnenlandse vluchten hanteren sommige luchtvaartmaatschappijen een lagere bagagelimiet. Dit staat dan vermeld in het tabblad 'vluchtinfo', onder het kopje vluchtinformatie. Wij adviseren om onmisbare spullen, zoals bijvoorbeeld medicatie en wandelschoenen, aan te trekken of in je handbagage te stoppen.

Het maakt - in tegenstelling tot bovenstaande standaard informatie - bij deze reis niet uit of je een rugzak, weekendtas of harde koffer meeneemt. De enige beperking is het maximum gewicht dat de luchtvaartmaatschappij oplegt (20 kg). Je zult hier waarschijnlijk wel aan komen vanwege de warme kleding die je mee moet nemen. Dikke truien, een zeer warme winterjas, lang ondergoed, dikke sokken, sjaal, muts en goede handschoenen mogen absoluut niet ontbreken. Je krijgt aan boord een zeer goede poolparka die je mag houden aan het eind van de reis. Neem wel zelf een regenbroek mee. Het is mogelijk om aan boord regenbroek te kopen die geschikt is voor deze omgeving. Aan boord is geen kledingvoorschrift; t-shirt en spijkerboek zijn prima. Een dikke trui bij de hand is echter wel handig, omdat je elk moment naar buiten zou moeten kunnen voor een walvis, een ijsberg die voorbij drijft of een prachtige wolkenpartij bij ondergaande zon. Ook de eerste avond en ochtend in Reykjavik kan het natuurlijk fris zijn, en je hebt dan nog niet je poolparka. Neem dus zeker een dikke trui mee. Omdat de focus van deze reis ligt op het wandelen, is het aan te raden goede wandelschoenen mee te nemen. Uiteraard is dit niet verplicht. Tijdens de zodiac cruises en landings is het verplicht om rubber laarzen te dragen (deze worden gratis ter beschikking gesteld aan boord). De reden hiervoor is dat we een aantal wet landings maken, waarbij je de zodiac verlaat en eerst een (aantal) stap(pen) in ondiep water moet maken. Zodra je de zodiac hebt verlaten en vaste grond onder de voeten hebt, kun je de laarzen verwisselen voor je wandelschoenen.

Voor uitgebreidere informatie over de mee te nemen uitrusting verwijzen we naar het Engelstalige info-pakket dat je van ons na boeking ontvangt.

Poolkleding:

Zoals gezegd krijg je aan boord een zeer goede en warme poolparka die je na afloop gratis mee naar huis mag nemen. Geef vooraf via je persoonlijke Quark-webpagina wel even je maat door, samen met je schoenmaat. Informatie en inloggegevens van deze pagina ontvang je na boeking. Een regenbroek is op geen enkele boot inbegrepen en moet of gehuurd worden of van huis mee worden genomen.

Wat heb je echt nodig:

  • rugzak, weekendtas (maar een koffer kan bij deze reis ook)
  • flightbag (een stof- en spatdichte zak voor om je tas of rugzak)
  • kleine dagrugzak
  • regenbroek
  • indien je licht slaapt, oordopjes
  • wetties (vochtige doekjes)
  • lippenverzachter, vochthoudende crème, aftersun-lotion
  • zonnebrandcrème (hoge factor)
  • goede zonnebril (héél belangrijk)
  • hoofdbedekking tegen de zon
  • zwemkleding (eigenlijk alleen van toepassing als je de poolduik gaat nemen …)
  • gympen of makkelijke schoenen voor aan boord. Géén slippers aan boord i.v.m. veiligheid.
  • verrekijker

Wat hoef je niet mee te nemen:

  • slaapzak, matje, klamboe etc
  • handdoeken, linnengoed
  • regenjas
  • wandel- of bergschoenen

Foto & video

Wij raden je aan om al vanuit Nederland je foto- en videomateriaal mee te nemen. In IJsland is dit wel te koop, maar tegen een veel hogere prijs. Aan boord is de voorraad rolletjes en geheugen beperkt en duur. Denk aan een reserveset batterijen, indien je een volautomatische camera meeneemt. Ook tijdens de tochten in de rubberboten gaat de apparatuur natuurlijk mee. Zorg voor voldoende bescherming tegen zeewater en regen, want er kan tijdens zo’n tocht altijd een enorme plens boegwater in de boot komen. Doe thuis de test: Laat iemand een grote emmer water tegen je aangooien terwijl je je camera bij je hebt ... In IJsland en op alle boten zijn de stopcontacten zoals in Nederland en is het voltage ook zoals in Nederland. Elke kajuit heeft stopcontacten en opladen is de hele reis mogelijk. De allerbelangrijkste regel – en dat kan niet vaak genoeg gezegd worden – is echter: neem veel, heel, héél veel geheugen mee! Echt!

Een leuk boekje met tips voor fotograferen is: “Fotograferen Onderweg” van Frank Muller, ISBN: 90-389-1208-0. Wil je meer weten over digitale fotografie, lees dan het boekje: “Digitaal Fotograferen Onderweg” van Peter de Ruiter. Zie ook www.digitaalopreis.nl.

Contact op reis

Contact op reis

Maak van thuisblijvers geen spoorzoekers! Zorg dat thuisblijvers altijd kopieën hebben van zowel je reisschema als je vluchtgegevens. Actuele vluchttijden zijn te vinden op NOS-teletekst of via www.schiphol.nl of www.schiphol.nl

We sturen geen lijst van de accommodaties die we tijdens de reis gebruiken. Deze kunnen in een enkel geval wisselen en vaak zijn de kamers onder een andere naam geboekt. In geval van nood zijn wij voor zowel reizigers als thuisblijvers 24 uur per dag bereikbaar. Tijdens kantooruren bel je +31204202220. Buiten kantooruren wordt je doorgeschakeld met onze alarmdienst of kun je direct ons noodnummer bellen: +31206516035. 

Tip: maak een digitaal dossier aan. Scan je paspoort, visa, e-tickets en andere belangrijke bescheiden en mail deze naar jezelf. Zo heb je, ingeval van diefstal of verlies tijdens de reis, altijd kopieën van je belangrijke papieren achter de hand.

Beoordelingen

Reisbegeleiding
Vervoer
Overnachtingen
Reisroute
0 beoordelingen

Veelgestelde vragen

 

    Algemeen

  • Wat is het minimum aantal deelnemers voor een reis?

    Het minimum aantal deelnemers om doorgang van de reis te garanderen, kan per vertrekdatum verschillen. Uiteraard streven we ernaar om alle gepubliceerde reizen te laten doorgaan. Wanneer deelnemers onverhoopt annuleren, komt het voor dat een (reeds gegarandeerde) reis niet langer het minimum aantal deelnemers heeft. De vertrekgarantie vervalt dan totdat het minimum aantal deelnemers via nieuwe boekingen weer is behaald. Mocht dit niet het geval zijn, dan bekijken we of je reis alsnog door kan gaan. We nemen in dat geval contact met je op om te kijken wat mogelijk is.

  • Gaan er veel singles mee op reis?

    Singlereizen worden steeds populairder; veel mensen gaan om uiteenlopende redenen alleen op reis. Er is daarom ook steeds meer vraag naar speciale singlereizen. Sawadee biedt ook speciale singlereizen, bedoeld voor iedereen die alleen op vakantie gaat, maar wel graag in het gezelschap van anderen een land wil verkennen. Het begrip 'single' hanteren we ruim: wil jij op vakantie, maar blijft je partner thuis? Ook dan kun je één van onze single reizen boeken. Stellen kunnen niet mee met deze reizen. Familieleden, vrienden of buren wél.
    Op de reguliere Sawadee reizen is de verhouding tussen stellen en singles ongeveer gelijk. Toch boeken op de ene vertrekdatum meer alleengaanden dan op de andere. Voor de alleengaande reizigers hebben wij een  overzicht van reizen waarop al minimaal drie andere alleenreizenden staan.

  • Kan ik ook reizen in een privégroep?

    Het is mogelijk om te reizen in een privégroep. Dat kan vanaf 10 personen op een reis uit ons programma. Je kunt dan zelf de vertrekdatum kiezen (mits dit mogelijk is met vluchten en activiteiten tijdens de reis). Het is niet mogelijk om aanpassingen in de route of het programma door te voeren. Neem voor meer informatie over reizen in een privégroep contact op met onze reisadviseurs (020 - 4202220 of info@baobab.nl).

  • Heeft Sawadee de beschikking over een 24-uurs noodservice?

    In geval van nood kunnen thuisblijvers tijdens kantooruren bellen naar Sawadee op ons reguliere nummer: 020-4202220. Wij kunnen snel achterhalen waar de groep zich op dat moment bevindt. Als contact buiten kantooruren noodzakelijk is dan zijn wij bereikbaar op ons noodnummer: 020-6516035. Houd er rekening mee dat het vanwege het avontuurlijke karakter van onze reizen niet altijd mogelijk is om binnen 24 uur contact met de groep te leggen.

  • Tot wanneer kan Sawadee een reis annuleren die nog geen gegarandeerd vertrek heeft?

    Sawadee Reizen behoudt zich het recht voor om tot uiterlijk 28 dagen voor vertrek de reis te annuleren volgens de Sawadee annuleringsvoorwaarden.

  • Boeken van je reis

  • Wanneer kan ik het beste een reis boeken?

    Wij raden je aan een reis te boeken zodra je er uit bent. Veel reizen, zeker in het hoogseizoen, zitten namelijk snel vol. Prijzen van vluchten en landarrangementen zijn altijd onder voorbehoud van beschikbaarheid en aan wijzigingen onderhevig. Elke boeking verwerken wij dan ook in aanvraag. Hoe eerder je boekt, hoe kleiner de kans op teleurstellingen. Een vliegtuig kan volgeboekt zijn of een stoel is alleen nog in een duurdere klasse beschikbaar. Daarnaast geldt dat wij minstens 8 tot 10 weken voor vertrek genoodzaakt zijn om niet afgenomen vliegtuigstoelen terug te geven aan de luchtvaartmaatschappij. Het kan voorkomen dat een vlucht en/of het landarrangement niet meer, of enkel tegen een hogere prijs, beschikbaar is. In dat geval nemen we direct contact met je op. Je hebt dan de keuze om akkoord te gaan met de wijziging, om een andere reis of vertrekdatum te boeken of om je reis kosteloos te annuleren. Is het minimum aantal deelnemers behaald, dan garanderen wij de doorgang van de reis. Uiterlijk 28 dagen voor vertrek nemen we contact met je op in het geval het minimum niet is behaald. We bieden je desgewenst een passend alternatief of je krijgt de volledige reissom retour.

  • Kan ik ook eerst een optie nemen op een reis?

    Wanneer je nog even wilt nadenken of moet overleggen voor je een reis vast legt, dan kun je een optie nemen op een reis. Met een optie houden we zo lang als mogelijk de plek (mits beschikbaar) in de groep voor je vast. We vragen echter nog geen vluchten of accommodaties aan, of deelname aan een keuzeprogramma. Een optie kun je telefonisch afsluiten bij een van onze Reisexperts via 020-420 22 20 (keuze 2) of online via de website onder het kopje 'Vertrekdata & Prijzen' van de betreffende reis.

  • De reis van mijn keuze heeft nog geen gegarandeerd vertrek. Wat nu?

    Wanneer de reis van je eerste voorkeur nog geen gegarandeerd vertrek heeft,boek dan toch. Hoe sneller het minimum aantal deelnemers wordt behaald, hoe eerder wij de reis (op de website) op gegarandeerd vertrek kunnen zetten! Wil je zeker zijn dat je op reis gaat? Dan kun je bij boeking een zogenaamde Vakantie Garantie Optie nemen op een andere reis. Als de door jou geboekte reis nog niet gegarandeerd doorgaat én de reis van jouw VGO al bijna vol zit, dan bieden we je de mogelijkheid om kosteloos om te boeken. Zo vertrek je altijd! Deze regel geldt niet voor de reizen van Exodus en Grand American Adventures. Als 28 dagen voor vertrek het minimum aantal deelnemers nog niet is gehaald, dan nemen wij contact met je op. Je krijgt dan desgewenst een passend alternatief aangeboden of je krijgt de volledige reissom retour.

  • Waar vind ik de boekingsvoorwaarden?

    Sawadee hanteert haar eigen boekingsvoorwaarden: Boekingsvoorwaarden.
    Wij zijn aangesloten bij de ANVR, de brancheorganisatie van de reisbranche. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. Op alle boekingen gemaakt bij Sawadee zijn de ANVR Consumentenvoorwaarden van toepassing. Je vindt deze voorwaarden op ANVR.nl of in de ANVR Informatiebrochure 2016. Sawadee Reizen zal je een papieren exemplaar van deze brochure verstrekken als je hier om vraagt. Bekijk hier digitale versie van de brochure.

  • Hoe weet ik dat mijn reis bevestigd is?

    Zodra je van ons de factuur ontvangt, is je boeking bevestigd. Je factuur is de definitieve boekingsbevestiging voor alle zaken omtrent je boeking. We streven ernaar je de factuur binnen acht werkdagen na boeking toe te sturen.

  • Hoe en wanneer betaal ik?

    Wanneer we je vluchten en accommodaties hebben vastgelegd, krijg je de factuur toegestuurd als definitieve boekingsbevestiging. De aanbetaling van de reis bedraagt 20% van de reissom wanneer je langer dan 8 weken voor vertrek hebt geboekt. Dit bedrag staat duidelijk vermeld op de factuur die je van ons krijgt. Maak meteen na ontvangst van de factuur de aanbetaling en de eventueel verschuldigde kosten van de annuleringsverzekering over. De resterende reissom en het bedrag van de eventueel afgesloten reisverzekering moeten uiterlijk 8 weken voor vertrek overgemaakt zijn. Let op: je krijgt hiervoor géén nieuwe factuur. Bij boekingen binnen 8 weken voor vertrek betaal je in één keer de gehele reissom. Lees hier meer informatie over betalingen.

  • Wanneer krijg ik mijn vluchtschema en deelnemerslijst toegestuurd?

    Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je de exacte vluchtgegevens, de deelnemerslijst en, indien van toepassing, de meest recente reisinformatie.

  • Welke verzekeringen heb ik nodig voor mijn reis?

    Iedereen die met Sawadee op reis gaat, dient verplicht een individuele reisverzekering te hebben. Je kunt eenvoudig een doorlopende of aflopende reis- en/of annuleringsverzekering bij ons afsluiten. Sawadee biedt in samenwerking met Europeesche Verzekeringen een reisverzekering aan die in alle noodzakelijke dekkingsgebieden voorziet. Bekijk hier meer informatie en het afsluiten van een reis- of annuleringsverzekering.

  • Ik wil een wijziging aanbrengen in mijn boeking, kan dat?

    Het is mogelijk om bij of na boeking een wijziging aan te brengen. Als je na ontvangst van de factuur (boekingsbevestiging) een wijziging doorvoert in je boeking waarmee kosten zijn gemoeid, dan zijn er wellicht ook administratiekosten. Besluit je na boeking dat je mee wilt gaan op een andere reis, dan wordt dit beschouwd als een annulering van de oorspronkelijke reis en boeking van een nieuwe reis. De Sawadee annuleringsvoorwaarden zijn dan van toepassing. Kijk hier voor de administratie- en wijzigingskosten.

  • Ik wil mijn reis verlengen, kan dat?

    Ga je met Sawadee op reis en wil je na afloop van de reis langer in het betreffende land blijven, dan bieden we twee mogelijkheden. Beide zijn in principe mogelijk binnen de geldigheidsduur van het ticket. Je boekt de standaard verlenging die wij bij een aantal reizen aanbieden, of je laat ons de terugvlucht uitstellen naar een door jou gewenste datum. Vraag je de vluchtwijziging direct bij boeking bij ons aan, dan brengen we daarvoor € 50,- administratiekosten per persoon in rekening (tot een maximum van € 100,- per factuur). Vraag je de vluchtwijziging na boeking aan, dan berekenen we € 100,- per persoon extra (tot een maximum van € 200,- per factuur). Deze kosten gelden ook voor de aanvraag van de standaard verlenging. Valt de gewenste verlenging buiten de geldigheidsduur van het ticket, of geldt er een toeslag op de vlucht, dan moeten we naast de administratiekosten een hoger tarief, dat door de luchtvaartmaatschappij wordt opgelegd, berekenen. Voor beide vormen van de verlenging geldt altijd dat de vlucht en/of accommodatie op aanvraag zijn. Eerder vertrek, voor aanvang van de reis, is niet in alle gevallen mogelijk en uitsluitend op aanvraag. Bij een vluchtverlenging regel en betaal je zelf de kosten voor vervoer naar de luchthaven. Kijk hier voor de administratie- en wijzigingskosten..

  • Ik moet mijn reis annuleren, hoe kan ik dit doen?

    Wanneer je de reis onverhoopt moet annuleren, doe dit dan schriftelijk door het sturen van een e-mail. Uiteraard horen we telefonisch graag eerst je verhaal aan. Je kunt je mail sturen naar info@baobab.nl. >Lees hier meer over de annuleringsvoorwaarden.

  • Ik wil boeken vanuit België, kan dat?

    Woon je in België, dan kun je terecht bij onze collega’s van reisorganisatie Joker voor alle informatie en voor het boeken van je reis. Kijk op www.sawadeereizen.be voor meer informatie.

    Onze reizen vertrekken bij voorkeur vanaf Schiphol, maar een aantal van onze reizen vertrekt vanuit Zaventem/Brussel. Met de trein reis je doorgaans in nog geen twee uur vanuit Antwerpen op Schiphol, en ook naar Zaventem is het openbaar vervoer goed geregeld. Meer informatie vind je op: www.ns.nl of www.belgianrail.be.

  • Vluchten en tickets

  • Hoe en wanneer ontvang ik mijn e-tickets en vluchtgegevens?

    Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je een e-mail met het definitieve vluchtschema en het e-ticket, ook wel elektronisch ticket. Je ontvangt een link om je e-ticket online te bekijken via Checkmytrip. We raden je aan om je e-ticket uit te printen en mee op reis te nemen. Op het beginscherm van Checkmytrip zie je rechts een knop Afdrukken. Wanneer je deze aanklikt opent het e-ticket en kun je het printen.

  • Ik kan niet inloggen op Check My Trip. Wat nu?

    Het kan voorkomen dat er gevraagd wordt om je voornaam in te voeren. Soms gaat dit in een keer goed, soms moet je achter je voornaam nog Mr (voor een heer) of Mrs (voor een mevrouw) invoeren. Bijvoorbeeld Paulmr of Mariamrs. Voor kinderen jonger dan 12 jaar geldt dat er Mr óf Mstr voor jongens, en Mrs of Miss voor meisjes, toegevoegd moet worden. Lukt het inloggen nu nog niet neem dan contact met ons op, dan helpen wij je graag verder.

  • Ontvang ik ook de tickets voor de binnenlandse vluchten?

    Alle vluchten die onder het kopje Vluchtinformatie op onze website staan, worden per e-mail aan je verstuurd. De e-tickets van de overige vluchten, die niet onder Vluchtinformatie genoemd worden, ontvang je ter plekke van de reisbegeleider.

  • Mijn naam staat verkeerd gespeld op het e-ticket, wat moet ik doen?

    E-tickets houden geen rekening met spaties tussen namen en zijn niet hoofdlettergevoelig. Mocht je naam dus spatieloos zijn gespeld (bijvoorbeeld vandijk) dan is er geen fout in de spelling van je naam. Komt de naam in je e-ticket echter op een andere manier niet overeen met de naam in je paspoort, dan dien je gelijk contact met ons op te nemen via 020-4202220.

  • Er staan nog andere namen op mijn ticket van mensen die ik niet ken. Klopt dit?

    Het ticket dat je van ons hebt ontvangen is alleen voor jou, de andere namen die je ziet zijn van medereizigers uit je groep. We hebben tegelijk met jouw naam ook hun gegevens aan de luchtvaartmaatschappij doorgegeven, waardoor jullie in hetzelfde cluster zijn geboekt. Dit kan geen kwaad voor jouw e-ticket.

  • Hoe check ik in met een e-ticket?

    Een papieren ticket heb je officieel niet meer nodig om in te checken. Het e-ticket is slechts een overzicht van je vluchtgegevens. Je hebt alleen een geldig paspoort nodig om in te checken. Op Schiphol kan dit zowel bij de selfservice incheckpunten als bij de reguliere incheckbalies. Voor jezelf en voor de luchtvaartmaatschappij is het handig om je uitgeprinte e-ticket mee te nemen, zodat je een overzicht van je vluchtgegevens bij de hand hebt als bewijs.

  • Kan ik van tevoren online inchecken?

    Vooraf online inchecken is mogelijk als je vliegt met:
    - KLM/Air France: vanaf 30 uur voor vertrek via www.klm.com
    - Lufthansa: vanaf 23 uur voor vertrek via www.lufthansa.com
    - Corendon: vanaf 24 uur voor vertrek via www.flycorendon.com
    - TUI fly: dit is alleen mogelijk voor de reizen naar Nepal wanneer je een stoelreservering (tegen betaling) hebt gemaakt via www.tui.nl
    Bij alle andere luchtvaartmaatschappijen is dit voor groepsreispassagiers helaas nog niet mogelijk en dien je 2 tot 3 uur voor vertrek op Schiphol zelf in te checken. Daar waar mogelijk hebben we stoelreserveringen gemaakt.

  • Hoeveel bagage mag ik meenemen?

    Wij adviseren onze reizigers goed op hun bagagelimiet te letten, je moet ten slotte zelf je bagage van en naar de accommodaties dragen. Een richtlijn van 10 tot 15 kilo is zeer aan te raden, aangezien je altijd onderweg je kleding kunt (laten) wassen. De meeste luchtvaartmaatschappijen hanteren de regel dat je naast 1 stuk handbagage maximaal 1 stuk ruimbagage met een maximum gewicht van 20 kilo mee mag nemen. Is je tas zwaarder dan 20 kilo, of neem je meer dan 1 stuk ruimbagage mee, dan kan het gebeuren dat de luchtvaartmaatschappij je een toeslag oplegt. Het kan voorkomen dat luchtvaartmaatschappijen voor hun binnenlandse vluchten een afwijkende bagagelimiet hanteren van bijvoorbeeld 10 of 15 kilo. Dit staat bij de reis van je keuze vermeld onder het kopje Wat neem ik mee.

  • Ik heb een Frequent Flyer nummer, kan ik dat ook aan jullie doorgeven?

    Ja, je kunt je Frequent Flyer nummer bij boeking aan ons doorgeven. Als je dit vermeld op je boekingsformulier geven wij het door aan de luchtvaartmaatschappij zodat je punten automatisch bijgeschreven worden.

  • Kan ik onderweg een tussenstop maken?

    Bij sommige luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk om een tussenstop te maken. Dit verschilt per bestemming en luchtvaartmaatschappij en is daarom altijd op aanvraag bij ons. Met dit verzoek dien je een vluchtverlenging bij ons aan te vragen. Aan een vluchtverlenging zijn extra administratiekosten verbonden. Houd er rekening mee dat het vluchttarief op de door jou gewenste datum hoger uit kan vallen dan het ticket van de oorspronkelijke heen- en terugreisdatum. In dit geval nemen we contact met je en maken we je boeking pas rond als je akkoord gaat met de eventuele meerprijs. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden.

  • Is het mogelijk om eerder of later dan de groep te vliegen?

    Het is vaak niet mogelijk om eerder uit Nederland te vertrekken in verband met de voorwaardes van de luchtvaartmaatschappij. Wij raden je aan om contact met ons op te nemen als je dit graag wilt. Later terugkeren dan de groep is wél mogelijk. Met dit verzoek dien je een vluchtverlenging bij ons aan te vragen. Aan een vluchtverlenging zijn extra administratiekosten verbonden. Houd er rekening mee dat het vluchttarief op de door jou gewenste datum hoger uit kan vallen dan het ticket van de oorspronkelijke heen- en terugreisdatum. In dit geval nemen we contact met je en maken we je boeking pas rond als je akkoord gaat met de eventuele meerprijs. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden.

  • Is het mogelijk om de reis eerder af te breken dan de groep?

    We raden het eerder afbreken van je reis in principe af, maar in overleg is het mogelijk om de reis eerder af te breken. Je betaalt dan wel de volledige reissom. Deze wijziging in originele reisdata kun je bij ons als een vluchtafwijking aanvragen, en hieraan zijn administratiekosten verbonden. Houd er rekening mee dat het vluchttarief op de door jou gewenste datum hoger uit kan vallen dan het ticket van de oorspronkelijke heen- en terugreisdatum. In dit geval nemen we contact met je en maken we je boeking pas rond als je akkoord gaat met de eventuele meerprijs. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden.

  • Kan ik vanaf een andere luchthaven vertrekken?

    Ja, het is mogelijk om vanaf een andere luchthaven te vertrekken door een zogenaamd landarrangement te boeken. We verwachten je dan in de eerste accommodatie op de datum van aankomst van de groep. De transfer van en naar het vliegveld en eventuele extra hotelovernachtingen dien je zelf te regelen en te betalen. We kijken uiteraard graag met je mee naar de mogelijkheden. De definitieve gegevens van de eerste accommodatie ontvang je ongeveer 1 week voor vertrek van ons.

  • Is er een groepsincheck op Schiphol of iemand om ons daar op te vangen?

    Sawadee verzorgt geen groepsincheck op Schiphol, je dient zelfstandig in te checken bij de betreffende balie. Wij adviseren je dan ook om tijdig aanwezig te zijn en tijdens het inchecken eventueel je stoelvoorkeuren door te geven.

  • Hoe kan ik een vliegtuigstoel reserveren?

    Een aantal luchtvaartmaatschappijen biedt de mogelijkheid om tegen betaling je stoel te reserveren of te upgraden naar een stoel met meer beenruimte. Hieronder vind je de luchtvaartmaatschappijen waarbij dit mogelijk is.
    KLM
    KLM biedt reizigers de mogelijkheid om zelf via www.klm.com met behulp van een reserveringsnummer te upgraden naar economy comfort class stoelen. Dit reserveringsnummer is telefonisch of via e-mail op te vragen bij Sawadee.

    Lufthansa
    Vanaf 23 uur voor vertrek kun je via www.lufthansa.com een vliegtuigstoel reserveren.

    TUI fly
    Vanaf 21 dagen tot en met 2 dagen voor vertrek is het mogelijk om, tegen een vergoeding, je stoelvoorkeur vast te leggen via de website. Tevens kun je bij TUI fly tegen betaling in Economy Comfort of Premium Comfort vliegen. Deze upgrade dient via Sawadee te worden aangevraagd en is op aanvraag. Indien deze upgrade bij boeking wordt aangevraagd dan komen er geen extra kosten bij (naast de standaard upgradekosten). Wordt dit verzoek na boeking aangevraagd dan rekenen wij hiervoor administratiekosten
    Corendon Airlines
    Het is mogelijk om een stoelvoorkeur door te geven aan Corendon Airlines. Dit kun je tegen een vergoeding zelf doen via www.flycorendon.com. Je kunt ook via deze website bij Corendon Airlines stoelen reserveren met extra beenruimte.

    Transavia
    Het is mogelijk om een stoelvoorkeur door te geven aan Transavia. Dit kun je zelf, tegen betaling, doen via www.transavia.com nadat je van ons het ticket hebt ontvangen.

    Overige luchtvaartmaatschappijen
    Aan alle overige luchtvaartmaatschappijen geven wij, waar mogelijk, je stoelvoorkeur door. De luchtvaartmaatschappij probeert deze wensen zo veel mogelijk in acht te nemen, maar bevestigt het ons niet. Aangezien het om een voorkeur gaat raden wij altijd aan om dit bij de incheckbalie op Schiphol opnieuw kenbaar te maken.

  • Welke naam moet ik als getrouwde vrouw opgeven?

    Als getrouwde vrouw geef je ons alleen je meisjesnaam door zoals die in je paspoort vermeld staat. Staat er in je paspoort bijvoorbeeld 'Hendriks e/v Jansen', dan is je meisjesnaam Hendriks en die hebben we nodig voor je ticket.

  • Hoe weet de luchtvaartmaatschappij dat ik een speciale maaltijd wil?

    Bij boeking kun je ons je wensen voor een speciale maaltijd doorgeven. Bij het boeken van je vlucht geven wij, waar mogelijk, je wensen door aan de luchtvaartmaatschappij. Zij zal daar zoveel mogelijk rekening mee houden en je op de heen- en terugreis je speciale maaltijd serveren. Voor bestemmingen binnen Europa kan deze voorkeur niet doorgegeven worden omdat er veelal geen maaltijden geserveerd worden.

  • Wat gebeurt er als mijn vlucht vertraging heeft?

    De luchtvaartmaatschappij is verplicht de reiziger bij vertraging bijstand te verlenen. Mocht je door de vertraging een aansluitende vlucht missen, dan is de luchtvaartmaatschappij verplicht om je met een vervangende vlucht zo snel mogelijk op de eindbestemming te krijgen. Daarnaast heeft de maatschappij een zogenaamde zorgplicht; afhankelijk van de duur van de vertraging is de luchtvaartmaatschappij verplicht drankjes en maaltijden, en in sommige gevallen zelfs hotelaccommodatie, ter beschikking te stellen. Mocht je te maken krijgen met een vertraging op de heenreis, neem dan contact met ons op zodra duidelijk is wat je nieuwe aankomsttijd wordt, zodat we de reisbegeleider op de hoogte kunnen stellen. Bij een vertraging op de terugreis is het handig om eventuele ophalers in te lichten zodat zij geen uren tevergeefs op de luchthaven op je staan te wachten

  • Mijn bagage is zoekgeraakt, wat moet ik doen?

    Als je bij aankomst je bagage niet kunt vinden op de bagageband, ga dan niet door de douane maar ga altijd eerst naar de balie (bagageservice) van de luchtvaartmaatschappij. Deze zit meestal in de dezelfde hal waar zich ook de bagageband en de douane bevinden. Aan de balie laat je een zogenaamd PIR-document (Property Irregularity Report – bewijs van vermissing) opmaken. De luchtvaartmaatschappij probeert jouw bagage dan alsnog zo spoedig mogelijk te traceren. Vraag ook altijd om het rechtstreekse telefoonnummer van de bagageservice zodat jij of je reisbegeleider hen eventueel kan bellen om te vragen naar de stand van zaken. Mocht je bagage onverhoopt blijvend zoek raken, dan heb je dit PIR-document nodig om een claim in te dienen of voor je verzekeraar.

  • Voorbereiding op je reis

  • Mijn kind heeft een andere achternaam dan ik; moet ik dan nog ergens rekening mee houden?

    Ouders met een andere achternaam dan hun kinderen, hebben soms problemen bij de persoonscontrole op een luchthaven of grensovergang als zij alleen met hun kind reizen. Bij een reis binnen het Schengengebied (de meeste Europese landen) is er geen persoonscontrole, naar of vanuit een niet-Schengenland is die controle er wel. De Koninklijke Marechaussee moet bij minderjarigen nagaan of de begeleidende volwassene het ouderlijk gezag heeft. Dit speelt vooral als een kind met slechts 1 volwassene reist en er redenen zijn om te kijken of er geen sprake is van het onwettig onttrekken aan het ouderlijk gezag. Nederland verwacht niet van ouders dat zij standaard een verklaring bij zich hebben waaruit het ouderlijk gezag blijkt of waaruit blijkt dat het kind de grens over mag. Wel kan documentatie over het ouderlijk gezag voor een vlottere grenspassage zorgen. Zo adviseert de marechaussee ouders om de volgende documenten mee te nemen:

    • verklaring toestemming voor vakantie van de andere ouder
    • recent uittreksel gezagsregister
    • recent uittreksel GBA van het kind
    • kopie van paspoort van toestemminggevende ouder
    • eventueel uitspraak met betrekking tot gezag en omgang
    • eventueel het ouderschapsplan
    • eventueel geboorteakte

  • Heb ik een visum nodig voor mijn reis?

    Voor veel van onze reizen is het noodzakelijk om voor vertrek een visum aan te vragen. In de regel moet hier 4 weken voor vertrek mee begonnen worden. In de uitgebreide reisroute van elke reis vind je onder ‘Praktisch/Paspoort en visum’ de specifieke paspoort- en visumeisen voor jouw reis.

  • Hoe kan ik vooraf in contact komen met andere reisgenoten?

    Om voor vertrek alvast kennis te maken met je reisgenoten kun je Sawadee's mobiele app voor je smartphone en tablet gebruiken. Deze kun je downloaden in de app stores (App Store voor Apple iOS, Google Play Store voor Android). Via deze app kun je kennismaken met je reisgenoten, en hierin vind je o.a. het dag-tot-dag programma met kaartjes en foto’s, kom je meer te weten over je reisbegeleider en lees je veel handige tips en tricks. Voor meer informatie over deze app kijk je op www.sawadee.nl/app.

  • Welke websites kan ik raadplegen voor handige reisinformatie?

    Om de voorbereidingen op je reis te vereenvoudigen hebben we een aantal links naar, aan onze reizen gerelateerde, websites op een rijtje gezet. Visa
    http://www.visum.nl visuminformatie en formulieren Gezondheid
    www.gezondopreis.nl Gezond op reis.
    www.lcr.nl Het Landelijk Coördinatie Centrum Reizigersadvisering houdt zich bezig met de preventie van ziekte bij reizigers.
    www.tropenzorg.nl Deze site geeft informatie over het thema reizen en gezondheid en bijbehorende producten.
    www.vaccinatiebureau.nl Geeft informatie over vaccinaties aan reizigers.
    www.ggd.nl Vind de dichtstbijzijnde GGD bij jou in de buurt. Reisadviezen
    www.minbuza.nl Site van het ministerie van Buitenlandse Zaken met een overzicht per land en regio van reisadviezen, ambassades en consulaten, legalisatie-informatie en andere adviezen.
    www.anvr.nl Reisvoorwaarden, boekingsvoorwaarden en meest gestelde vragen over uiteenlopende zaken.
    www.calamiteitenfonds.nl Informatie over de garantieregelingen en dekkingsbeperkingen van het fonds.
    www.sgr.nl Informatie over de Stichting Garantiefonds Reisgelden.
    www.douane.nl Voor informatie over wat je wel en niet mag meenemen als je vanuit buiten de Europese Unie naar Nederland terugkeert. Reisboeken
    www.reizenoppapier.nl Hier vind je zowel reisgidsen over het op reis gaan met kinderen als boeken voor kinderen over op reis gaan.
    www.reisboekhandel.nl Overzicht van gespecialiseerde reisboekhandels in Nederland die bij de vereniging van reisboekhandels zijn aangesloten.
    www.dezwerver.nl Reisgidsen en kaarten.
    www.tegastin.nl Reisgidsen over achtergronden en cultuur van landen. Duurzaam toerisme
    www.debeterewereld.nl Genieten en bewuste keuzes maken kunnen prima samengaan.
    www.hier.nu Nederland klimaatneutraal.  
    www.fairtourism.nl Interactieve website over duurzaam toerisme.
    www.maxhavelaar.nl Website over eerlijke handel met derde wereld producenten.
    www.een.nl Armoede de wereld uit.
    www.greenseat.nl compensatie van CO²-uitstoot met behulp van het aanplanten en beschermen van bossen. 
    www.wwf.nl Lees alles over de projecten van het Wereld Natuur Fonds.
    www.soskinderdorpen.nl SOS Kinderdorpen zorgt wereldwijd voor de opvang van weeskinderen. Geld en verzekeringen
    Mastercard ATMhunter Zoek pinautomaten wereldwijd.
    www.gwktravelex.nl Online bestelservice van buitenlands geld en een koersconverter.
    www.oanda.com Wisselkoersen
    www.europeesche.nl Informatie over reisverzekeringen. Overig
    www.kropla.com Welke wereldstekker heb ik nodig?
    www.schiphol.nl Informatie over de voorzieningen en dienstverlening op Schiphol. 
    www.ns.nl Reisplanner voor vervoer per trein.
    www.lowani.nl Cursus Swahili voor reizen naar Oost-Afrika. 
    www.afrikanieuws.nl Boeken, muziek, foto's en het laatste nieuws van landen in Afrika.
    www.google.nl/earth Satellietbeelden en andere kaarten.
    www.tropentheater.nl Informatie over niet-westerse culturen en hun achtergronden.
    www.samsam.net Site voor kinderen met leuke feitjes over landen.
    www.rangerclub.nl Leuke site voor kinderen die alles willen weten over dieren.
    www.museumkennis.nl Rijksmuseum voor Volkenkunde, Rijksmuseum van Oudheden, Naturalis
    www.maakhetwaar.nl Overzicht met de millenniumdoelen.
    www.globalicious.org Site voor kinderen over hoe je bij kunt dragen aan een hongervrije wereld.
    www.weeronline.nl Check het weer wereldwijd.
    www.worldtimeserver.com Overzicht van tijdsverschillen en de huidige tijd in landen.

  • Heb ik inentingen nodig of moet ik malariatabletten meenemen?

    Aangezien de adviezen voor vaccinaties en malariaprofylaxe bijzonder vaak veranderen en Sawadee geen medische instantie is, raden we je aan contact op te nemen met de lokale GGD, je huisarts of Thuisvaccinatie.nl. Het is handig om de uitgebreide reisroute mee te nemen naar je afspraak.

  • Zijn er nog bepaalde tips met betrekking tot mijn gezondheid tijdens de reis?

    Er zijn enkele eenvoudige tips, om de kans op ziek worden tijdens de reis te verkleinen:

    • Ga alleen restaurants binnen als er andere mensen zitten. Veel gasten betekent een hoge omloopsnelheid van (vers) voedsel. Bovendien kun je veel gasten als goede reclame zien.
    • Doe de eerste dagen rustig aan met eten en laat je maag wennen.
    • Blijf altijd goed eten ondanks de hitte en drink vooral veel water.
    • Vermijd geschild fruit en groente.
    • Goede basishygiëne (handen wassen voor het eten) is essentieel ter voorkoming van maag- en darmklachten.

  • Hoe kan ik me voorbereiden op zware trektochten?

    In enkele van onze reizen (zoals in Nepal) is een langere trek- of wandeltocht opgenomen, waarvoor een goede voorbereiding noodzakelijk is. Dit helpt om de tocht minder zwaar en veiliger te maken. Daarom heeft Sawadee de trainingsgids "Trainen voor meerdaagse wandeltochten en trekkings" samengesteld. Je kunt de gids hier downloaden.

  • Hebben jullie nog enkele tips om de reis duurzamer te maken?

    Toerisme is de grootste industrie ter wereld, met een enorm potentieel aan economische groei en werkgelegenheid. Helaas veroorzaakt toerisme ook negatieve effecten op de natuur en lokale culturen. Sawadee is altijd op zoek naar duurzame alternatieven om de negatieve effecten van het toerisme te beperken en de positieve effecten te versterken. Sawadee hecht veel belang aan het verantwoord omgaan met cultuur, de natuur en het milieu op bestemming. Daarnaast houden we ons zoveel mogelijk aan culturele codes en we verwachten dat ook van onze reizigers. Als toerist zijn er veel, vaak simpele dingen die je kunt doen (of laten) om te zorgen dat je bezoek voor beide partijen een verrijkende ervaring wordt. Een aantal tips:

    • Informeer jezelf over het land dat je gaat bezoeken met betrekking tot de actuele situatie, de geschiedenis, cultuur, taal en gebruiken.
    • Respecteer lokale culturen en gebruiken, veroordeel niet. Je bent immers te gast in hun land.
    • Eet en gebruik zoveel mogelijk lokale producten.
    • Koop lokale producten voor een schappelijke prijs. Besef dat de lage prijzen mogelijk zijn door (te) lage lonen. Zie afdingen dus niet als een sport en ga niet tot de bodem!
    • Koop geen verboden souvenirs zoals schelpen, koraal, ivoor, dieren en planten.
    • Het uitdelen van pennen, stickers, ballonnen en speelgoed is, hoe goed ook bedoeld, af te raden. Als toeristen van alles weggeven, leren kinderen dat bedelen loont. Als je iets wilt geven doneer het dan aan een project waar de hele gemeenschap baat bij heeft. Zo kun je bijvoorbeeld besluiten om met de groep een school of een ziekenhuis te steunen. Ook is het goed om ter plekke iets te kopen dat je graag wilt doneren. Zo sla je twee vliegen in een klap: je helpt bijvoorbeeld een schooltje, en steunt daarnaast steunen met jouw aankopen in een kleine schoolboekhandel de lokale economie.
    • Gooi tijdens de reis geen afval op straat, ook al ziet het er op sommige plaatsen nog zo vies uit.
    • Gooi wc-papier onderweg in de prullenbak, of stop het in een plastic zakje als je tijdens een wandeling hoge nood krijgt. Rondvliegend wc-papier in een natuurgebied ziet er niet alleen erg vies uit, maar is ook een bron van bacteriën.
    • Bananenschillen en ander biologisch afbreekbaar afval mag 'terug naar de natuur'. Wees er wel bewust van waar je schillen ed. weggooit, want bergen rottend afval zijn niet wenselijk in bewoond gebied. Houd het discreet. In nationale parken en natuurgebieden moet je het afval dus inzamelen om het later te verbranden of weg te werpen.
    • Batterijen zijn grote vervuilers. Bewaar lege batterijen en neem ze mee terug naar Nederland.
    • Pas je kleding aan de lokale voorschriften en gedragscodes aan. Het is erg gemakkelijk om de lokale bevolking te beledigen of te kwetsen door niet gepast gekleed te gaan..

  • Hebben jullie nog enkele tips om de trektocht duurzamer te maken?

    De afgelopen jaren is het aantal (berg)wandelaars sterk toegenomen. Om de gevolgen van de aanwezigheid van reizigers in vaak prachtige maar kwetsbare gebieden te beperken is een gedragscode ontwikkeld. Wij raden je sterk aan om je aan deze richtlijnen te houden.

    • Neem alle niet-afbreekbare verpakkingsmaterialen mee terug. Verbrand of begraaf afbreekbaar afval.
    • Gebruik toiletten voor zover aanwezig, of anders een plek op een afstand van minimaal 30 meter van een waterbron verwijderd.
    • Zorg voor afdoende warme kleding, zodat niemand echt afhankelijk is van verwarming 's avonds.
    • Beperk het gebruik van warm water om te wassen tot een minimum.
    • Gebruik afbreekbare zeep of shampoo.
    • Blijf op de paden.
    • Pluk absoluut geen bloemen of planten en koop geen zaken die gemaakt zijn van wilde diersoorten.
    • Respecteer de lokale cultuur. Vrouwen dienen er redelijk bedekt bij te lopen, mannen in ieder geval niet met ontbloot bovenlijf.
    • Het is gemakkelijk om te vergeten dat we soms door zeer arme gebieden reizen en dat de bevolking zich vaak dankzij hun beperkte behoeften en een uitgekiend eeuwenoud evenwicht in leven weet te houden. Bedenk dat dit evenwicht snel verstoord kan raken door onze aanwezigheid en hetgeen we achterlaten.

  • Waar komen beoordelingen vandaan?

    Onze beoordelingen zijn gebaseerd op enquêtes die je na je reis in kunt vullen. De uitnodiging van deze enquête wordt na afloop van je reis gemaild.

  • Ontevredenheid en klachten

  • Hoe kan ik mijn ontevredenheid/klacht doorgeven?

    Onze missie is om jou als reiziger de reis van je leven te bezorgen. Het kan alleen voorkomen dat iets niet aan je verwachtingen voldoet. In alle gevallen geldt: hoe eerder je aan de bel trekt, hoe meer we voor je kunnen betekenen.

    Hieronder lees je wat je dan kunt doen. Je kunt ons bereiken via:
    • Het klachtenformulier
    • Per email: klantenservice@sawadee.nl
    • Telefonisch: +31 (0)20 420 22 20. Eventuele telefoonkosten kun je achteraf bij ons declareren.
    • Buiten kantoortijden voor dringende kwesties: +31 (0)20 651 60 35

  • Heb je klachten voor of na de reis?

    Een reis legt een heel traject af waarbij je vooraf en na afloop vooral telefonisch of digitaal contact hebt met ons kantoor in Amsterdam. Ben je hier ontevreden over? Laat dit ons weten of dien een klachtenformulier in. Dan kijken wij wat we voor je kunnen betekenen.

  • Heb je klachten tijdens de reis?

    Soms loopt een reis anders dan verwacht. Meld dit dan direct bij je reisbegeleider. In veel gevallen kan deze het ter plekke voor je oplossen. Vind je de oplossing ontoereikend? Ga terug naar je reisbegeleider en neem bij grote klachten direct contact op met ons kantoor in Amsterdam. Wij hebben soms meer mogelijkheden om tijdens de reis je klacht te verhelpen of te compenseren. Als je ons alleen na de reis op de hoogte brengt, vervalt ook je recht op eventuele financiële tegemoetkoming. 

  • Wat zijn de ANVR consumentenvoorwaarden?

    We verzoeken je de klacht(en) zo specifiek mogelijk te beschrijven en eventueel te voorzien van foto’s. Nadat we je klacht hebben ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging. Vervolgens gaan we je klacht onderzoeken. Conform de ANVR Consumentenvoorwaarden 2016 kun je binnen uiterlijk 30 dagen na ontvangstbevestiging onze inhoudelijke reactie op je klacht tegemoet zien. Het is ook mogelijk om je klacht in te dienen per aangetekende brief. Stuur deze naar Sawadee Reizen, t.a.v. Afdeling Klantenservice, Sarphatistraat 650, 1018 AV, Amsterdam

  • Vragen over onze fietsreizen

  • Kan ik m'n e-bike meenemen en waar moet een e-bike aan voldoen?

    Tijdens de fietskampeervakanties is het mogelijk je eigen e-bike mee te nemen.Het is wel nodig dat je e-bike voldoet aan de volgende eisen:

    Accu: een accu van minimaal 500 watt (actieradius ong 100 km). Het is wel belangrijk dat je weet hoe je om dient te gaan met je accu. In een heuvelachtige omgeving is het anders fietsen dan op vlakke wegen/paden.

    Versnellingen: de e-bike dient voorzien te zijn van derailleurversnellingen.

    Motor: de e-bike dient over een midden - of achterwielmotor te beschikken.

    Remmen: de e-bike dient velg of schijfremmen te hebben.Als je een nieuwe e-bike hebt aangeschaft, dien je er minimaal een maand op gefietst hebben.

Altijd op de hoogte
Meld je nu aan

* Ontvang regelmatig reisnieuws & inspiratie
* Interessante acties
* De beste aanbiedingen


Baobab respecteert jouw privacy en gebruikt hiervoor de richtlijnen vanuit de AVG wetgeving. Bekijk ons Privacy Beleid.